Hakkinen újraindította a világbajnokságot

2000.07.16. 16:57
Mika Hakkinen és a századik futamát teljesítő David Coulthard kettős győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon, s ezzel nyolc, illetve hat pontra közelítette meg a VB. pontverseny éllovasát, Michael Schumachert. A Ferrari német pilótája Ausztriában már az első kanyarban kiesett, míg csapattársa, Rubens Barrichello a harmadik helyen végzett.
A start az idei hagyományoknak megfelelően zajlik. Az első kanyarban Zonta Schumachert, Trulli Barrichellot, Diniz Fisichellat löki meg hátulról, melynek eredménye egy tömeges baleset, a vesztesei pedig Schumacher, Trulli és Fisichella, akik kénytelenek feladni a küzdelmet.

Mika Hakkinen és a századik futamát teljesítő David Coulthard kettős győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon
A romok eltakarításának idejére a Safety car jelenik meg a pályán, majd két kör után útjára engedi a mezőnyt. Hakkinen és Coulthard máris meglógnak, majd Salo, De La Rosa, Herbert, Barrichello a sorrend.

Az Arrows spanyolja és a Ferrari brazilja feltartóztathatatlannak látszik: az előbbi Salot, az utóbbi előbb Herbertet, majd szintén Salot előzi és jön föl egy, illetve két pozíciót. Ezzel azonban, kis túlzással élve vége is az ,,aktív" versenynek, hiszen a továbbiakban előzések helyett inkább kicsúszások, ütközések és büntetések színesítik a programot. Tizenhat forduló után Zonta és Diniz megy a boxba egy-egy tíz szekundumos ,,stop and go" letöltésére, amit a startnál bemutatott produkciójukkal érdemeltek ki.

Közben az élen a helyzet csak annyiban változik, hogy Hakkinen már hat másodperccel veri csapattársát és huszonhárommal a negyedik Barrichellot. Az ezüstnyilak fölényét jól jellemzi, hogy a huszadik körben Mikának bemutatják a ,,shift revs", azaz ,,váltogasd a fordulatot" feliratú táblát, mely arra szólítja föl a finnt, hogy ne autózzon mindig a maximumon, jobb, ha néha kienged egy kicsit.

Nos az előírt lazítás nem látszik meg Hakkinenen, ugyanis még fél távnál sem vagyunk, s ő már tizenöt másodpercre növeli előnyét.

A harmickettedik körben újra történik valami: nem, még véletlenül sem előzés, csak szegény De La Rosa hajt füstölgő motorral - és valószínűleg összetört szívvel - a boxba a harmadik pozícióból. Ezzel hatodiknak jön föl Button, akit eggyel hátrébb Gené követ a Minardiban.

Öt fordulóval később előbb Hakkinen, majd Coulthard és Barrichello, s lényegében az egész mezőny gond nélkül ,,boxol". A tankolásoknak azonban most is akadnak nyertesei és vesztesei: Villeneuve negyediknek, Button ötödiknek zárkózik föl, Salot a hatodik helyre szorítva.

Újabb öt kör telik el, amikor szegény Alain Prost nem hisz a szemének: két pilótája, Alesi és Heidfeld egymással ütköznek, s a kavicságyban végzik...Ennél rosszabb már nem lehet, a francia istálló valószínűleg története mélypontjához érkezett.

Ezt a helyzetet maga a futam időközben már szintén eléri, hiszen Zonta motorhibáján és Button fűnyírásán kívül az utolsó huszonegy fordulóban már semmi sem történik. Hakkinen simán, több mint tíz másodperccel győz, Coulthard a második, Barrichello fél perces hátránnyal a harmadik. Villeneuve - már lekörözöttként - a negyedik, mögötte Button, majd Salo fut célba. A kétszeres finn világbajnok sikerével nyolc pontra, csapattársa, Coulthard pedig mindössze hatra közelíti meg az éllovas Schumachert. A konstruktőrök versengésében az ezüstnyilak azonban már előztek is: hat egységnyivel vezetnek a Ferrari előtt. Ezen adatok tudatában kétségek nélkül kimondhatjuk: Ausztriában új bajnokság kezdődött, mely két hét múlva Németországban, egy hónap múlva pedig már nálunk, a Hungaroringen fog kiteljesedni. Reméljük a ma délutáninál kicsit több izgalommal...