További Forma-1 cikkek
- Igaz volt a pletyka, az F1 korszakos zsenije elhagyja a Red Bullt
- 30 éve halt meg Ayrton Senna, minden idők egyik legkarizmatikusabb Formula–1-es versenyzője
- Már a héten távozhat az F1-legenda a Red Bull istállótól
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
Egyébként a versenyzők közül egyedüliként Pedro Diniz vágott neki a versenynek száraz abroncsokkal.
|
Hibámért minden kedves olvasónktól elnézést kérek.
Most már tényleg beszéljünk Monzáról, ahol az új, átalakított sikán ad vitára okot.
A régi kettős kombináció helyett idén csupán egy - jobb-bal irányú - kanyart kell teljesíteniük a pilótáknak. Ám ez az egy jóval lassabb és szűkebb is mint a régi dupla.
David Coulthardnak sikerült leghamarabb megtanulnia az új s-kanyart |
Ezzel szemben Olivier Panis, aki jövőre a BAR csapat pilótája lesz, a kanyar hátrányaira hívta fel a figyelmet: ,,A régi kombináció is igen szűk volt, szinte lehetetlen volt megúszni a rajtot kisebb koccanás nélkül, sőt szinte mindig kipördült valaki. Az új ív élesebb, lassabb és szűkebb, ezért a huszonkét kocsi a start után még nehezebben tudja majd bevenni, ami valószínűleg több ütközéshez vezet majd."
|
Mögötte a szintén nem éppen gyenge hajtóművekkel rendelkező BAR-Honda, illetve a Jordan Mugen-Honda pilótái végeztek.
Meg kell még említenünk a minardis Marc Gené teljesítményét, aki csupán hét tizeddel volt lassabb, mint Coulthard és eggyel volt gyorsabb mint Michael Schumacher, aki valószínűleg nem túl elégedett az eddig végzett munkával.
A tréningen sajnos jó néhány kicsúszás történt, amelynek során - Monza a Forma-1 egyik leggyorsabb pályája - több autó is darabokra tört. Verstappen, Fisichella és Salo is az aszfalt mellett fejezte be a körözést - a holland a célegyenes végén, az olasz és a finn az Ascari-kanyar előtt bukott - ám egyiküknek sem esett baja.
Második nap eseményei:
Michael Schumacher hátránya több mint egy másodperc!
|
Az utolsó két nap a BAR és a Williams csapat feltámadását hozta. Előbb Villeneuve, majd Ralf Schumacher futotta a leggyorsabb köröket, melyek közül a kis Schumi teljesítménye a négy napos program legjobbjának bizonyult. Az angol csapat német pilótája fél másodperccel javította meg Coulthard keddi rekordját, ezért Sir Frank már nem aggódik a jövő vasárnapi Olasz Nagydíj miatt.
Kissé aggódhat viszont a Ferrari, ami ugyan Barrichello révén csak nyolc századdal maradt el a leggyorsabb körtől, a másik autóban azonban Michael Schumachernek majd' másfél szekundumos hátránnyal kell számolnia. A kétszeres német világelső kocsijában péntek délelőtt tönkrement a legújabb fejlesztésű motor, így nem végezhetett teljes értékű munkát.
|
Montezemolo azonban nem látja ennyire sötéten a dolgokat, ő leginkább az újságírókat teszi felelőssé a csapat utóbbi várakozáson aluli szereplései miatt: ,,A Belga Nagydíj után a sajtó úgy reagált, mintha nem a második, hanem a harmincadik helyen végeztünk volna. Ez természetesen negatívan befolyásolja mind a közvélemény, mind a csapat hangulatát. A vonat még nem ment el, a hat pontos hátrány ledolgozható."
Baleset sajnos pénteken is történt: Pedro De la Rosa csúszott ki a Variante Bassa nevű kanyarban, de szerencsére csak autóját roncsolta össze, ő maga sértetlenül szállt ki a négykerekűből. A pilóta egyébként fékhibára gyanakodott, ám a csapat tüzetes vizsgálatok után sem talált műszaki hibára utaló nyomot.