"Meg vagyok győződve arról, hogy hibázott"
"Meg vagyok győződve arról, hogy hibázott, még ha sokan soha nem fogják elhinni, hogy ez vele is előfordulhatott" - mondta Hill, aki a tragédia idején Senna csapattársa volt, a későbbi perben pedig a védelem egyik tanújaként szerepelt.
Az angol azt állítja, hogy Senna túlságosan sokat kockáztatott, mert a szezon első két futamán nem szerzett pontot, s mindenképpen meg akarta törni a százszázalékos Michael Schumacher sikersorozatát.
"Senki mást nem lehet hibáztatni"
"Mindenki tudta, hogy elment a végsőkig, sőt, időnként át is lépte azt - véli Hill. - Gyakran inkább nekiment az ellenfeleinek, semhogy vereséget szenvedjen tőlük. Senki mást nem lehet hibáztatni azért, hogy ő a gázpedálon tartotta a lábát akkor, amikor el kellett volna vennie róla. Sajnos Imolában rossz döntést hozott."
Senna a pálya Tamburello nevű balkanyarjában hagyta el az aszfaltot, amelyet padlógázon vettek be a pilóták.
A háromszoros világbajnok brazil legenda ügyében az olasz hatóságok még mindig nem zárták le a vizsgálatot, s a Williams-csapat három tagját - Frank Williamst, a technikai igazgató Patrick Headet és az akkori főtervező Adrian Newey-t - gondatlanságból elkövetett emberölés miatt vád alá helyezték, majd többször felmentették.
"A kormányrúd nem törhetett el"
Az ügyészség álláspontja szerint a tragédiát az idézte elő, hogy Senna autójában átalakították - egy rövidebb darabbal toldották meg - a kormányrudat, amely a Tamburello-kanyarban váratlanul eltört.
Hill viszont másként vélekedik: "Az akkori Williams-Renault-ban szervókormány volt, és a számítógép adatai szerint az végig működött is, vagyis a kormányrúd nem törhetett el."
A bolognai bíróság április 1-jén engedélyt adott a Senna-per újrafelvételére.