|
Győzött Hakkinen
Végre igazi verseny volt
|
Katalóniában nem ment simán a start: a tegnapi időmérőn a kilencedik helyet megszerző De la Rosa autójáról ugyanis kiderült, hogy szabálytalan üzemanyaggal volt feltöltve, így a hazai pilóta - büntetésképpen - kénytelen volt a mezőny végéről rajtolni.
Szerencsére más probléma nem adódott: Schumi tisztán fordult Hakkinen előtt, mögöttük Ralf Schumacher, Coulthard, Barrichello, Villeneuve sorrend alakult ki. Kissé hátrébb már az első, illetve a második körben búcsúzott Diniz, De la Rosa és Alesi is.
A vezető hatos gyorsan két részre bomlott. Schumi és Hakkinen meglógtak - közöttük három másodperc körül mozgott a távolság - míg Ralfot Coulthardt üldözte. A másik Ferrari zavartalanul követte őket, mert Villeneuve hamar leszakadt mögötte. A sorrend az első tankolásokig nem változott, Mika azonban egy szekundumnyira megközelítette az élen haladó Schumit.
|
Coulthardon nem látszott a baleset hatása
|
A kerékcserék felemásan sikerültek: míg Hakkinen, Barrichello és Ralf gond nélkül tért vissza a pályára, addig Coulthard legalább öt másodpercet elvesztegetett, Schumacher pedig túl gyors volt. A németnek már a feltöltés vége előtt jelezték, hogy indulhat, így ő a gázra taposott, és szinte kitépte autóját a benzincső alól. Ez azonban csak a kisebb gond volt, mert az újraindulás során még az egyik szerelőjét is elgázolta, aki úgy tűnt, hogy valószínűleg lábsérülést szenvedett. (Később kiderült, hogy Nigel Stepneynek egyetlen csontja sem törött el.)
Mindennek ellenére M. Schumacher elsőként tért vissza a ringre. A vezető hatosban annyi változott, hogy Barrichello Coulthard elé került, Button pedig felzárkózott a hatodik helyre.
Az élen folytatódott a Schumacher-Hakkinen párharc - a finn egyszer-kétszer már kereste a kiskaput is - ,hátrébb pedig a Ralf Schumacher, Barrichello, Coulthard trió szórakoztatta a közönséget. Előzésre azonban egyik csata során sem került sor.
|
Barrichello megmentette a Ferrari becsületét
|
A menők második kerékcseréiket a negyvenedik körben kezdték meg. Ekkor a skót állt ki, majd egy-egy fordulóval később Ralf és Rubinho, majd Mika és Schumi ment egyszerre a boxba. M. Schumacher tankolása - vélhetően azért, mert az első kiálláskor megsérült a tanksapka - tíz másodperrcel hosszabbra sikerült az ideálisnál, így Mika a német elé került. Coulthard pedig a gyors pit-stopnak köszönhetően R. Schumachert és Barrichellot is megelőzte. Sőt, a kedden repülőgép-szerencsétlenséget szenvedett mclarenes gyorsan utolérte a lassuló M. Schumachert, s a célegyenes végén a külső íven őt is lehagyta.
A német ferraris egyre szerényebb tempóban körözött, ám utolsó erejével még a dobogóra segítette márkatársát. Egy hosszú balkanyarban ugyanis öccse keményen támadta őt, ám a kis Schumi a következő fordulóban már külső ívre került, a bátyó pedig még kintebb segítette, szabaddá téve az utat csapattársa számára, aki belül mindkettőjük mellett elment. M. Schumi ezután a boxba hajtott, ahol gyorsan lecserélték kerekeit, majd az ötödik helyre tért vissza.
Ötven kör után tehát Hakkinen, Coulthard, Barrichello, R. Schumacher, M. Schumacher, Button volt a sorrend, melyben már csak az utolsó pontszerző kiléte változott. Mindössze négy forduló volt hátra, mikor a húszéves Button motorhiba miatt feladta a versenyt, így Frentzen örökölte a hatodik helyet.
Szerencsére a pilóták hamar elfelejtették a tegnapi unalmas időmérőt, így megkaphattuk a kívánt látványos előzéseket, idén - eddig - most szórakozhattunk a legjobban. Köszönjük fiúk, ez végre tényleg verseny volt!
A McLaren második sikere után a vb. is szorosabbá vált: M. Schumacher ugyan még mindig tizennégy ponttal vezet Hakkinen előtt, a Ferrari előnye azonban már csak hét strigula az ezüstnyilakkal szemben.
A Spanyol Nagydíj végeredménye
|
Helyezés |
Név |
Ország |
Csapat |
Time |
1 | Häkkinen | Finnország | Mclaren | 1.33.55.390 |
2 | Coulthard | Skócia | Mclaren | + 16.000 |
3 | Barrichello | Brazília | Ferrari | + 29.100 |
4 | R. Schumacher | Németország | Williams | + 37.300 |
5 | M. Schumacher | Németország | Ferrari | + 47.900 |
6 | Frentzen | Németország | Jordan | + 1.21.900 |
7 | Salo | Finnország | Sauber | + 1 kör |
8 | Zonta | Brazília | Bar | + 1 kör |
9 | Fisichella | Olaszország | Benetton | + 1 kör |
10 | Wurz | Austria | Benetton | + 1 kör |
11 | Irvine | Írország | Jaguar | + 1 kör |
12 | Trulli | Olaszország | Jordan | + 1 kör |
13 | Herbert | Anglia | Jaguar | + 1 kör |
14 | Gené | Spanyolország | Minardi | + 2 kör |
15 | Mazzacane | Argentína | Minardi | + 2 kör |
16 | Heidfeld | Németország | Prost | + 3 kör |
17 | Button | Anglia | Williams | + 4 kör |
Kiestek |
18 | Verstappen | Hollandia | Arrows | + 40 kör |
19 | Villeneuve | Kanada | Bar | + 44 kör |
20 | Alesi | Franciaország | Prost | + 64 kör |
21 | De la Rosa | Spanyolország | Arrows | + 64 kör |
22 | Diniz | Brazília | Sauber | + 65 kör |
Leggyorsabb kör: HAKKINEN - 1'24"470
|
|
Nyilatkozatok
|
Mika Hakkinen:
"Fantasztikus verseny volt, a fiúk remek munkát végeztek. Nem is tudom pontosan, hogyan kerültem az élre, de az biztos, hogy a csapat érdeme volt. Annyira örülök, hogy azt el sem tudom mondani. A vb. nem lefutott, ma megmutattuk, hogy képesek vagyunk fejlődni. Ezen az úton kell haladnunk a továbbiakban is."
David Coulthard:
"Jó verseny volt, bár nem annak indult. A startom rosszul sikerült, utána azonban minden összejött: még M. Schumachert is sikerült megelőznöm. Remek érzés volt újra autóba ülni, s azt csinálni, amit a legjobban szeretek. Így léphetek túl a leghamarabb a keddi baleseten."
Rubens Barrichello:
"Az én versenyem meghalt a start után, hiszen Coultharddal együtt beragadtam Ralf mögé, s bár gyorsabb voltam, itt képtelenség előzni. Valahogy azonban mégis sikerült feljönnöm a harmadik helyre, aminek nagyon örülök."
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!