További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Michael Schumacher "Természetesen örülök a sikernek, ám még csak az út felénél tartunk" |
Michael Schumacher, aki már huszonként ponttal vezet az összetettben, azonban óvatosságra int: "Természetesen örülök a sikernek, ám még csak az út felénél tartunk. Továbbra is a maximumot kell nyújtanunk. Ha a szezon hátralévő versenyein tartani tudjuk az eddigi kiegyensúlyozott formánkat, akkor nagyon messzire juthatunk."
|
Olaszország
La Gazzetta dello Sport:
" Ferrari szimfónia - A McLaren ismét vereséget szenvedett."
Németország Kronen Zeitung: "Szuper Schumacher elrontotta a McLaren jubileumi partiját" (Az angol istálló vasárnap állt rajthoz 500. alkalommal a Forma-1-ben.) Nagy-Britannia Daily Mirror: "Schumi, a legyőzhetetlen! A német a konkurrencia ügyetlenkedésének köszönhetően már a rajt előtt megnyerte a futamot." |
"A bajnokságban a hátrányunk ismét óriási, kezdhetünk mindent elölről" - vonta le a végső következtetést a huszonkét egységnyi hátránnyal a második helyen tanyázó skót pilóta.
Ezek után nézzük, mi történt a héten a Forma-1 világában. A legnagyobb esemény kétségtelenül a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szerdai varsói ülése volt.
A tanácskozáson nyilvánosságra hozták a 2001-es esztendőre tervezett versenynaptárt. A program érdekessége, hogy a Malajziai Nagydíj a sorozat második futama lesz, így egy hetet csúszik az összes verseny. A Magyar Nagydíjra tehát nem augusztus közepén, hanem egy nappal huszadika előtt kerül sor. Meg kell még említenünk, hogy az idén áprilisban - az eső miatt botrányos körülmények között - lebonyolított Brit futam jövőre Május 13-i dátumra kerül, ami nem jelent nagy változást az időjárási körülményeket illetően.
|
Március 4. Ausztrál G.P. Melbourne |
A többi regulamódosítás a biztonság növelésére vonatkozik.
Plusz egy merevítővel bővítik ki például a kerékfelfüggesztéseket, tágasabbá teszik a cockpitot, a karosszériát megvastagítják. A bukócsöveket alaposabb tesztelésnek vetik alá, a kasztnit a versenyzők lábánál egy újabb habréteggel erősítik meg.
A hét folyamán egyébként a cirkusz - a Minardi kivételével - a következő futam helyszínén, Magny Coursban tesztel. Az első napon - ki gondolná - a McLarenek és a Ferrarik uralták a mezőnyt. Coulthard, a tesztpilóta Panissal a nyomában, volt a leggyorsabb, mögöttük a két Ferrari sorakozik Barrichello, Schumacher felállásban.
Az első hatba került még Diniz és a jordanes Frentzen, de Verstappen és Wurz is megbízhatóan körözött.
|
Amennyiben Eddie Jordannak a következő szezonra sikerül megszereznie - a BAR kárára - a gyári Honda motorokat, úgy Alain Prost istállója valószínűleg a Mugen-Hondákkal vághat neki az új idénynek. Ha azonban Jordan nem járna sikerrel, Prostéknak az idény végén távozó Peugeot helyett meg kell elégedniük a Mugen idei hajtóműveivel. A McLaren 1999-hez hasonlóan 2000-ben is a hockenheimi futam előtt jelenti be, hogy kik lesznek a pilótái jövőre. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy Ron Dennis istállója nem változtat a Hakkinen-Coulthard felálláson. |