Monzában a sikán a legfőbb téma

2000.09.01. 15:52
A hétközi monzai teszteken történtek taglalása előtt érdemes egy pillanatra visszatekinteni a múlt vasárnapi Belga Nagydíjra. A futamról írt cikkben az jelent meg, hogy a mezőnyből egyedüliként Jean Alesi indult száraz aszfaltra való gumikkal, és e miatt autózhatott sokáig a negyedik pozícióban. Nos, ez a két állítás nem igaz.
Alesi esőgumival indult, s a többiek előtt két körrel - már a negyedik forduló végén - a depóba sietett slickkekért, amelyekkel a következő két körben annyival gyorsabb volt, hogy egészen a negyedik helyig jött fel.

Egyébként a versenyzők közül egyedüliként Pedro Diniz vágott neki a versenynek száraz abroncsokkal.

Összesített időeredmények, Monza augusztus 29-30.
1.Coulthard 1:26:05
2.Zonta 1:26:26
3.Badoer (Ferrari) 1:26:32
4.Hakkinen 1:26:33
5.Frentzen 1:26:41
6.Villeneuve 1:26:50
7.Trulli 1:26:55
8.R. Schumacher 1:26:63
9.Verstappen 1:26:70
10.Gené 1:26:76
11.M. Schumacher 1:26:84
12. Button 1:26:84
Tévedésemet az okozta, - bár tudom, ez nem mentség a történtekre - hogy a belga televízió rendezője elfelejtette képernyőre tenni a depóba guruló Alesit, így nem láthattam, amint a ,,vizes" gumijait slickkekre cserélik.

Hibámért minden kedves olvasónktól elnézést kérek.

Most már tényleg beszéljünk Monzáról, ahol az új, átalakított sikán ad vitára okot.

A régi kettős kombináció helyett idén csupán egy - jobb-bal irányú - kanyart kell teljesíteniük a pilótáknak. Ám ez az egy jóval lassabb és szűkebb is mint a régi dupla.

David Coulthardnak sikerült leghamarabb megtanulnia az új s-kanyart
A versenyzők megosztottak az új ívet illetően, Jean Alesi például így vélekedik róla: ,,Az új sikánnal a pálya biztonságosabbá vált, hiszen hosszabb lett a kifutási zóna. Ha a kocsival valamilyen probléma adódik, esetleg elfékezem magam, minden gond nélkül tovább mehetek egyenesen, s még a versenyt is folytathatom."

Ezzel szemben Olivier Panis, aki jövőre a BAR csapat pilótája lesz, a kanyar hátrányaira hívta fel a figyelmet: ,,A régi kombináció is igen szűk volt, szinte lehetetlen volt megúszni a rajtot kisebb koccanás nélkül, sőt szinte mindig kipördült valaki. Az új ív élesebb, lassabb és szűkebb, ezért a huszonkét kocsi a start után még nehezebben tudja majd bevenni, ami valószínűleg több ütközéshez vezet majd."

Hírek röviden
-Eddie Jordan a Benettonhoz távozó Mike Gascoyne helyére főmérnöknek szerződtette az eddig az Arrowsnál dolgozó Eghbal Hamidyt.

- Frank Williams, Ron Dennis és Eddie Jordan azt szeretné, ha FIA elnöke, Max Mosley távozna posztjáról. A három csapatfőnök szerint Mosley intézkedései gátolják a Forma-1 technikai fejlődését, s csupán arra irányulnak, hogy mesterségesen nyitottá tegyék a világbajnoki cím sorsát, egészen az utolsó futamig. A három elismert istállóvezetőnek azonban nincs módja eltávolítani Mosleyt tisztségéből, ez csak az FIA több mint százhúsz tagországának döntése alapján történhet meg, illetve akkor ha az elnök jövőre nem jelölteti magát a választásokon, netán rögtön távozik, amelyre azonban szinte semmi esély nincs.

Két - azaz csak másfél, hiszen szerdán délután kettőtől esett az eső - napnyi gyakorlás után eddig úgy tűnik, hogy David Coulthardnak sikerült leghamarabb megtanulnia az új s-kanyart, bár ne feledjük, neki a Mercedes bivalyerős motorja nagy segítséget jelent.

Mögötte a szintén nem éppen gyenge hajtóművekkel rendelkező BAR-Honda, illetve a Jordan Mugen-Honda pilótái végeztek.

Meg kell még említenünk a minardis Marc Gené teljesítményét, aki csupán hét tizeddel volt lassabb, mint Coulthard és eggyel volt gyorsabb mint Michael Schumacher, aki valószínűleg nem túl elégedett az eddig végzett munkával.

A tréningen sajnos jó néhány kicsúszás történt, amelynek során - Monza a Forma-1 egyik leggyorsabb pályája - több autó is darabokra tört. Verstappen, Fisichella és Salo is az aszfalt mellett fejezte be a körözést - a holland a célegyenes végén, az olasz és a finn az Ascari-kanyar előtt bukott - ám egyiküknek sem esett baja.

Második nap eseményei:

Michael Schumacher hátránya több mint egy másodperc!

Összesített időeredmények, Monza augusztus 29 - szeptember 1.
1.R. Schumacher 1:25:50
2.Barrichello 1:25:58
3.Coulthard 1:26:05
4.Trulli 1:26:06
5.De la Rosa 1:26:15
6.Zonta 1:26:26
7.Villeneuve 1:26:29
8.Badoer(Ferrari) 1:26:32
9.Hakkinen 1:26:33
10..Frentzen 1:26:33
11.Panis 1:26:33
12.Verstappen 1:26:70
13.Button 1:26:72
14.Gené 1:26:76
15.M. Schumacher 1:26:80
A Milano melletti ringen szerdán még nem ért véget a körözés, hiszen a teszt csütörtökön és pénteken is tovább folytatódott.

Az utolsó két nap a BAR és a Williams csapat feltámadását hozta. Előbb Villeneuve, majd Ralf Schumacher futotta a leggyorsabb köröket, melyek közül a kis Schumi teljesítménye a négy napos program legjobbjának bizonyult. Az angol csapat német pilótája fél másodperccel javította meg Coulthard keddi rekordját, ezért Sir Frank már nem aggódik a jövő vasárnapi Olasz Nagydíj miatt.

Kissé aggódhat viszont a Ferrari, ami ugyan Barrichello révén csak nyolc századdal maradt el a leggyorsabb körtől, a másik autóban azonban Michael Schumachernek majd' másfél szekundumos hátránnyal kell számolnia. A kétszeres német világelső kocsijában péntek délelőtt tönkrement a legújabb fejlesztésű motor, így nem végezhetett teljes értékű munkát.

Hírek röviden
-Eddie Jordan a Benettonhoz távozó Mike Gascoyne helyére főmérnöknek szerződtette az eddig az Arrowsnál dolgozó Eghbal Hamidyt. - Frank Williams, Ron Dennis és Eddie Jordan azt szeretné, ha FIA elnöke, Max Mosley távozna posztjáról. A három csapatfőnök szerint Mosley intézkedései gátolják a Forma-1 technikai fejlődését, s csupán arra irányulnak, hogy mesterségesen nyitottá tegyék a világbajnoki cím sorsát, egészen az utolsó futamig. A három elismert istállóvezetőnek azonban nincs módja eltávolítani Mosleyt tisztségéből, ez csak az FIA több mint százhúsz tagországának döntése alapján történhet meg, illetve akkor ha az elnök jövőre nem jelölteti magát a választásokon, netán rögtön távozik, amelyre azonban szinte semmi esély nincs.
A Scuderiához kapcsolódó hír, hogy Monzában tiszteletét tette a Ferrari két első embere, az elnök Luca di Montezemolo és a FIAT tulajdonos Gianni Agnelli is, aki nem éppen optimistán nyilatkozott csapata világbajnoki esélyeiről: ,,Hakkinennek hatvan, Schumachernek negyven százalék esélye van a világbajnokság megnyerésére".

Montezemolo azonban nem látja ennyire sötéten a dolgokat, ő leginkább az újságírókat teszi felelőssé a csapat utóbbi várakozáson aluli szereplései miatt: ,,A Belga Nagydíj után a sajtó úgy reagált, mintha nem a második, hanem a harmincadik helyen végeztünk volna. Ez természetesen negatívan befolyásolja mind a közvélemény, mind a csapat hangulatát. A vonat még nem ment el, a hat pontos hátrány ledolgozható."

Baleset sajnos pénteken is történt: Pedro De la Rosa csúszott ki a Variante Bassa nevű kanyarban, de szerencsére csak autóját roncsolta össze, ő maga sértetlenül szállt ki a négykerekűből. A pilóta egyébként fékhibára gyanakodott, ám a csapat tüzetes vizsgálatok után sem talált műszaki hibára utaló nyomot.