További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Nagyon csalódott lenne, ha vasárnap nem Michael Schumacher nyerné a futamot, s a világbajnoki címet sem sikerülne megszereznie?
- A motorsportokban sosem számíthatunk arra, hogy az összes versenyt sikerül megnyernünk. Lehet, hogy csak a következő futamon tudjuk bebiztosítani a VB-diadalunkat. Ami fontos, hogy a Hungaroringen pontokat szerezzünk.
- A Ferrarival kötött szerződése 2004-ben jár le, csak úgy, mint Michael Schumachernek. Ez nem véletlen, ugye?
- Nincs igazán összefüggés a két szerződés között. Michael és én is három évvel hosszabbítottuk meg a Ferrarival kötött megállapodásunkat, ez teljesen normális dolg az istállónál.
- A BMW idén igen csak feljött az utóbbi évek két élcsapatára, a Ferrarira és a McLarenre. Ön szerint jövőre már három csapat fog küzdeni a VB-címért vagy marad a Ferrari-McLaren uralom?
- A sikerek mindig a motor, a kasztni és a gumik tökéletes kombinációjából születnek. A Williams idén óriásit fejlődött a BMW és a Michelin segítségével, s már a Ferrari és a McLaren legveszélyesebb riválisa lett: most már nem két, hanem három csapat küzd a győzelmekért.
- Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke a napokban azt nyilatkozta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntései Michael Schumachert és a Ferrarit favorizálják. Válaszolt valamint Dennis kijelentéseire?
- Nagyon meglepett, amit Ron Dennis mondott, de én szívesebben foglalkozom a saját csapatommal.
- Igaz, hogy a Ferrari szeretné szerződtetni a fiatal és igen tehetséges Kimi Raikkönent?
- Raikkönen remek munkát végez a Sauber csapatnál, mellyel hosszú távú szerződést írt alá. Igaz, hogy a sauberek Ferrari-motort használnak, de pillanatnyilag más kapcsolat nincs Raikkönen és a Ferrari-istálló között.
- Ha esetleg Schumacher most visszavonulna, bár természetesen ennek szinte semmi esélye, ön kit szerződtetne a helyére?
- Michael Schumachernek még három szezonra szóló kontraktusa van a Ferrarival, s eszembe sem jut, hogy más pilótát keressek a helyére.
- A Ferrarit sokan kritizálták az osztrák GP után, amikor is Barrichello a célegyenesben elengedte Schumachert. Mért döntöttek így?
- Ez az én döntésem volt, s szerintem jól döntöttem, mert a csapat nem Barrichellóért, s nem Schumacherért, hanem a Ferrari sikeréért dolgozik. A ferrari érdeke pedig akkor az volt, hogy Schumacher legyen a második, hiszen sokkal előnyösebb pozíciót foglalt el a pontversenyben.
- Minden pálya különböző, a Hungaroringen például szinte lehetetlen előzni, ezért sokan nem szeretik. Ön szerint van előnyös aspektusa a Hungaroringnek?
- Szerintem a Magyar Nagydíj remekül szervezett verseny, a promóter nagyon jó munkát végzett. Budapest pedig gyönyörű város, s a legfontosabb, hogy a nézők élvezetes versenyt láthassanak. Monte Carlóban sem lehet előzni, mégis sokan nézik és szeretik is, hiszen része a Forma-1-nek: azt hiszem, ugyan ez a helyzet a Hungaroringgel is.