Coulthard hibátlan győzelme

2001.05.13. 13:16
David Coulthard nyerte az F-1-es Osztrák Nagydíjat, Michael Schumacher és Barrichello előtt. Mika Hakkinen autója fölmondta a szolgálatot, így a finn ismét pont nélkül maradt, azaz minden bizonnyal kiszállt a vb-címért folytatott harcból.
Szegény embert az ág is húzza! - gondolta minden bizonnyal Mika Hakkinen az Osztrák GP rajtjának pillanatában. A finn autója ugyanis - Heidfelddel, Trullival és Frentzennel együtt - a rajtrácson ragadt.

A két Williams villámrajtot vett

A startot egyébként a két Williams, Montoya és Ralf Schumacher kapta el a legjobban, így ők fordultak elsőként Michael Schumacherrel, Barrichellóval és Coultharddal a nyomukban. A száguldás azonban csak egy körön át tartott, mert a pályamunkások képtelenek voltak időben eltakarítani az aszfaltról a négy állva maradt gépet, s a Safety Car állt a mezőny élére.

David Coulthard
A taktikánknak köszönhetően győztünk
Három forduló elteltével távozott a felvezető kocsi, s Verstappen a hetedik helyről azon nyomban megkezdte a felzárkózást. A holland megelőzte Irvine-t, sőt a mcLarenes Coulthardot is.

A másik ezüstnyílban Hakkinen még tett egy próbát a visszatérésre, ám egy forduló után - ekkor természetesen már három kör hátrányban volt - végleg kiszállt a versenyből, s valószínűleg a világbajnoki küzdelemből is.

Az élen Montoya másfél másodpercrnyire ugrott meg csapattársától, Ralf Schumachertől, akinek azonban a tizedik körben műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot.

Az igazi verseny épp ekkor kezdődött: Montoya ugyanis vesztett a lendületéből, ám szabályosan maga mögött tartotta Michael Schumachert, sőt szinte az egész mezőnyt. Az első hat - Montoya, Schumacher, Barrichello, Verstappen, Coulthard és Raikkönen - ekkor három másodpercen belül autózott!

Montoya és Schumacher a végletekig kiélezett csatát vívott

A "vonatozás" a 16. fordulóban ért véget: Schumacher kívülről próbálta előzni Montoyát, aki azonban a végletekig küzdött, iszonyú későn fékezett, s lecsúszott a pályáról magával sodorva a ferrarist is. Ütközés nem történt, ám Schumacher hatodiknak, Montoya pedig eggyel a német mögé esett vissza. (A háromszoros világbajnok talán elkerülhette volna a "balhét", ha hagyja Montoyát egyedül kicsúszni, hiszen látható volt, hogy a kolumbiai nem lesz képes bevenni a kanyart. A kerpeni azonban - lévén ő is igazi autóversenyző, csakúgy mint a williamses - nem hagyhatta magát, s ez lett a veszte.)

Barrichello találta hát magát vezető pozícióban, Verstappen futott másodikként, majd Coulthard, Raikkönen és Panis következett, Schumacher és Montoya előtt.

A 21. körben kiderült, miért is volt oly' gyors az Arrows: Verstappen kiállt tankolni, azaz szinte egyedüliként két kerékcserés taktikát választott.

Michael Schumacher időközben könnyedén lehagyta Panist és Raikkönent is - utóbbi biztosan nagyobb ellenállást fejtett volna ki, ha nem csak "próbajogsival" versenyezhetne - s harmadiknak jött föl.

Coulthard a pályán, a szerelők a boxban remekeltek

Az éllovasok közül Panis a 45. fordulóban gurult a boxba, ám ekkor már nem volt versenyben Montoya, aki csapattársához hasonlóan szintén a gép hibájából kényszerült kiállni.

A vezető - Barrichello, Coulthard, Schumacher - trióból a német, majd közvetlen utána a brazil ment ki tankolni, míg Coulthard két körrel később tudta le igen eredményes pit-stopját. A McLaren szerelői ugyanis olyan jól dolgoztak, illetve a skót a két plusz körében annyira gyorsan vezetett, hogy elsőként vágtathatott vissza a pályára, másfél szekundumnyi előnnyel Barrichellóval szemben.

Innentől kezdve a három menő végig látótávolságon belül maradt, de a brazilnak nem volt esélye az előzésre, világbajnok csapattársa pedig láthatóan szenvedett a Ferrarival: Schumacher többször is elhagyta a pályát.

Mindezek ellenére a nagydíj végére a német felzárkózott Barrichellóra, aki a csapat kérésének eleget téve - igen látványosan, száz méterrel a cél előtt lelassítva - el is engedte a Ferrari első számú pilótáját, átadva a második helyet Schumachernek.

A skót leginkább higgadtságának köszönheti a sikert

Elsőként természetesen a végig hiba nélkül, higgadtan vezető Coulthard futott célba, megszerezve élete 11. győzelmét. Győzelmének értékét növeli, hogy a hetedik pozícióból indulva hozta be elsőnek a szombati edzés után sokak által már temetett McLarent.

A negyedik helyen az újonc sauberes, Raikkonen, majd Panis és a futamon legtöbbet előző Verstappen futott célba.

David Coulthard a sikerének köszönhetően négy pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben vezető Michael Schumacherrel szemben, így még nyitottabbá tette a világbajnoki küzdelmet.

Csak Barrichello ünnepelt

Szólnunk kell még az eredményhirdetésről is, mely rendhagyó körülmények között zajlott.

Vasárnap ugyanis repülőgép-balesetben 52 évesen életét vesztette Paul Morgan, a Mercedes-motorok egyik atyja, a gyár tervezőmérnöke. Emiatt természetesen Coulthard és Schumacher egy cseppet sem locsolt ki a nekik felkínált pezsgőből, sőt szinte mégcsak el sem mosolyodott, Barrichello azonban - mintha minden teljesen rendben lenne - az egészet a nézőkre öntözte.

A halálhír a sajtótájékoztatóra is rányomta bélyegét.

David Coulthard
David Coulthard:
"Nagyon szomorú nap a mai, mert elvesztettünk egy barátot, így nem tudok örülni a győzelmemnek. A futam egyébként nehéz volt, a startnál a kocsi nem működött tökéletesen, utána azonban a taktikánknak köszönhetően győztünk. Monacót szeretem, ott is jó eredményre számítok."

Michael Schumacher:
"Kemény verseny volt, a rajtnál nekem is gondjaim voltak, majd Montoya miatt sok időt vesztettem. A kolumbiai nem tudta bevenni a kanyart, s engem is a fűre kényszerített, kritikus szituáció volt, amit meg kell majd beszélnünk négyszemközt is."

Rubens Barrichello:
"Végig második voltam, a csapat azonban megkért, hogy engedjem el Schumachert, ezért nem vagyok boldog."