A Minardi helyzetét "megoldják"
Távozásukkal viszont a Jordan és a Minardi jövője is kérdésessé válik, hiszen mindkét gárda Cosworth erőforrást használ. Jóval kedvezőbb helyzetben van a Minardi, mert a Fordot 2005-re is érvényes motorszállítói szerződés köti a kiscsapathoz, a Jordannek viszont nincs megállapodása, így végképp a csőd szélére kerül.
Mind Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa, mind a Ford vezetői úgy vélekednek, kettejük ügyét "megoldják valahogy", és jövőre is ellátják erőforrásokkal az olasz-ausztrál alakulatot. Mivel a Minardi idén a tavaly előtti Cosworth-motorokat használja, 2005-re sem igényel majd sokkal jobb alkatrészeket.
Tizenhat autó már túl kevés lenne
Ha a Jaguar mellett a Jordan is távozik, az már az egész Forma-1-re hatással lesz, hiszen néggyel kevesebb autó, már csak 16 lesz a rajtrácson.
Bernie Ecclestone, az F-1 irányítója mindenképp meg akarja tartani a húsz kocsis fölállást, így megpróbálja elérni, hogy a sztáristállók ne kettő, hanem három autót indítsanak minden versenyen.
Kötelezhetőek a harmadik kocsi indítására a csapatok
"A harmadik autóval húsz versenyképes kocsi lenne a rajtrácson. Szerintem mindenki szívesebben nézne három Ferrarit három McLarennel versenyezni, mint egy Jaguart a Minardi ellen" - nyilatkozta hétfőn az f1racing.net internetes oldalnak.
Ecclestone állítja, a csapatokkal kötött konkordszerződésében benne van a háromautós rendszer lehetősége, így ötletének megvalósítása egyáltalán nem elképzelhetetlen .