További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Barrichellónak bejött, hogy nem kockáztatott
A legtöbben kockáztattak, az élmezőnyből csak Rubens Barrichello indult az alkalmasabbnak látszó intermediate - félig esős-félig száraz pályára való - abroncsokkal. A brazil emiatt el is húzott a rajtnál, Schumachert, de még a másodikként indult Montoyát is megelőzte viszont a csodálatosan startoló Fernando Alonso. A világbajnok a második sikán előtt Buttonnal kicsit összeakadt, és meg is pördült, egészen a 15. helyig esett vissza.
Az élen Barrichello egy célegyenesnyi, közel egy kilométernyi előnyt szerzett, de mivel túl későn cseréltette le az intermediate-eket száraz gumikra, Alonso másfél kör alatt ledolgozta a hátrányt, és simán meg is előzte.
Schumacher harminc kör alatt dolgozott le fél perc hátrányt
Tekintse meg képeinket! |
Legelöl Button, Alonso, Montoya és Barrichello négy másodpercen belül volt, Schumacher folyamatosan egy-másfél másodperccel gyorsabb volt náluk, és a második kerékcserék után be is érte az élmezőnyt. Montoya problémák miatt kissé visszaesett, Alonso kipördült előle, Buttont könnyedén megelőzte, így a háromkiállásos taktikán lévő, már vezető Barrichello mögé került.
Díszkíséretben a célig
Csapattársának a húsz másodperces előny elég is volt ahhoz, hogy megtartsa a vezető pozíciót az utolsó tankolása után, ám Schumachernek tíz köre lett volna rá, hogy megelőzze. Nem tette, inkább visszavett, és bekísérte a célba.
A Ferrari kettős győzelmet aratott, a harmadik Button, a negyedik Sato lett. Baumgartner Zsolt a tizenötödik helyen ért célba, csapattársa viszont kiesett, amikor a boxban kigyulladt a kocsija. Gianmaria Bruni gépét épp tankolták, de a kiloccsanó benzin belobbant. A pilóta saját lábán szállt ki az autóból, de belélegezte a poroltóból kiszóródó anyagot, amely irritálta a tüdejét, és nem tudott rendesen lélegezni. Néhány percig a földön feküdt a garázsban, de a Toyota-csapat orvosa hamar elsősegélyben részesítette, és jobban is lett. Utána azért elővigyázatosságból a pálya kórházába vitték.
A Monzai közönség persze emiatt nem szakította meg az ünneplését, a dobogó alatt a szokásos zászlóerdő fogadta a hihetetlenül boldog Barrichellót, és a kissé visszafogottabb Schumachert.
Az Olasz GP végeredménye
1 R. Barrichello Ferrari 1:15:18.448
2 M. Schumacher Ferrari + 1.347
3 J. Button BAR + 10.197
4 T. Sato BAR + 15.370
5 JP. Montoya Williams + 32.352
6 D. Coulthard McLaren + 33.439
7 A. Pizzonia Williams + 33.752
8 G. Fisichella Sauber + 35.431
9 M. Webber Jaguar + 56.761
10 J. Trulli Renault + 1:06.316
11 R. Zonta Toyota + 1:22.531
12 F. Massa Sauber + 1 kör
13 C. Klien Jaguar + 1 kör
14 N. Heidfeld Jordan + 1 kör
15 Baumgartner Zs. Minardi + 3 kör
Nem értek célba:
16 F. Alonso Renault
17 G. Pantano Jordan
18 G. Bruni Minardi
19 K. Räikkönen McLaren
20 O. Panis Toyota
Nyilatkozatok a futam után
Rubens Barrichello: "Nagyon boldog vagyok, hogy nyertem, életem legjobb szezonja az idei, ezzel a tíz ponttal szinte biztosan második leszek a világbajnokságban. A vízes pályára intermediate gumikkal mentem ki, ami be is jött, de aztán túl sokáig maradtam kint, és elveszett az előny. Ezt követően visszaestem, azt hittem már nem nyerhetek, ennek ellenére a végén a taktikámnak köszönhetően újra az élre kerültem, és amikor megérdeztem a rádión, hányadik vagyok, meglepődve hallottam: első."
Michael Schumacher: "Nagyon nehéz verseny volt. Az első sikánt nem tudtam bevenni, így Montoya elé kerültem, de lelassítottam, hogy visszaengedjem magam elé. Ő viszont egy kicsit szintén lelassított, hogy úgy tűnjön, nagy előnyhöz jutottam a pályarövidítéssel. Szerintem arra játszott, hogy büntessenek meg. A második sikánban aztán kicsit összeért a kocsim Buttonéval és megpördültem. Versenyszituáció volt, de visszaestem a mezőny végére. Innét kezdve viszont iszanyatosan nyomtam a gázt, de nem gondoltam, hogy a dobogóra, pláne, hogy az első hely közelébe kerülhetek. A kocsi és a csapat viszont fantasztikus volt, örülök a Ferrari sikerének."
Jenson Button: "Nagy verseny volt, sokáig vezettem, így kissé csalódottnak kéne lennem a harmadik hellyel. A két Ferrari viszont annyira gyors, hogy esélyem sem volt velük felvenni a versenyt. Egyszerűen elképesztő, ahogy menni tudnak, így a harmadik helynek is örülnöm kell. Már csak azért is, hiszen a konstruktőrök között a másodikak vagyunk, megelőztük a Renault-t."
A vb állása 15 futam után
1 M. Schumacher Ferrari 136 pont (már világbajnok)
2 R. Barrichello Ferrari 98
3 J. Button BAR 71
4 J. Trulli Renault 46
5 F. Alonso Renault 45
6 JP. Montoya Williams 42
7 K. Räikkönen McLaren 28
8 D. Coulthard McLaren 24
9 T. Sato BAR 23
10 G. Fisichella Sauber 19
20 Baumgartner Zs. 1
A konstruktőr-vb állása
1 Ferrari 234 (már világbajnok)
2 BAR 94
3 Renault 91
4 Williams 60
5 McLaren 52
6 Sauber 29
7 Jaguar 10
8 Toyota 9
9 Jordan 5
10 Minardi 1
Az Olasz Nagydíj körről körre
14.00: Minden autó elindult a felvezető körre. Monzában délelőtt esett az eső, a pálya sok helyen még vizes, ezért Rubens Barrichello intermediate gumikkal indult. A legtöbb menő, így Schumacher és Montoya is száraz abroncsokat választott viszont.
Rajt: Barrichello tökéletesen jött el, Alonso ismét káprázatos volt, Montoyát és Schumachert is megelőzte. A világbajnok levágta az első sikánt, majd lelassult, hogy az előnye miatt megelőzött Montoyát maga elé engedje. A következő sikánban viszont kipördült, és nagyon visszaesett. Nick Heidfeld és Coulthard a boxból indult.
1. kör: Barrichello az intermediate gumikkal már kilométernyi előnyt szerzett, Schumacher csak a tizenötödik. Alonso a második, Montoya, Button és Raikkönen van mögöttük.
3: Button megelőzte Montoyát, a kolumbiait már Raikkönen is támadja.
4: Alonso másfél kör alatt utolérte Barrichellót, és a felszáradt pályán könnyedén meg is előzte. A brazil bejött száraz abroncsokért.
5: Barrichello a kilencedik helyre esett vissza, Schumacher a tizenegyedik. Alonso biztosan vezet, majd BUtton, Montoya és Raikkönen következik.
8: Schumacher megelőzte Fisichellát, és tizediknek jött föl.
9: Baumgartner levágta a sikánt. Alonso tankolt. Sorrend: Button, Montoya, Raikkonen, Sato, Klien, Webber, Trulli, Barrichello, Schumacher, Fisichella.
10: Schumacher megelőzte Barrichellót. Könnyedén, a brazil szinte elengedte a németet. A világbajnok futotta a leggyorsabb kört is.
11: Button és Montoya között csak egy másodperc a különbség, Schumacher 28-cal van lemaradva. Montoya tankolt és kereket cserélt.
12: Pizzonia megelőzte Barrichellót, Raikkönen feladta a versenyt műszaki hiba miatt. Schumacher már a második Alonsót támadja.
13: Buttont tankolt, és visszajött az élre, mögötte Schumacher a célegyenes végén megelőzte Alonsót, és már az angolra tapad. A kör végén Schumacher kiállt tankolni.
15: Baumgartner a tizenötödik helyen halad, az élen továbbra is Button áll. Alonso, Montoya, Barrichello, Fisichella jönnek mögötte.
16: Baumgartner az első sikán végén ismét későn fékezett, majdnem belecsúszott Fisichella kocsijába. Schumacher a kilencedik.
18: Schumacher Webbert támadja, de nem képes megelőzni a Jaguart. Baumgartner a 17. helyen.
19: Schumacher megelőzte Webbert, miután az ausztrál levágta a sikánt. Pizzonia 369 km/h-val új F-1-es sebességi rekordot állított föl.
21: Button, Alonso, Montoya, Barrichello, Sato, Coulthard a sorrend, Schumacher hetedik, 27 másodperccel Buttontól lemaradva. 25: Coulthard még mindig nem járt kint tankolni. Michael Schumacher a leggyorsabb a pályán. Az első négy pilóta négy másodpercen belül halad, Schumacher 26-tal van lemaradva.
26: Coulthard végre tankolt, ő a felvezető kör végén a boxban teljesen feltöltette kocsiját, és a depóból is rajtolt.
28: Barrichello másodszor is tankolt. Michael Schumacher hátránya 21 másodperc Buttonhoz képest. A világbajnok körönként több mint egy másodperccel gyorsabb, mint a többiek.
Kaká, a Milan klasszisa a Ferrari boxából nézi a versenyt.
29: Bruni autója kigyulladt, de a Minardi szerelői hamar eloltották a tüzet. A pilóta gyorsan kiszállt a kocsiból, bár igencsak köhögött.
33: Alonso, Montoya és Sato egyszerre jöttek a boxba, de ugyani ilyen sorrendben is távoztak.
34: Button is tankolt, Schumacher átvette a vezetést, de még egyszer neki ki kell állnia tankolni, míg a többiek már kibírják a célig.
37: Schumacher is letudta az utolsó kerékcseréjét, illetve tankolását, a világbajnok az ötödik helyre jött vissza. Nem sokkal később Baumgratnert sokadszor is lekörözte a ferraris.
Brunit kórházba kellett vinni, nincs teljesen jól. Valószínűleg a füst szivárgott be a sisak alá.
38: Barrichello vezet, Schumacher már a negyeduk és rettentő gyors. 39: Alonso megpördült, Schumacher harmadik és Buttont támadja.
40: A Renault motorja járt, a kocsi első kerekei az aszfalton voltak, ennek ellenére nem tolták vissza a pályára. (Tavaly Schumachert ugyan ilyen helyzetben visszatolták a Nürburgringen.) Schmacher megelőzte Buttont, Barrichello utolsó kerékcseréje után visszajött az élre. Ferrari 1-2.
Klikk a képre! |
47: Sorrend hat körrel a vége előtt Barrichello, Schumacher, Button, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella. A világbajnok simán megelőzhetné Barrichellót, de ezen a hétvégén "a brazil sikerért" hajt ő is.
50: Schumacher feljött szorosan Barrichello mögé. De úgy tűnik, komolyan nem támadja.
53: Barrichello megnyerte a versenyt, Schumacher díszkíséretben jött be a második helyen. A német sokkal jobb volt, mint a brazil, a 15. helyről jött föl könnyedén a másodikra, de az elsőt meghagyta a csapattársának. Button a harmadik, majd Sato és Montoya ért célba. Baumgartner 15. lett.