Többhónapos szponzorkeresés végére tett pontot hétfőn Budapesten a Kempinski szállóban Gyurcsány Ferenc sportminiszter, amikor bejelentette: állami pénzekkel is támogatják az első magyar Forma 1-es versenyzőt, Baumgartner Zsoltot. Az idén éppen a Hungaroringen debütáló pilóta szerepléséhez négymillió dollárral, körülbelül 850 millió forinttal járul hozzá a kormány.
'Elképesztő tehetség'
![](http://index.hu/cikkepek/0312/sport/baumgartner/.gdata/a0_21.gif) |
Tekintse meg képeinket! |
Ez egyelőre garanciavállalás formájában, a költségvetés tartalékából valósul meg - az összeg a három-négy százalékát teszi ki a teljes keretnek -, és a mostani bejelentést majd január hetedikei ülésén véglegesíti a kabinet. A tárca vezetője egyúttal jelezte: befektetésről van szó, hiszen egy olyan társaságot hoznak létre, amely birtokolja a pilóta versenyzésével összefüggő jogokat.
A határozat indoklásául a miniszter elmondta: minden kormány feladata, hogy egy "elképesztő tehetséggel rendelkező pilótának lehetőségeihez mérten segítséget adjon. Sokat vacilláltunk, tanakodtunk, amíg a döntés meghoztuk, de a magyarság örül a magyar emberek sikereinek, így Zsolt mellé álltunk." Gyurcsány nem titkolta: szereti a Forma-1-et, mint minden más sportágat is. Azt sem rejtette véka alá, hogy még délelőtt is tárgyaltak a szerződés részleteiről, és hogy Medgyessy Péter miniszterelnök mondta ki a végső szót.
A Minardi is megmenekül
![](/img/spacer.gif) | Minardi-Cosworth
| | Telephely: Faenza (Olaszország)
Csapatfőnök: Paul Stoddart
Technikai igazgató: Gabriele Tredozi
Idei autó: Minardi PSO3
Idei motor: Cosworth Racing CR-3
Összes futam a Forma-1-ben: 304
Első rajtkocka: 0
Futamgyőzelem: 0
Pontszám: 29
|
|
A miniszter hozzátette: egy éven keresztül jár a pénz a vállalkozásnak, melynek vezetője, Baumgartner menedzsere, Frank Tamás. A négymillió dollár - az összeg másik felét a pilóta szponzorai adták össze - nemcsak Baumgartner szerződését, hanem az istálló csődtől való megmenekülését is jelenti. Gyurcsány reményét fejezte ki, hogy egy év után már nem lesz rájuk szükség, mert értékesíthetik a cserében megkapott reklámfelületeket, mindkét oldalát, orrát és vezető szárnyát. "Van még előttünk feladat" - mondatával a politikus hangsúlyozta, hogy a neheze még most következik. Gyurcsány arra is felkészült, hogy támadni fogják a döntés miatt.
Baumgartner tehát elfogadhatja a Minardi szerdán felkínált szerződésajánlatát, és beülhet Paul Stoddart egyik autójába.
Frank Tamás, úgy fogalmazott, felhatalmazása van Paul Stoddartól, a Minardi csapatfőnökétől, hogy bejelentse: kedden aláírják a versenyzői szerződést.
Jordan helyett Minardi és Gyurcsány
A magyar versenyző sokáig a Jordanhez tartott, abba a csapatba, amelyben augusztusban a Hungaroringen bemutatkozott, majd az Olasz Nagydíjon élete első teljes F1-es versenyét is teljesíthette. Eddie Jordan csapatfőnök azonban a mostaninál egy-két millió dollárral több szponzori pénz összeszedését szabta feltételül, és amíg ez elhúzódott, előbb Nick Heidfeldet igazolta le, majd Jos Verstappen került közel a szerződéshez.
Frank Tamás ekkor a Minardit célozta meg, és az olasz-ausztrál csapat múlt szerdán szerződéstervezetet küldött Budapestre. Csütörtökön a csapat tulajdonosa, Paul Stoddart úgy nyilatkozott , "kilencven százalék az esélye annak, hogy a Baumgartner Zsolt 2004-ben Minardival vesz részt az F-1-es futamokon", de aznap késő este mégis úgy tűnt, mégsem jöhet létre a megállapodás.
Baumgartner eddigi pályafutása
| | 1994-1997: gokart (csapat: TonyKart)
1997: Forma Ons Renault (Dark Dog Lechne R.T.)
1998: Forma Renault (La Filiére)
1999: Forma Renault 2000 (Cram Competition)
2000: Forma-3 (GM Motorsport)
2001: Forma-3 (Trella Motorsport)
2001: Forma-3000 (Prost Junior Team)
2002: Forma-3000 (Nordic Racing Team)
2003: Forma-3000 (Coloni Motorsport)
|
|
A versenyző menedzsmentje ugyanis nem tudott a már meglévő támogatókhoz újabbakat találni, a szükséges pénznek csupán a fele állt rendelkezésre. Kiderült viszont, hogy korábban a gyermek-, ifjúsági- és sportminiszter, Gyurcsány Ferenc ígéretet tett, ha a pénz fele meglesz, a másik felét a magyar kormány érdekeltségébe tartozó cégek állják, ám miután a minisztérium nem találta megfelelőnek a Baumgartner szponzoraitól kapott garanciákat, úgy látszott, a Minardi-szerződés is meghiúsul.
Amikor pedig hétfőn Frank Tamás és Gyurcsány a Kempinskibe invitálta az újságírókat, már biztosra vehette mindenki: a sportkormányzat a korábbi húzódozás ellenére besegít, Baumgartner pedig beülhet a Minardiba. Az kérdés, hogy az első magyar Forma 1-es pilóta mire lesz képes a gyengébbek közé tartozó autóval, egy biztos, Gyurcsány vezetni már nem segíthet.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!