Ének az esőben - nyilatkozatok és sajtóviszhang a Kanadai Nagydíj után

2000.06.23. 21:06
A Kanadai Nagydíj óta eltelt napok történései előtt tekintsünk még egy pillanatra vissza a montreali futamra. Az olasz városokban a szokásosnál is nagyobb ünnepségeket rendeztek a Ferrari kanadai kettős győzelmének tiszteletére. Modenában, a csapat főhadiszállásán a kockás zászló lecsapódását követően a tifosok az utcákra tódultak, folyt a pezsgő, igazi utcabál vette kezdetét, ami egészen hajnalig tartott.
Michael Schumacher
"Természetesen örülök a sikernek, ám még csak az út felénél tartunk"
A szurkolók már kezükben érzik a világbajnoki címet, s Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke sem rejtette véka alá optimizmusát: "A montreali diadal döntő befolyású lehet a világbajnokságot tekintve. Jobbak voltunk, mint eddig valaha. Gratulálok mind a versenyzőknek, mind a csapatnak!"

Michael Schumacher, aki már huszonként ponttal vezet az összetettben, azonban óvatosságra int: "Természetesen örülök a sikernek, ám még csak az út felénél tartunk. Továbbra is a maximumot kell nyújtanunk. Ha a szezon hátralévő versenyein tartani tudjuk az eddigi kiegyensúlyozott formánkat, akkor nagyon messzire juthatunk."

Sajtóvisszhangok

Olaszország

La Gazzetta dello Sport: " Ferrari szimfónia - A McLaren ismét vereséget szenvedett."
Tuttosport: "Schumi, mint az orkán - Michael esőben diadalmaskodott, Barrichello második helye is csodálatos"
La Repubblica: "Kettős győzelem a viharban! Schumacher-Barrichello: egyre közelebb a VB.-cím."

Németország

Kronen Zeitung: "Szuper Schumacher elrontotta a McLaren jubileumi partiját" (Az angol istálló vasárnap állt rajthoz 500. alkalommal a Forma-1-ben.)

Nagy-Britannia

Daily Mirror: "Schumi, a legyőzhetetlen! A német a konkurrencia ügyetlenkedésének köszönhetően már a rajt előtt megnyerte a futamot."

A McLaren részéről Coulthard leginkább saját "stop and go" büntetésének okáról nyilatkozott: " A felvezető kör előtt lefullasztottam a motoromat, ezért szerelőimnek a kompresszorral újra kellett indítaniuk. Ám ez a művelet nem ment simán, ezért késve eredhettem csak Schumacher után. A büntetés jogos volt, az esetért én vagyok a felelős."

"A bajnokságban a hátrányunk ismét óriási, kezdhetünk mindent elölről" - vonta le a végső következtetést a huszonkét egységnyi hátránnyal a második helyen tanyázó skót pilóta.

Ezek után nézzük, mi történt a héten a Forma-1 világában. A legnagyobb esemény kétségtelenül a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szerdai varsói ülése volt.

A tanácskozáson nyilvánosságra hozták a 2001-es esztendőre tervezett versenynaptárt. A program érdekessége, hogy a Malajziai Nagydíj a sorozat második futama lesz, így egy hetet csúszik az összes verseny. A Magyar Nagydíjra tehát nem augusztus közepén, hanem egy nappal huszadika előtt kerül sor. Meg kell még említenünk, hogy az idén áprilisban - az eső miatt botrányos körülmények között - lebonyolított Brit futam jövőre Május 13-i dátumra kerül, ami nem jelent nagy változást az időjárási körülményeket illetően.

A 2001-es ideiglenes naptár

Március 4. Ausztrál G.P. Melbourne
Márc. 18 Malajziai G.P. Kuala Lumpur
Április 1. Brazil G.P. Interlagos
Ápr. 15. San Marino G.P. Imola
Ápr. 29. Spanyol G.P. Barcelona
Május 13. Brit G.P. Silverstone
Máj. 27. Monaco G.P. Monte-Carlo
Június 10. Kanadai G.P. Montreal
Júni. 24. Európa G.P. Nürburgring
Július 8. Francia G.P. Magny-Cours
Júli. 22. Osztrák G.P. A1 Ring
Augusztus 5. Német G.P. Hockenheim
AUG. 19. MAGYAR G.P. HUNGARORING
Szeptember 2. Belga G.P. Spa
Szept. 16. Olasz G.P. Monza
Szept. 30. USA G.P. Indianapolis
Október 14. Japán G.P. Suzuka

A varsói kongresszus a Forma-1-ben gyakran tapasztalt előzésképtelenség megoldásával is foglalkozott. A világszövetség döntései szerint 2001-től az autókon az első légterelőket öt centiméterrel meg kell emelni, ami a leszorítóerő jelentős csökkenésével jár majd. Így az autók a kanyarokban lassabbak és instabilabbak lesznek, a kocsik mögötti légörvény pedig szintén kisebb lesz, ami remélhetőleg több előzést eredményez majd.

A többi regulamódosítás a biztonság növelésére vonatkozik.

Plusz egy merevítővel bővítik ki például a kerékfelfüggesztéseket, tágasabbá teszik a cockpitot, a karosszériát megvastagítják. A bukócsöveket alaposabb tesztelésnek vetik alá, a kasztnit a versenyzők lábánál egy újabb habréteggel erősítik meg.

A hét folyamán egyébként a cirkusz - a Minardi kivételével - a következő futam helyszínén, Magny Coursban tesztel. Az első napon - ki gondolná - a McLarenek és a Ferrarik uralták a mezőnyt. Coulthard, a tesztpilóta Panissal a nyomában, volt a leggyorsabb, mögöttük a két Ferrari sorakozik Barrichello, Schumacher felállásban.

Az első hatba került még Diniz és a jordanes Frentzen, de Verstappen és Wurz is megbízhatóan körözött.

Rövid hírek

Amennyiben Eddie Jordannak a következő szezonra sikerül megszereznie - a BAR kárára - a gyári Honda motorokat, úgy Alain Prost istállója valószínűleg a Mugen-Hondákkal vághat neki az új idénynek. Ha azonban Jordan nem járna sikerrel, Prostéknak az idény végén távozó Peugeot helyett meg kell elégedniük a Mugen idei hajtóműveivel.

A McLaren 1999-hez hasonlóan 2000-ben is a hockenheimi futam előtt jelenti be, hogy kik lesznek a pilótái jövőre. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy Ron Dennis istállója nem változtat a Hakkinen-Coulthard felálláson.