További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
Gené idejét (1.30.330) Button hamarosan 1.27.5-re javította, majd az ,,ászok" első körei után az élen Coulthard, Michael Schumacher, Hakkinen, Trulli, R. Schumacher sorrend alakult ki. Hamarosan csatlakozott társaihoz a másik Ferrari is: Barrichello fél óra elteltével a negyedik helyre zárkózott fel.
Pontosan ekkor gurult ki garázsából Mika Hakkinen, hogy megkezdje második mért körét. A repülő finn (1.24.8) majd hat tizeddel megjavította csapattársa idejét, s átvette a vezetést.
Coulthardon volt tehát a sor, a skót azonban csak megközelíteni tudta Mikát - három tizedre faragta hátrányát. Ezzel azonban csak a harmadik pozíciót birtokolhatta, mert Schumi fantasztikusan száguldott a pálya utolsó harmadában, s mindössze három századdal maradt el Hakkinentől.
Bátyja után az öcsi, Ralf késztette elismerésre a boxutca lakóit: az elsőéves BMW motorral a háta mögött 1.25.871-et repesztett, amivel a negyedik(!) kockára zárkózott fel. Valószínűleg még ezen is javított volna, ha a BMW nem mondja fel idő előtt a szolgálatot...
Az élen tovább folytatódott a harc a pole-ért. Harmadik próbálkozása során azonban a két McLaren képtelen volt faragni idejéből, Schumi nem fejezte be megkezdett repülő körét, Barrichello pedig még mindig a hatodik pozícióban szerénykedett, így a sorrend semmit sem változott.
A vezető pilóták közti különbséget nézve (0.03. mp.) izgalmas fináléra számíthattunk. A nap két ,,showmanje", Hakkinen és Michael Schumacher (Coulthard és Barrichello már nem tudott beleszólni a harcba) pedig be is váltotta hozzájuk fűzött reményeinket, s lélegzetelállító finissel ajándékozott meg bennünket.
A német ferraris helyi idő szerint 13 óra 57 perc után néhány másodperccel indítja végső ostromát a hazai pole pozíció megszerzésére. Ekkor Mika még csak épp hogy kigördül a boxból, hogy megtegye az elengedhetetlen bemelegítő körét. Schumacher ellenállhatatlanul száguld, végig a határon autózik, szinte tökéletesen vesz minden kanyart: 13 óra 59 perc 20 másodperckor pedig megszerzi a vezetést 1.24.805-ös idővel, mely 0.025 ezreddel gyorsabb az eddigi rekordnál. A százezer tifosi újong, a csapat nem különben...
Ekkor azonban Hakkinennek van még egy köre, amit 13 óra 59 perc 30 másodperckor kezd meg, vagyis mindössze fél perccel az edzés vége előtt!
A finn nem vezet hibátlanul. Az első ellenőrző pontnál majd egy tizedes hátrány áll a neve mellett, melyet a második hasonló poszthoz érve sem sikerül lényegesen csökkentenie: 0.089 szekundumot kellene faragnia. Ráadásul ,,bakizik" a Variante altánál, a Piratellánál és a célegyenesbe fordító sikánban is. A Ferrari már ünnepel, a McLaren még talán reménykedik, (de tényleg csak nagyon talán) mikor hosszú-hosszú századok után végre megáll a stopper: 1.24.714, Hakkinen 0,091 ezreddel jobb Schumachernél! Az angolok ugrálnak, boldogan ölelkeznek, miközben Schumacher és csapata hitetlenkedve nézik a monitort.
Mikáé tehát a pole, a különbség azonban szinte elhanyagolható, így holnap nem mindennapi versenyre van kilátás, melyen bármi megtörténhet.