Coulthard repedt bordákkal versenyzett

2000.05.12. 20:31
Keddtől csütörtökig Jerezben tesztelt szinte az egész Forma-1-es mezőny. A dél-spanyolországi városba csak a Minardi nem utazott el, Prost Magny-Cours-ban, a Ferrari pedig Fioránoban körözött.
Andalúziában a három nap során a legjobb időt Mika Hakkinen futotta
Andalúziában a három nap során a legjobb időt Mika Hakkinen futotta, de meglepően jól szerepeltek a Benettonok is. Az ,,angolasz" istálló a harmadik napon Wurz révén a leggyorsabb kört teljesítette. Meg kell még említenünk Riccardo Zonta nevét, aki szerdán végzett az idősorrend tetején, mindössze fél másodperccel elmaradva Hakkinen csúcsától.

Fioránóban, a Ferrari főhadiszállásán, három napon át a tesztpilóta Badoer nyúzta az F1-2000-est és a szerelőket. A vörös istálló több órán keresztül a tankolást gyakorolta, hogy a - mint az utólag kiderült - lábtörést szenvedett Nigel Stepney-t majdan helyettesítő mérnök elégendő tapasztalatot szerezhessen.

Mindezek ellenére a hét szenzációját egy olyan versenyző okozta, aki az utóbbi napokban volán mögé sem ült. David Coulthardról ugyanis egy szerdai orvosi vizsgálat során kiderült, hogy a múlt heti repülőbalesetben három bordája elrepedt, valamint a mellkasán és a vállán kisebb-nagyobb zúzódásokat szenvedett. (Még jó, hogy Davidet közvetlenül a baleset után Lyonban, majd csütörtökön és pénteken Barcelonában is alaposan megvizsgálták...) Nem csoda hát, hogy a skót pilóta - aki kijelentette, hogy indul a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon - futam után fájdalmakra panaszkodott...

Hírek röviden

Július 8-án, Bolognában vezeti oltár elé 29 éves menyasszonyát Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

Eladó a Minardi. Gabriele Rumi, a csapat többségi részvényes megunta az F-1-ben évről évre folytatott élethalálharcát, ezért döntött úgy, hogy megválik az istállótól. A faenzai team éves költségvetése 50 millió dollár, ennyivel azonban a ,,nagykutyák" ellen nem lehet labdába rúgni.

Flavio Briatore amellett, hogy a Minardi eddigi főszponzorát, a Telefonicát szeretné megnyerni csapata új támogatójának, a Forma-1 szabályait is megváltoztatná. A bohém olasz kijelentette, hogy semmi szükség a pénteki szabadedzésekre, így egy évben akár húsz nagydíjat is rendezhetnének. Ha azonban mégis megmaradna a háromnapos versenyhétvége, a rajtsorrend eldöntésénél össze kellene adni a pénteki és a szombati időeredményeket. A Benetton főnöke, ha tehetné, a futam közbeni tankolásokat és az évközi hivatalos teszteket is kiiktatná a programból.