Vissza a nyolcvanas évekbe
Mosley a motorok teljesítményét csökkentendő, háromról 2,4 literesre, illetve tízről nyolc hengeresre korlátozná az erőműveket, amelyeknek az eddigi egy helyett két versenyhétvégét kellene kibírniuk. Az angol elnök száműzné a kipörgésgátlót és a szervókormányt, az elektronikus sebességváltó helyett ismét manuális váltóművet szereltetne a kocsikba. Betiltaná a tartalékautó használatát, limitálná a tesztnapok számát és csak egyetlen gumigyár abroncsait használhatná valamennyi autó.
A FIA első embere a lebonyolítási szabályokon is változtatna, megszűntetné például a verseny közbeni kerékcserét, csak a tankolásokat engedélyezné, valamint az időmérő rendszerét is átalakítaná.
Látványnövelés, költségcsökkentés
A reformokra Mosley szerint "a Forma-1 látványosabbá tétele és a költségek csökkentése miatt lenne szükség". Idén ugyanis az eddigi három futamot ugyanaz a csapat és ugyanaz a pilóta nyerte - Ferrari és Michael Schumacher - , a legtöbbet költő Toyota pedig nagyjából 350 millió dollárt áldoz az F-1-es csapatára, ami Mosley szerint elfogadhatatlan.
A javaslatokról a sportvezető május 4-én tárgyal a csapatfőnökökkel Monacóban, majd a változtatások, amelyek a Forma-1 nyolcvanas évekbeli aranykorára utalnak, a Motorsport Világtanács június 30-i ülésén válhatnak hivatalossá.