További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Hat éve tíz évre állapodtak meg
A gyárak ugyanis elégedetlenek a Bernie Ecclestone F-1-főnökkel 1998-ban, tíz évre kötött, úgynevezett konkord-megállapodással, amely szerintük méltánytalanul kevés részesedést biztosít számukra a Forma-1 összbevételéből.
A pontos számokra természetesen nem derült fény, ám csütörtökön mégis nyilvánosságra került, mennyit kap egy szezonban Ecclestone-tól egy istálló: Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke a Guardian című angol lapnak elárulta, hogy a Ferrari huszonkétmillió dollárt kasszírozott idén az F-1-mogultól.
"Bernie huszonkétmillióval díjazta a Ferrarit, míg a Minardi fele ennyit kapott" - jelentette ki Dennis.
A Ferrari még Schumachert sem tudná kifizetni
A huszonkétmillió nagyjából nyolc-kilenc százaléka a Ferrari éves költségvetésének, míg a Toyota - amely nem tagja a GPWC-nek - megközelítőleg háromszázmillió dollárt költ évente a Forma-1-es programjára. A Ferrari még Michael Schumachert sem tudná kifizetni huszonkét millióból, mert a hétszeres világbajnok néhány millióval ennél is többet keres, míg a Minardi alig ötven millióból gazdálkodik szezononként. Egyértelmű: a részesedés az élcsapatoknak szinte aprópénz, míg a kicsiknek a létszükséglet.
A Guardian egy meg nem nevezett mcLarenes informátorától úgy értesült, a csapatvezetők már "nagyon bánják, hogy hat éve aláírták a konkord-megállapodást", mert tudják, "sokkal előnyösebb üzletet kellett volna kicsikarniuk".
Bonyolult a GPWC létrehozása
A GPWC-t legkésőbb 2008-ban, az említett megállapodás lejárta után akarja elindítani a Ferrari, a Mercedes, a BMW és a Renault által alapított, hasonló nevű szervezet. Törekvésüket viszont nehezíti, hogy nem csak a csapatokkal, de a futamoknak otthont adó versenypályákkal is meg kellene állapodniuk, ám azok legtöbbjének 2011-ig van kontraktusa Ecclestone-nal.
Az Ausztrál Nagydíjat promótáló szervezet elnöke már jelezte, nem kötne szerződést a GPWC-vel, hiszen elégedett az Ecclestone diktálta feltételekkel, ráadásul még hét évig hivatalos megegyezés köti a milliárdoshoz.
A Magyar Nagydíjat vendégül látó Hungaroring Rt-vel szintén 2011-ig hosszabbított az F-1 irányítója az idei, augusztusi futam előtt.