További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Silverstone-ban is simán vezetett, miután az első kerékcserék után a remekül vezető Kimi Raikkönen elé került. A verseny előrehaladtával kiderült, a finn McLaren-Mercedese csak azért tudott végig a Ferrari nyomában maradni, mert könnyebb volt, az angol csapat három kiállásra, míg az olasz kettőre készítette föl a versenyzőjét.
Tekintse meg képeinket! |
Mivel a Safety Car azonnal a pályára jött, a mezőnynek le kellett lassítania, a többiek letudták harmadik kerékcseréjüket így Schumacher is elveszítette jelentős előnyét. Raikkönen támadta is a ferrarist, de az hamar ellépett előle, és végül tetemes előnnyel nyert, karrierje során nyolcvanadszor.
Ráadásul elérte a százpontos határt is, és már tíz futamgyőzelemnél tart idén.
Baumgartner Zsolt jó versenyt futott, egyszer még csapattársát, Brunit is megelőzte, de motorhiba miatt végül fel kellett adnia a versenyt.
Nyilatkozatok
Michael Schumacher: "A safety car elvette a felépített előnyömet, emiatt kicsit nehezebb lett a futam vége, el kellett felejtenem a kényelmes autózást. Raikkönen egy ideig támadott, de szerencsére sikerült újra elhúznom tőle."
Kimi Raikkönen: "Az első kerékcsere után időt veszítettem, mert feltartottak a lekörözöttek, különösen a Minardik. Dehát ilyen a versenyzés, a második a helynek is örülnünk kell.
Rubens Barrichello: "Sajnos Raikkönennel nem tudtam felvenni a versenyt, a finn nagyon gyors volt. Lehet, hogy tudtam volna vele menni, de az első kerékcsere után egy kicsit nehéz maradt az autó, sok volt az üzemanyag, így csak lassan tudtam előrejönni a lekörözöttek között.
A verseny végeredménye
1 M. Schumacher Ferrari 1:24:42.700
2 K. Räikkönen McLaren + 2.130
3 R. Barrichello Ferrari + 3.114
4 J. Button BAR + 10.683
5 JP. Montoya Williams + 12.173
6 G. Fisichella Sauber + 12.888
7 D. Coulthard McLaren + 19.668
8 M. Webber Jaguar + 23.701
9 F. Massa Sauber + 24.023
10 F. Alonso Renault + 24.835
11 T. Sato BAR + 33.736
12 M. Gené Williams + 34.303
13 C. Da Matta Toyota + 1 kör
14 C. Klien Jaguar + 1 kör
15 N. Heidfeld Jordan + 1 kör
16 G. Bruni Minardi + 3 kör
Nem értek célba
17 G. Pantano Jordan
18 J. Trulli Renault
19 Baumgartner Zs. Minardi
20 O. Panis Toyota
A Brit Nagydíj körről körre
13.59: Minden autó elindult a felvezető körre. Az idő felhős, de még nem esik.
Rajt: Raikkönen villámrajtot vett, második Barrichello, majd Button és Schumacher jön. Trulli, Coulthard, Montoya a további sorrend. Schumacher az első kanyarban megpróbálta megelőzni Buttont, de az angol bezárta előtte a kaput.
1. kör: Raikkönen máris három és fél másodperccel vezet.
2.: Sato lefutott a pályáról, Montoya el is ment mellette.
4: a finn előnye 4,1 másodperc, Barrichello elszakadt Buttontól, akire tapad Schumacher.
5: Baumgartner az utolsó helyen van, és füstöt jön a motorjából.
6: először csökkent Raikkönen előnye, 4 másodpercre esett vissza.
8: Alonso máris tankolt.
9: Barrichello is tankolt, és száraz gumit tetetett fel.
10: Coulthard is tankol, és kereket cserélt.
11: Raikkönen is a boxban járt, és Button is.
12: Schumacher vezet és futja a leggyorsabb köröket.
13: Button a boxból Barrichello elé jött vissza. Trulli tankolt, Raikkönen megelőzte Satót.
14: Schumacher, Raikkönen, Sato a sorrend.
15: Schumacher tankolt, és elsőnek jött vissza, épp Raikkönen elé. A németnek szerencséje volt, hiszen Raikkönent Sato és a két Minardi is feltartotta. Legalább 4-5 másodpercet vesztett miattuk.
16: Baumgartner megpróbálta megelőzni Brunit, de az olasz nem engedte magát.
17: Panis kocsija megállt a pálya mellett, a francia feladta.
18: Baumgartner megelőzte Brunit, és ő a tizennyolcadik.
19: a sorrend Schumacher, Raikkonen, Button, Barrichello, Fisichella, Montoya, Coulthard, Trulli. Fisichella még nem tankolt.
20: Alonso támadja Webbert.
22: Raikkönen beérte Schumachert, a német mindössze néhány tizeddel vezet.
23: Fisichella kereket cserélt.
25: Alonso és Gené is tankolt.
26: Button is kereket scerélt.
27: Raikkönen és Barrichello is kijött tankolni.
29: Bruni áthaladó büntetést kapott, mert a lekörözéseknél feltartott néhány versenyzőt.
30: Coulthard tankolt a verseny felénél.
31: Bruni elütötte az egyik szerelőjét, Baumgartner kocsija lelassult, a magyar feladta.
33: Schumacher 25 másodperccel vezet, Raikkönen, Barrichello, Button a sorrend mögötte. Fisichella, Montoya, Webber, Massa utánuk.
36: Sato tankolt, sok üzemanyagot kapott.
37: Schumacher tankolt másodszor, 9,5 másodpercig volt a boxban. Szinte biztos, hogy nem jön ki többször.
Klikk a képre! |
Trulli bukása rettentő súlyos volt, a Renault felborult, kettőt is pördült a tetején, miután a gumifalról a kavicságyba csapódott.
42: Da Matta és Klien van Schumacher és a második Raikkönen mögött.
43: a gumifalat még javában építik, a Safety Car továbbra is a pályán van. Trulli kicsúszását valószínűleg defekt okozta.
45: újraindult a futam. Raikkönen máris megelőzte Klient és da Mattát is.
46: Raikkönen máris utolérte Schumachert. A finn támad.
48: Schumacher, Raikkonen, Barrichello, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, Webber, Massa, Alonso, Sato, Gene, Da Matta a sorrend. Schumachernek már van egy másodperc előnye.
50: Tíz körrel a vége előtt Schumacher már majd' két másodperccel vezet.
55: Barrichello már kezdi utolérni Raikkönent, Schumacher egyre meggyőzőbben vezet.
58: Schumacher egy Hangar-egyenesnyit vert Raikkönenre, biztosan halad 80 GP-győzelme felé.
60: Schumacher nyert, a második Raikkönen, a harmadik Barrichello lett.
A vb állása 11 futam után
1 M. Schumacher Ferrari 100
2 R. Barrichello Ferrari 74
3 J. Button BAR 53
4 J. Trulli Renault 46
5 F. Alonso Renault 33
6 JP. Montoya Williams 29
7 K. Räikkönen McLaren 18
8 D. Coulthard McLaren 14
9 T. Sato BAR 14
10 G. Fisichella Sauber 13
A konstruktőr-vb állása
1 Ferrari 174
2 Renault 79
3 BAR 67
4 Williams 41
5 McLaren 32
6 Sauber 18
7 Toyota 8
8 Jordan 5
9 Jaguar 4
10 Minardi 1