Idén Baumgartnert előzték meg a legtöbbször

2004.11.08. 14:01
Egy angol autós lap, a talkaboutautos.com elkészítette a 2004-es Forma-1-es szezon előzési statisztikáit. A kimutatások szerint Baumgartner Zsoltot előzték meg a legtöbbször, Felipe Massa előzött a legtöbbet, a legritkábban Michael Schumachert hagyták le, míg - Monaco után - Magyarországon volt a legkevesebb helycsere. A számításoknál a boxkiállásokat és a lekörözéseket nem vették figyelembe.
Egy angol internetes oldal, a talkaboutautos.com idei Forma-1-es statisztikáiból kiderül: ki hányszor, illetve kit hányszor előztek meg, és termeszetesen azt is, hol láthatták a nézők a legtöbb, illetve legkevesebb helycserét.

A kimutatást az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) hivatalos internetes oldala alapján állították össze, amelyen dokumentálták minden pilóta összes ezévi köridejét és pozícióját.

A lekörözések nem számítottak

A legtöbbet előzött
29 Massa , 25 Coulthard , 24 Fisichella , 23 Montoya , 19 Sato , 18 Barrichello , 17 Button , 17 M Schumacher , 16 Panis (17 verseny) , 16 Webber , 15 Alonso , 14 Räikkönen , 12 R Schumacher (12) , 11 A Pizzonia (4) , 11 Klien , 9 Bruni , 7 Heidfeld , 5 Trulli (17) , 5 Baumgartner , 4 da Matta (12) , 4 Zonta (5), 3 Villeneuve (3) , 2 Pantano (15) , 1 Gené (2) , 0 Glock (4)

A lista vizsgálása előtt néhány fontos szabályt szükséges megismernünk, amelyeket az összeállító talált ki: a boxkiállásoknál szerzett pozíció, a lekörözés-visszakörözés, illetve az első körben történt manőverek nem számítanak előzésnek. Annak számít viszont, ha valaki kipördült vagy lelassult autó mellett megy el. Mindegyik változatra vonatkozik továbbá, hogy a megszerzett pozíciót a versenyző legalább a célvonalig megtartotta.

Az eképp felállított rangsorban Felipe Massa végzett az élen huszonkilenc előzéssel, a második huszonöttel David Coulthard lett, míg a harmadik Massa sauberes csapattársa, Giancarlo Fisichella, huszonnéggyel.

A világbajnok Michael Schumacher többször is rajt-cél győzelmet aratott, így tizenhét manőverrel csak a nyolcadik helyen végzett, holtversenyben Jenson Buttonnal.

Baumgartnert huszonkilencszer, Brunit tizenkilencszer előzték meg

Baumgartner Zsolt 2004-ben a kimutatás szerint ötször előzött, és így Jarno Trullival együtt a tizennyolcadik helyen áll. A magyar pilóta Bahreinben, Angliában és Belgiumban egy-egy, míg Brazíliában két társát hagyta maga mögött. Csapattársa, Gianmaria Bruni kilencszer előzött 2004-ben.

A legtöbbet előzték
29 Baumgartner , 23 Heidfeld , 22 Massa , 22 Fisichella , 20 Trulli , 19 Klien , 19 Bruni , 17 Pantano (15) , 17 Panis (17) , 16 Coulthard , 15 Sato , 12 Webber , 12 Glock (4) , 9 da Matta (12) , 9 Zonta (5) , 8 Villeneuve (3) , 7 Barrichello , 7 Montoya , 7 Alonso , 5 Räikkönen , 4 R Schumacher (12) , 4 Button , 3 M Schumacher , 1 Pizzonia (4) , 0 Gené (2)

Elkészült természetesen a megelőzöttek toplistája is, amelyet 29 hátrébb kerüléssel Baumgartner vezet. A második Heidfeldnek 23, Bruninak 19 van, míg - azok közül, akik mind a 18 futamon indultak - Michael Schumacher áll a legkevesebbel, mindössze 3-mal. Ebből kettőt Belgiumban, egyet Monzában, az Olasz GP-n szedett össze.

Idén kevesebb pozíció csere volt mint tavaly

A nagydíjakat összehasonlítva a szezonzáró brazil futam volt a legeseménydúsabb, negyvenegy előzéssel, a legkevesebb pozícióváltás pedig Monacóban - öt - és Magyarországon - hat - volt. Nagy különbség viszont a Hercegség és a Hungaroring között, hogy előbbin száraz időben kilenc volt a legtöbb, 2002-ben, viszont a Hungaroringen volt már huszonnyolc helycsere, 1997-ben, de még két éve is huszonötször előzték egymást a pilóták.

Összesítve idén versenyenként átlagban három pozícióváltással láthattak kevesebbet a nézők, mint 2003-ban, a szám húszról csökkent tizenhétre. Idén a tizennyolc futamon háromszázhét, míg tavaly tizenhat versenyen háromszázhúsz előzés történt.