További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Két évig még biztosan Eddie Jordan vezeti a teamet
Az újság úgy értesült, Jordan kilencven millió dollárért, azaz 75 millió euróért engedi át a Jordan Racing részvényeinek nyolcvanöt százalékát az egyesült arab emírslgekbeli Al-Maktoum családnak. A sejk tizenöt százalékot meghagy az eddigi többségi tulajdonosnak, aki legalább két éven át még a csapatfőnöki feladatokat is elláthatja. A Jordan nevet viszont nem tartja meg az uralkodó, bár azt még nem tudni, hogyan kereszteli át az istállót.
A Telegraph szerint a felek már mindenben megegyeztek, a szerződések aláírása csak formalitás, és egy-két héten belül az is megtörténik.
Valószínűleg már két hónapja tárgyalnak a felek
Sem Eddie Jordan, sem az Al-Maktoum família nem erősítette meg eddig a lap értesüléseit, de az istálló sajtóreferense elárulta, "a háttérben úgy zajlanak az események, amint arról a sajtó beszámol", valamint elmondta, hogy "az istálló célja, partnereket és támogatókat találni a Forma-1-es részvétel folytatásához".
Eddie Jordan alakulata bizonytalan anyagi helyzete miatt már évek óta csak tengődik a Forma-1-ben, korábban már számtalanszor hozták hírbe különféle befektetőkkel. A dubai uralkodó, Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum sejk még júliusban nyilatkozta, hogy cége, a Grand Prix Investments nevű vállalkozás tárgyalásokat kezdett az egyik Forma-1-es istállóval. Öt éve még vb-harmadik volt a Jordan
A Jordan éves költségvetése hetvenöt millió dollár, azaz hatvan millió euró korül mozog, amely a Minardi ötvenmilliója után a második legkevesebb.
A Jordan 1991-es fennállása óta négy futamgyőzelmet szerzett. Első sikerét 1998-ban, a Belga GP-n aratta, a legeredményesebb 1999-ben volt, amikor a konstruktőrök versenyében a harmadik helyen zárta a vb-t. Akkor Heinz-Harald Frentzen megnyerte a Francia és az Olasz Nagydíjat is. Legutóbb 2003-ban, Brazíliában nyert a gárda Giancarlo Fisichellával a volánnál, ám az elsőségért járó serleget - a rendezők hibája miatt - csak a két héttel későbbi, San Marinó-i GP-n vehette át.