További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A Midland csak 2006-ban érkezett volna
Az istálló idén is Jordan Grand Prix néven indul a tizenkilenc futamon, az autó neve Jordan-Toyota EJ15 lesz, a motort ugyanis a Toyotától vásárolja a gárda.
Az üzleti csoport - amelynek élén az orosz nemzetiségű, kanadai állampolgár, Izraelben felnőtt Alex Shnaider áll - azt tervezte, hogy csak jövőre kapcsolódik be az F1-be, októberben pedig még úgy gondolták, hogy a Dallara autóépítő cég segítségével. A Jordan megvásárlásával viszont nem kell kifizetniük a Nemzetközi Autós Szövetségnek (FIA) az új csapat indulásához szükséges negyvennyolcmillió dolláros rajtpénzt, amit így - a BBC értesülései szerint - Eddie Jordannek utalnak át.
Orosz pilótát akarnak
Schnaider korábban többször nyilatkozata, hogy orosz versenyzővel képzelik el a Midland Forma-1-es jövőjét.
"Bízunk abban, hogy hamarosan orosz pilóta is bemutatkozik a Forma-1-ben" - mondta az üzletember.
Eddie Jordan elmondta, boldog, hogy az elmúlt évek gazdasági nehézségei után munkatársai szebb jövő elé néznek.
"Hiszek abban, hogy a Midland érkezésével a Jordan erősebb csapat lesz. Az elmúlt hónapokban számtalan munkatársával ismerkedtem meg, valamennyien kiváló szakemberek - nyilatkozta az eddigi főnök, a jövőben gazdasági igazgatóként tevékenykedő Eddie Jordan - Örülök annak, hogy fennmarad a csapat neve, és én is segíthetem majd a munkáját". Az ír csapatfőnök a korábbi hírek szerint a dubai uralkodócsaládnak, az Al-Maktoum famíliának, majd egy kínai multinacionális vállalatnak akarta eladni istállóját és az utóbbi esetben tervek szerint Arden F1-nek hívták volna az új alakulatot.
Csökkentek Baumgartner visszatérésének esélyei
Az istállónak a magyar Forma-1-es sikerekben is része van, hiszen 2003-ban két futamon Baumgartner Zsolt volt az egyik versenyzője, sőt többször tesztelte is az autót.
Egyelőre kérdéses, hogy kik ülnek majd idén a Jordan autóiban a futamokon. Eddig egy német és egy holland pilóta szerződtetése látszott valószínűnek, de ez még változhat, különösen a tulajdonosváltás miatt. Baumgartner Zsolt angol menedzsere, Rick Gorne is tárgyal a gárdával, sőt, felmerült Demján Sándor neve is, de Eddie Jordan hatalomvesztése valószínűleg csökkenti a magyar versenyző esélyeit.
A Jordan 231 futamon indult, 4 futamgyőzelmet aratott, kétszer volt edzéselső, 279 pontot gyűjtött. Az 1999-es sorozatban harmadik helyen végzett a konstruktőrök között, tavaly kilencedikként zárt.
A Jordan megvásárlásának bejelentése az első lépés, rövid időn belül újabb szerződéskötéseket ígért a Midland Group.