További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A két Williams villámrajtot vett
A startot egyébként a két Williams, Montoya és Ralf Schumacher kapta el a legjobban, így ők fordultak elsőként Michael Schumacherrel, Barrichellóval és Coultharddal a nyomukban. A száguldás azonban csak egy körön át tartott, mert a pályamunkások képtelenek voltak időben eltakarítani az aszfaltról a négy állva maradt gépet, s a Safety Car állt a mezőny élére.
David Coulthard A taktikánknak köszönhetően győztünk |
A másik ezüstnyílban Hakkinen még tett egy próbát a visszatérésre, ám egy forduló után - ekkor természetesen már három kör hátrányban volt - végleg kiszállt a versenyből, s valószínűleg a világbajnoki küzdelemből is.
Az élen Montoya másfél másodpercrnyire ugrott meg csapattársától, Ralf Schumachertől, akinek azonban a tizedik körben műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot.
Az igazi verseny épp ekkor kezdődött: Montoya ugyanis vesztett a lendületéből, ám szabályosan maga mögött tartotta Michael Schumachert, sőt szinte az egész mezőnyt. Az első hat - Montoya, Schumacher, Barrichello, Verstappen, Coulthard és Raikkönen - ekkor három másodpercen belül autózott!
Montoya és Schumacher a végletekig kiélezett csatát vívott
A "vonatozás" a 16. fordulóban ért véget: Schumacher kívülről próbálta előzni Montoyát, aki azonban a végletekig küzdött, iszonyú későn fékezett, s lecsúszott a pályáról magával sodorva a ferrarist is. Ütközés nem történt, ám Schumacher hatodiknak, Montoya pedig eggyel a német mögé esett vissza. (A háromszoros világbajnok talán elkerülhette volna a "balhét", ha hagyja Montoyát egyedül kicsúszni, hiszen látható volt, hogy a kolumbiai nem lesz képes bevenni a kanyart. A kerpeni azonban - lévén ő is igazi autóversenyző, csakúgy mint a williamses - nem hagyhatta magát, s ez lett a veszte.)
Barrichello találta hát magát vezető pozícióban, Verstappen futott másodikként, majd Coulthard, Raikkönen és Panis következett, Schumacher és Montoya előtt.
A 21. körben kiderült, miért is volt oly' gyors az Arrows: Verstappen kiállt tankolni, azaz szinte egyedüliként két kerékcserés taktikát választott.
Michael Schumacher időközben könnyedén lehagyta Panist és Raikkönent is - utóbbi biztosan nagyobb ellenállást fejtett volna ki, ha nem csak "próbajogsival" versenyezhetne - s harmadiknak jött föl.
Coulthard a pályán, a szerelők a boxban remekeltek
Az éllovasok közül Panis a 45. fordulóban gurult a boxba, ám ekkor már nem volt versenyben Montoya, aki csapattársához hasonlóan szintén a gép hibájából kényszerült kiállni.
A vezető - Barrichello, Coulthard, Schumacher - trióból a német, majd közvetlen utána a brazil ment ki tankolni, míg Coulthard két körrel később tudta le igen eredményes pit-stopját. A McLaren szerelői ugyanis olyan jól dolgoztak, illetve a skót a két plusz körében annyira gyorsan vezetett, hogy elsőként vágtathatott vissza a pályára, másfél szekundumnyi előnnyel Barrichellóval szemben.
Innentől kezdve a három menő végig látótávolságon belül maradt, de a brazilnak nem volt esélye az előzésre, világbajnok csapattársa pedig láthatóan szenvedett a Ferrarival: Schumacher többször is elhagyta a pályát.
Mindezek ellenére a nagydíj végére a német felzárkózott Barrichellóra, aki a csapat kérésének eleget téve - igen látványosan, száz méterrel a cél előtt lelassítva - el is engedte a Ferrari első számú pilótáját, átadva a második helyet Schumachernek.
A skót leginkább higgadtságának köszönheti a sikert
Elsőként természetesen a végig hiba nélkül, higgadtan vezető Coulthard futott célba, megszerezve élete 11. győzelmét. Győzelmének értékét növeli, hogy a hetedik pozícióból indulva hozta be elsőnek a szombati edzés után sokak által már temetett McLarent.
A negyedik helyen az újonc sauberes, Raikkonen, majd Panis és a futamon legtöbbet előző Verstappen futott célba.
David Coulthard a sikerének köszönhetően négy pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben vezető Michael Schumacherrel szemben, így még nyitottabbá tette a világbajnoki küzdelmet.
Csak Barrichello ünnepelt
Szólnunk kell még az eredményhirdetésről is, mely rendhagyó körülmények között zajlott.
Vasárnap ugyanis repülőgép-balesetben 52 évesen életét vesztette Paul Morgan, a Mercedes-motorok egyik atyja, a gyár tervezőmérnöke. Emiatt természetesen Coulthard és Schumacher egy cseppet sem locsolt ki a nekik felkínált pezsgőből, sőt szinte mégcsak el sem mosolyodott, Barrichello azonban - mintha minden teljesen rendben lenne - az egészet a nézőkre öntözte.
A halálhír a sajtótájékoztatóra is rányomta bélyegét.
David Coulthard |
"Nagyon szomorú nap a mai, mert elvesztettünk egy barátot, így nem tudok örülni a győzelmemnek. A futam egyébként nehéz volt, a startnál a kocsi nem működött tökéletesen, utána azonban a taktikánknak köszönhetően győztünk. Monacót szeretem, ott is jó eredményre számítok."
Michael Schumacher:
"Kemény verseny volt, a rajtnál nekem is gondjaim voltak, majd Montoya miatt sok időt vesztettem. A kolumbiai nem tudta bevenni a kanyart, s engem is a fűre kényszerített, kritikus szituáció volt, amit meg kell majd beszélnünk négyszemközt is."
Rubens Barrichello:
"Végig második voltam, a csapat azonban megkért, hogy engedjem el Schumachert, ezért nem vagyok boldog."