További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A kimutatást az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) hivatalos internetes oldala alapján állították össze, amelyen dokumentálták minden pilóta összes ezévi köridejét és pozícióját.
A lekörözések nem számítottak
A lista vizsgálása előtt néhány fontos szabályt szükséges megismernünk, amelyeket az összeállító talált ki: a boxkiállásoknál szerzett pozíció, a lekörözés-visszakörözés, illetve az első körben történt manőverek nem számítanak előzésnek. Annak számít viszont, ha valaki kipördült vagy lelassult autó mellett megy el. Mindegyik változatra vonatkozik továbbá, hogy a megszerzett pozíciót a versenyző legalább a célvonalig megtartotta.
Az eképp felállított rangsorban Felipe Massa végzett az élen huszonkilenc előzéssel, a második huszonöttel David Coulthard lett, míg a harmadik Massa sauberes csapattársa, Giancarlo Fisichella, huszonnéggyel.
A világbajnok Michael Schumacher többször is rajt-cél győzelmet aratott, így tizenhét manőverrel csak a nyolcadik helyen végzett, holtversenyben Jenson Buttonnal.
Baumgartnert huszonkilencszer, Brunit tizenkilencszer előzték meg
Baumgartner Zsolt 2004-ben a kimutatás szerint ötször előzött, és így Jarno Trullival együtt a tizennyolcadik helyen áll. A magyar pilóta Bahreinben, Angliában és Belgiumban egy-egy, míg Brazíliában két társát hagyta maga mögött. Csapattársa, Gianmaria Bruni kilencszer előzött 2004-ben.
Elkészült természetesen a megelőzöttek toplistája is, amelyet 29 hátrébb kerüléssel Baumgartner vezet. A második Heidfeldnek 23, Bruninak 19 van, míg - azok közül, akik mind a 18 futamon indultak - Michael Schumacher áll a legkevesebbel, mindössze 3-mal. Ebből kettőt Belgiumban, egyet Monzában, az Olasz GP-n szedett össze.
Idén kevesebb pozíció csere volt mint tavaly
A nagydíjakat összehasonlítva a szezonzáró brazil futam volt a legeseménydúsabb, negyvenegy előzéssel, a legkevesebb pozícióváltás pedig Monacóban - öt - és Magyarországon - hat - volt. Nagy különbség viszont a Hercegség és a Hungaroring között, hogy előbbin száraz időben kilenc volt a legtöbb, 2002-ben, viszont a Hungaroringen volt már huszonnyolc helycsere, 1997-ben, de még két éve is huszonötször előzték egymást a pilóták.
Összesítve idén versenyenként átlagban három pozícióváltással láthattak kevesebbet a nézők, mint 2003-ban, a szám húszról csökkent tizenhétre. Idén a tizennyolc futamon háromszázhét, míg tavaly tizenhat versenyen háromszázhúsz előzés történt.