További Forma-1 cikkek
- Hamarosan kikerül az F1-es naptárból Max Verstappen hazai versenyhétvégéje
- A Cadillac csak a kezdet, rövidesen 12 csapatosra is bővülhet az F1 mezőnye
- A Red Bullnál előkészítették a selyemzsinórt, félreérthetetlen utalást tett a csapatfőnök
- Az utolsó futam előtt pilótacserét húztak meg az F1-es istállónál
- Az F1 korábbi ura eladásra kínálja 150 milliárdot érő autógyűjteményét
Mindezek után nézzük, hogyan vélekedtek a futam főszereplői a vasárnap délután történtekről.
Mika Hakkinen:
,,A start utáni balesetből semmit sem észleltem, csak a sárga zászlókat láttam. Miután a Safety Car elengedett igyekeztem kemény tempót diktálni, ami sikerült is. A verseny elég nyugodt volt, olyannyira, hogy mindössze húsz kör után szóltak a boxból, hogy ne pörgessem a motort a maximális fordulaton. Bevallom ekkor még nem igazán lassítottam, csak akkor mertem visszavenni a tempóból, mikor már biztos voltam a győzelemben. A világbajnokság fantasztikusan izgalmasan alakul, hiszen Coulthard, Schumacher és én szinte fej-fej mellett állunk a pontversenyben. Daviddel előbb Schumachert kell lehagynunk, majd csak ezután szabad egymás ellen harcolnunk. Remélem a cím közte és köztem dől majd el, természetesen az én javamra."
David Coulthard:
,,A startom jól sikerült, azonban Mikáé is, így jobbnak láttam ,,engedni", nehogy a tavalyi koccanásunk megismétlődjön. Ezután nem volt esélyem Mika elé kerülni, de nem baj, mert így is szereztem hat értékes pontot a világbajnoki küzdelemben. Ezzel igencsak megközelítettem Schumachert, s remélem Hockenheimben már meg is tudom őt előzni. Mika és köztem idén nagyon jó az összhang, remekül tudunk együtt dolgozni, ami a konstruktőr-vb. pillanatnyi állásá bizonyít a legjobban."
A Ferrari tábor érthetően nem volt ilyen boldog a futam eseményei után.
Michael Schumacher:
,,Sajnálom, hogy nem tudtam megküzdeni a McLarenekkel. Még jobban fáj azonban, hogy az eddigi munkánkkal kivívott előnyünk mindössze hat pontra olvadt. Az első kanyarban egy zöldfülű hevességének az áldozata lettem, ami szomorú, bár tudjuk, hogy az autóversenyek során az ilyen dolgok könnyen megtörténnek. A fiatal pilótáknak, akik nem küzdenek olyan magas célokért, mint a világbajnokság, jobban kellene összpontosítaniuk az ehhez hasonló szituációknál."
Rubens Barrichello:
,,Könnyű azt mondani, hogy túl hamar fékeztünk! S különben is, mindig a hátul lévőnek kell tartania a megfelelő követési távolságot. A probléma az, hogy néhányan még mindig az első kanyarban akarják megnyerni a versenyeket, ezzel azonban tönkre teszik mások futamát."
Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke:
,,Mindkét pontversenyben elvesztettük az előnyünket, azonban ugyanazt azt kell tennünk, amit öt éve folyamatosan: küzdeni."