Különleges szárnyat kapott az új BAR-Honda

2005.01.17. 12:51
Vasárnap Barcelonában bemutatta új Forma-1-es autóját a BAR-Honda. A gép első szárnya egyedi kialakítású, de új a motorja és a sebességváltója is, valamint a csapatvezetésben is változás történt: ősszel a Honda majdnem ötven százalékos részesedést szerzett British American Racingből (BAR), így idén már Nick Fry vezeti az istállót.
A Toyota és a Sauber-Petronas istálló után harmadikként a BAR-Honda vasárnap bemutatta az idei világbajnokságra tervezett Forma-1-es autóját, a BAR007-et. Az eseményre Barcelonában, a montmelói pályán került sor, a legegyszerűbb módon: a garázsajtó felnyílt, Jenson Button pedig kigurult a géppel, majd megtett néhány kört.

Az autó orra változott a legtöbbet

#alt#
Tekintse meg képeinket!
A szabálymódosításoknak megfelelően változott az autó felépítése, az első és hátsó szárnyak magasabbra kerültek, a gép hátulja keskenyebb lett. A legfeltűnőbb változtatás az első légterelő, amely az orr alatt teknőszerűen bemélyed. A Sauber után így újabb csapat próbálkozik szokatlan újítással, igaz a BAR-Hondáéhoz hasonló volt a 2001-es Benetton megoldása is.

Az istálló vezetésében ősszel történtek változások. Mivel a motorszállító Honda negyvenöt százalékos részesedést szerzett a British American Racing-ben, távozott az eddigi csapatfőnök David Richards, a helyét az évekig mellette dolgozó Nick Fry vette át.

Új motor és váltó

Tavaly a BAR-Honda ugyan második lett a konstruktőrök pontversenyében, viszont versenyt még nem sikerült nyerniük. Fry legfőbb célja, hogy ezt elérje: "A 2004-es idény a gárda legsikeresebb szezonja volt, viszont valamelyest csalódottan zártuk az évet, hiszen győznünk egyszer sem sikerült. Bízunk benne, hogy a 007-es már felkerül a dobogó tetejére is".

#alt#
2001-es Benetton
Az új gép kasztnija alatt is találhatóak természetesen újítások. A legfontosabb a Honda új motorja, amelynek már két versenyhétvégét kell kibírnia. A váltót is felújították, és karbonszálas műanyaggal erősítették meg.

A pilótáknál viszont nem történt változás, az angol Jenson Button és a japán Szato Takuma is maradt, igaz, előbbi szívesebben folytatta volna a Williams-BMW-nél, de ezt a vágyát a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) megakadályozta.