További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A legnagyobb sikert természetesen Baumgartner Zsolt érte el azzal, hogy a Forma-1-be jutott, rajta kívül csak egy fiatal tehetség, Paár Barna, illetve egy idősebb, hazánkban élő izraeli üzletember, Chanoch Nissany versenyzett idén nemzetközi Formula-kategóriában.
Nincs versenyzői tapasztalata, mégis a bajnok csapat szerződtette
Ehét elején biztossá vált, hogy egy újabb magyar versenyző igazol hasonló sorozatban: Vajta Balázs a Formula Ford Benelux bajnokságban vehet részt.
"A holland Geva Racinggel kötöttem egy évre szóló szerződést, melynek értelmében az egyik autójukkal indulhatok a bajnokság minden futamán, illetve a Brands Hatch-i Formula Ford fesztiválon, valamint egy angliai és egy német nagydíjon" - nyilatkozta az Indexnek a huszonhárom éves, Hollandiában élő pilóta.
Bár jelentősebb gokartos vagy autós múltja nincs, néhány éve egy tehetségkutató rendezvényen remek eredményeket ért el, bár akkor az utolsó pillanatban meghiúsult a szerződtetése. Ezúttal viszont üzleti eredményeinek köszönhetően sikerült szponzorokat találnia, és miután a versenyzői licence megszerzése is könnyedén ment - a válogatóversenyen második lett - már semmi akadálya nem lehetett a kontraktus aláírásának. Rátermettségét bizonyítja, hogy a tavalyi bajnok istálló igazolta le, és épp az idén győztes autót vezetheti 2005-ben.
Menedzser nélkül, maga intézi az ügyeit
Vajta Balázs
A Benelux-bajnokságban A-, illetve 1st Division-kategóriában indulhatnak kocsik, előbbiek 2000 után, utóbbiak 2000-ben vagy az előtt gyártott gépek, amelyeknek tíz kiló büntetősúlyt is kell cipelniük. A négy nyelven is folyékonyan beszélő pilóta először a 1st Divison-ben rajtol, majd ha minden a tervei szerint alakul, 2006-ban A-s kocsit kap.
Mint a legtöbb motorsport-kategóriához, a Forma-Fordhoz is pénz, szponzorok kellenek. Szerencsére Vajtának a támogatókkal nincs problémája, egy holland és egy amerikai vállalatot is sikerült megnyernie mecénásnak. Ráadásul úgy, hogy nincs is menedzsere, így mindent maga intézett.
Cél a dobogó
Ezzel a a kocsival rajtolhat jövőre.
Korábban felmerült, mivel tizennyolc éve Hollandiában él, a szülei által választott hazájának színeiben indulna, ám ő hamar elvetette ezt a lehetőséget: "Magyarnak tartom magam, ezért magyarként állok rajthoz. Sőt, a sisakom, de még az autóm is piros-fehér-zöld színekre lesz fényezve".
A Forma Ford Benelux-bajnokság jövő tavasszal kezdődik, és valószínűleg hat-hét futamból áll, bár még nincs meg a végleges versenynaptár. Az viszont biztos, hogy a hollandiai Zandvvort és Assen, illetve a belgiumi Zolder és Spa is a helyszínek között lesz.