Nyilatkozatok Hungaroring után

2000.08.13. 21:51
Mika Häkkinen nyerte vasárnap a 15. Marlboro Magyar Nagydíjat Michael Schumacher és David Coulthard előtt. A McLaren finn pilótája már a rajtnál az élre tört, és végig vezette a versenyt. Ezzel átvette az első helyet a világbajnoki pontversenyben is. A Hungaroringen pontot szerzett még Barrichello, Ralf Schumacher és Frentzen.
Tudtam, hogy a start kritikus pont ezen a versenyen, hiszen nagyon nehéz később előzni - mondta Mika Häkkinen. Normális esetben a tökéletes start csak egyszer sikerül egy évben, és miután Hockenheimben két hete ezt már letudtam, nem hittem volna, hogy ilyen jól sikerül ez az indulás is. Az első helyen már kényelmesen autózhattam a saját tempómat.

Noha Jean Todt, a Ferrari istálló vezetője szerint a mai eredmény kisebb csalódás, Schumacher azt mondta, mindent figyelembe véve elégedett a versenyével. Úgy vélte, Hakkinen és az autója ma annyival gyorsabbak voltak, hogy amennyiben az első körben még tartani tudta volna vezető helyét, később a finn leelőzte volna. Todt szerint a világbajnokság a következő futammal újra kezdődik, hiszen Hakkinen előnye most úgyanúgy két pont, mint eddig Schumacheré volt.

David Coulthard leszögezte: a hétvége alapján a harmadik helynél jobb eredményt várt volna, ám az első kerékcseréig autója rosszabb volt, mint bármikor a hétvégén. Ezt követően azonban a pálya adottságai nem engedték, hogy leelőzze Schumachert.

Barrichello úgy érezte, hogy már az időmérő edzésen megszerzett ötödik hellyel elvesztek az esélyek egy jobb eredményre. Mint mondta Ralf Schumachert nem tudta megelőzni, ezért nagyon hálás a csapatnak, hogy a boxba állások után egy gyors kerékcserével végül is a Williams elé tudott visszajönni.

Ralf Schumacher ugyanakkor azt mondta, nem biztos, hogy még sokáig tartani tudta volna Barrichellot. Így is elégedett az eredménnyel, mert az autó a vártnál sokkal jobban ment a pályán, és a rendkivűli meleget is jól bírta. Csapattársa Button a kilencedik helyen ért célba, így nem szerzett pontot, ami miatt nagyon csalódott volt. A verseny második felében a motor egy kisebb hiba miatt vesztett erejéből, és ez végleg elvette a lehetőséget arra, hogy előrébb kerül.

A két Jordan a hatodik és a hetedik helyen végzett. Az egy pontot szerző Frentzen szerint ez volt a legtöbb, amit elérhettek. A német pilóta pszichikai igénybevétel szempontjából az egyik legkeményebbnek nevezte a magyar versenyt. Trulli az egyetlen pilóta volt, aki egy kerékcserés taktikát választott, mindenki más kétszer állt ki. Az általa is kockázatosnak minösített döntést azért hozták, mondta, mert úgy vélték, csak így van esélye előrébb kerülni a rajtrácson elfoglalt 12. helyéről.

A nyolcadikként beért Irvine élete egyik legjobb versenyeinek minősítette a mait azok közül, melyeken nem szerzett pontot. Mint mondta számos izgalmas helyzet volt a pályán, többször próbált előzni, több-kevesebb sikerrel. A Jaguárral több probléma is volt, így egyebek között az alacsony benzinnyomás miatt több üzemanyagot kellett vinnie, de úgy érzi, az autó hamarosan összeérik. Távolról sem volt ilyen jókedvű és optimista a csapattól egyébként jövőre távozó Johnny Herbert, aki sebességváltó problémák miatt előbb megpördült, mikor Villeneuve-vel csatázott a 13. helyért, majd alig tíz körrel a vége előtt feladni kényszerült a versenyt.

A Sauber csapat szintén csak egy autót tudott a célba vinni, Mika Salot tizedikként intették le. Mint mondta olyan alulkormányozott volt az autója, hogy a verseny egy szakaszán már azt hitte, defektet kapott. Diniz ugyanakkor a verseny végén sem tudta, miért állt le minden előjel nélkül az autója a 65. körben.

A Benetton 18 pontját - mely a konstruktörök bajnokságában a negyedik helyet jelenti a csapatnak - az eddigi versenyeken kizárólag Fisichella szerezte az istállónak, az olasz pilóta azonban elöbb megpördült, majd többször is kiállt a boxba, de az autót szemmel láthatólag nem tudták helyrehozni, így a 35. körben feladta a versenyt. Mint mondta a fékegyensúlybeállítás nem volt rendben, ez okozta megpördülését is. Wurz a 11. helyre hozta a másik autót, mint mondta ő is számtalan technikai problémával küszködött.

A BAR Honda két autója a 12. és a 14. helyen ért célba, mint Craig Pollock csapatfőnök mondta, ez nagyon elkeserítő eredmény. Villeneuve a startot követően összekoccant az Arrows-os De La Rosaval, mint mondta mindketten későn fékeztek, és ő hátulról beleütközött. Ezt követően sok időt vesztett a boxban, hiszen a teljes első részt cserélni kellett. Zonta autóján többször próbáltak állítani a leszorító erő növelése érdekében - a lassabb pályákon ez kell az autó irányíthatóságához - de mint a pilóta mondta, az autó csak rosszabb lett.

Mindkét autónk célba ért, miközben egy nehéz pályán számos problémánk volt - mondta Tom Walkinshaw, az Arrows főnöke. De La Rosa a 16. helyen végzett, a Villeneuve-val való koccanás után autója hátulja megsérült, és ő is sokat állt a boxban. Verstappen a 13. helyre hozta a másik autót.

A Prost istálló két autója a verseny első felében elhullott: Alesi technikai problémák miatt kétszer is kiállt - összesen közel két percet töltött a boxban, míg a 27. körben befejezte a versenyt. Csapattársa Heidfeld a 16 körig jutott, majd szintén kiállni kényszerült.