Kanadában vendégszerepel a cirkusz

2000.06.15. 14:47
A Forma-1 száguldó cirkusza vasárnap - megszakítva európai turnéját - egy futam erejéig Kanadában lép fel.
Ralf is kihagyta az itáliai tréninget, mert még nem épült föl teljesen a Monacóban szerzett lábsérüléséből
A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pályán rendezendő versenyre a csapatok a múlt hét során Monzában készültek föl. A háromnapos tesztek alatt meglepetésre a ringen életében először köröző williamses Jenson Button érte el a legjobb időt. A húsz éves angol a McLaren pilótáit, illetve a Ferrarit egyedül képviselő - Schumacher Amerikába repült pihenni - Barrichellot is maga mögé utasította.

Bátyjához hasonlóan a kis Schumi, azaz Ralf is kihagyta az itáliai tréninget, mert még nem épült föl teljesen a Monacóban szerzett lábsérüléséből. A csapat első számú versenyzőjét a brazil Bruno Junqueira helyettesítette, aki - ha a csütörtöki orvosi vizsgálaton Ralfot nem találják teljesen egészségesnek - akár debütálhat is Montrealban. Ebben az esetben Button vehetné át R. Schumi helyét a csapaton belül: fél év alatt az angol Forma-3-ból a Williams egyes ülésébe!

Nem semmi...

A Kanadai G.P.-t tehát biztos pozícióban várhatja az újonc Button, ám a következő szezonjával kapcsolatban már nem lehet ennyire nyugodt. A paddockban ugyanis elterjedt a pletyka, miszerint Frank Williams a következő szezonra - Button helyére - szerződést kötött Juan-Pablo Montoyával, a CART tavalyi bajnokával, illetve az idei INDY 500 győztesével. Természetesen a hírt eddig mindkét fél cáfolta.

Hírek röviden

- Furcsán nyilatkozott jövőjéről a McLaren főkonstruktőre, Adrian Newey. ,,Ha a Ferrari szerződést ajánlana, biztosan nem utasítanám vissza. Vágyam, hogy egyszer Maranelloban dolgozhassam" - fejezte ki óhaját a brit ,,zseni", aki a szakma képviselői szerint a McLaren istálló utóbbi években aratott sikereinek kulcsa.

- Alain Prost hivatalosan is elismerte, hogy csapata szakított eddigi technikai igazgatójával, Alan Jenkinssel. A megüresedett posztot az eddigi tervezési vezető, a francia Jean-Paul Gousset foglalja el. Valószínűleg Jenkins sem marad sokáig munka nélkül, ugyanis Eddie Jordan szívesen látná őt az év végén a Benettonhoz távozó Mike Gascoyne helyén

- A Kanadai Nagydíjon sem vehet részt tankolóként Nigel Stepney, a Ferrari mérnöke. A szakember még nem épült föl teljesen a Spanyol G.P.-n szenvedett lábtöréséből, ezért a Scuderia a múlt hét végén Fioránoban, Badoerrel a volánnál, ismét több órán át gyakorolta az utántöltéseket.

- Willi Weber, a Schumacher fivérek menedzsere cáfolta azt a hírt, miszerint Michael jövőre újra egykori csapatát, a Benettont erősítené. Valamint bejelentette, hogy szeretné a tőzsdére vinni a ,,Schumi and Schumi" nevű céget, amely mögött természetesen a Forma-1-ben versenyző testvérpár áll.

- A száguldó cirkuszba jövőre visszatérő gumiszállító, a Michelin, azt tervezi, hogy - a Bridgestone-tól való könnyebb megkülönböztetés miatt - zöld és piros színű abroncsokat fog gyártani. Az ötlet eléggé bizarrnak tűnik, ám az valószínűsíthető, hogy a hazafiasságáról is híres ír Eddie Jordan kifejezetten támogatná a zöld ,,papucsok" bevezetését.

- Az alacsony bérek miatt sztrájkkal fenyegetőznek a kanadai közlekedési és fuvarozási szakszervezetek. Úgy tűnik azonban, hogy az észak-amerikai ország kormányának még péntek előtt sikerül megállapodnia a szervezetekkel, így az F-1-es futam nyugalmát semmi sem zavarhatja meg.