További Forma-1 cikkek
-
Max Verstappen, Lando Norris vagy Lewis Hamilton – íme a Formula–1 2025-ös szezonjának előzetes erősorrendje
- Iszonyat sok pénzért hosszabbított fiatal pilótájával a McLaren F1-es csapata
- Makulátlan önéletrajz ide vagy oda, megérkezett az új Verstappen a Formula–1-be
- Elkelt a világ egyik legkülönlegesebb versenyautó-gyűjteménye
- „Irreális, hogy Hamilton rögvest világbajnoki címet nyerjen a Ferrarival”
'Elképesztő tehetség'
![]() |
Tekintse meg képeinket! |
A határozat indoklásául a miniszter elmondta: minden kormány feladata, hogy egy "elképesztő tehetséggel rendelkező pilótának lehetőségeihez mérten segítséget adjon. Sokat vacilláltunk, tanakodtunk, amíg a döntés meghoztuk, de a magyarság örül a magyar emberek sikereinek, így Zsolt mellé álltunk." Gyurcsány nem titkolta: szereti a Forma-1-et, mint minden más sportágat is. Azt sem rejtette véka alá, hogy még délelőtt is tárgyaltak a szerződés részleteiről, és hogy Medgyessy Péter miniszterelnök mondta ki a végső szót.
A Minardi is megmenekül
![]() |
|
Baumgartner tehát elfogadhatja a Minardi szerdán felkínált szerződésajánlatát, és beülhet Paul Stoddart egyik autójába. Frank Tamás, úgy fogalmazott, felhatalmazása van Paul Stoddartól, a Minardi csapatfőnökétől, hogy bejelentse: kedden aláírják a versenyzői szerződést.
Jordan helyett Minardi és Gyurcsány
A magyar versenyző sokáig a Jordanhez tartott, abba a csapatba, amelyben augusztusban a Hungaroringen bemutatkozott, majd az Olasz Nagydíjon élete első teljes F1-es versenyét is teljesíthette. Eddie Jordan csapatfőnök azonban a mostaninál egy-két millió dollárral több szponzori pénz összeszedését szabta feltételül, és amíg ez elhúzódott, előbb Nick Heidfeldet igazolta le, majd Jos Verstappen került közel a szerződéshez.
Frank Tamás ekkor a Minardit célozta meg, és az olasz-ausztrál csapat múlt szerdán szerződéstervezetet küldött Budapestre. Csütörtökön a csapat tulajdonosa, Paul Stoddart úgy nyilatkozott , "kilencven százalék az esélye annak, hogy a Baumgartner Zsolt 2004-ben Minardival vesz részt az F-1-es futamokon", de aznap késő este mégis úgy tűnt, mégsem jöhet létre a megállapodás.
|
Amikor pedig hétfőn Frank Tamás és Gyurcsány a Kempinskibe invitálta az újságírókat, már biztosra vehette mindenki: a sportkormányzat a korábbi húzódozás ellenére besegít, Baumgartner pedig beülhet a Minardiba. Az kérdés, hogy az első magyar Forma 1-es pilóta mire lesz képes a gyengébbek közé tartozó autóval, egy biztos, Gyurcsány vezetni már nem segíthet.