A Jordannél nem számítanak Baumgartnerre

2005.02.03. 13:24
Jövő hét elején Silverstone-ban bemutatják az új Jordan-Toyotát, viszont még mindig nem tudni biztosan, kik ülhetnek a volánja mögé. Az indiai Narain Karthikeyan állítja, megegyezett a gárdával, amely viszont még másik négy versenyzővel is tárgyal, és még az ázsiai pilóta szerződtetését sem erősítette meg.
Hétfőn Silverstone-ban bemutatják a Jordan-Toyota 2005-ös autóját, viszont még mindig nem tudni biztosan, ki fogja vezetni a gépet, ugyanis a csapatnak még egyetlen pilótája sincs.

Még senkinek nincs szerződése

A gárda új vezetősége a hét elején szerződést ajánlott az indiai Narain Karthekiyannak, a menedzsere szerint el is fogadták azt, de a megállapodást még azóta sem erősítették meg a Jordan részéről. A külföldi média szerint így továbbra is esélyes még Robert Doornbos, Tiago Monteiro, Mario Dominguez és Patrick Friesacher is.

A holland Doornbos az f1racing.net-nek elmondta, tudomása szerint még senkinek nincs aláírt szerződése az istállóval. "Karthikeyan közel áll a megegyezéshez, de én is ugyanolyan közel vagyok. Folyamatosan tartom a kapcsolatom a menedzseremmel, bármikor megjöhet a jó hír" - nyilatkozta.

Az új tulajdonos a mexikóit favorizálja

A spanyol AS című napilap ennek ellenére biztosra veszi, hogy a portugál Tiago Monteiro és az indiai versenyző indul 2005-ben a Jordan színeiben. Monteiro, csakúgy mint Karthikeyan, az új sportigazgató, Trevor Carlin versenyzője volt az angol F3-ban; az újság szerint leginkább ennek köszönheti, hogy rá esett a választás.

A német f1welt.com szintén említi Monteirót, viszont azt írja, Mario Dominguezzel, a Champ Car-sorozat mexikói versenyzőjével kell megküzdenie a helyért. Utóbbi támogatója a Jordannél az új tulajdonos cég, a Midland Group vezetője, Alex Shnaider. A német szakoldal szerint Dominguez jövő héten biztosan tesztelheti az új kocsit, de hogy leigazolják-e, még kérdéses.

Friesacher még versenyben, Baumgartnerben csak a menedzsmentje bízik

Az ötödik esélyes, Patrick Friesacher nem szerepel a külföldi sajtóban, viszont az Index úgy értesült, semmivel sincs kevesebb esélye, mint vetélytársainak. Menedzsere, Frank Tamás folyamatosan tárgyal a szponzorokkal. Ellenfeinek már biztos a támogatói háttere, de a huszonöt éves osztrák a tehetségével pótolhatná az esetleg még hiányzó milliókat.

A tavaly a Minardinál versenyző Baumgartner Zsolt neve viszont egyetlen külföldi lapban sem merül föl, mint lehetséges Jordan-pilóta, az pedig már korábban eldőlt, hogy a Minardinál nem maradhat. A versenyző menedzsere, Rick Gorne, illetve magyarországi képviselői ennek ellenére állítják, pártfogoltjuknak még mindig jó esélye van, hogy a Forma-1-ben folytassa pályafutását.

Az, hogy hivatalos pilóta legyen, valójában elképzelhetetelen, és a tesztelésre is rettentően kevés esélye van, mivel az F1 szabályai szerint a pénteki edzéseken nem körözhet, így maximum a futamok között vezethetné az autót, mindössze néhány alkalommal.