További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A McLaren remekül mutatkozott be
A McLaren kettős sikert jegyezhetett, ugyanis mögötte az egyik hivatalos sofőr, Kimi Raikkönen végzett, de a gárda harmadik tagja, Juan Pablo Montoya sem sokkal maradt le, ötödik lett. A harmadik legjobb időt a második óra végén futotta meg a williamses Nick Heidfeld, míg a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a negyedik lett, hét tizeddel de la Rosa mögött.
Érdekes, hogy a legjobbak az első tréningen szinte nem is futottak, Michael Schumacher, Raikkönen, a két renault-s, Alonso és Fisichella sem tett meg egyetlen mért kört sem, és Rubens Barrichello is csak ötöt. Valószínűleg kímélték a motorjaikat, amelyeknek idén már két teljes versenyhétvégét, vagyis dupla annyi távot kell kíbírniuk, mint tavaly. Schumachernek persze elektronikai problémái is voltak.
A szabadedzéseken a Minardi kocsijai nem indulhattak el, mert a Ferrari még mindig nem járult hozzá, hogy a Forma-1 legkisebb csapata a tavalyi szabályok szerint épített autóját használja. Az olasz-ausztrál team új gépei csak a negyedik futamra készülnek el, addig a régiekkel tervezték a versenyzést. A legutóbbi információk szerint már nem csak a Ferrari, de az FIA képviselői is ellenzik a Minardi részvételét.
Stoddart a szállodában is kereste Todtot
A Minardi tulajdonosa, Paul Stoddart csütörtök este még a szállodai szobájában is kereste Jean Todtot, a Ferrari csapatfőnökét, de nem találta, így nem tudott vele tárgyalni. Péntek reggel aztán találkoztak a felek, ám az olaszok vezetője nem egyezett bele a tavalyi kocsik használatába. Sőt, Todthoz csatlakozott a Red Bull Racing és a Jordan-Toyota vezetője is.
Utóbbi kettőt sikerült meggyőznie Stoddartnak, aki kijelentette, ha a futamon pontszerző helyre kerülnének a 2004-es gépekkel pilótái, elengédnék maguk mellett az új előírások szerint épített kocsikkal induló ellenfeleiket.
A Minardi-szurkolók tüntetésre készülnek
A Ferrari viszont ennek ellenére sem hajlandó áldását adni, bár Stoddart legutóbbi nyilatkozata szerint Todt már hajlik a beleegyezésre. Sőt, az f1racing.net értesülései szerint már nem is a francia menedzser, hanem a nemzetközi szövetség, különösen annak elnöke, Max Mosley akadályozza a Minardikat.
"Szerintem, ha ők lesznek az egyetlenek, akik ellenzik az indulásunkat, végre beadják a derekukat. Persze fél Ausztrália már így is azt gondolja, hogy a Ferrari egy csapat pöcsfejből áll" - mondta Stoddart az újságíróknak, de az FIA ellenszegüléséről nem beszélt. Az ausztrál üzletember korábban elárulta, ha nem állhatnak rajthoz, rajongóik tüntetést szerveznek, amelyen akár Ferrari-relikviákat is égethetnek.
Húsz éve a leggyengébb csapat
A Minardi, mióta 1985-ben beszállt a Forma-1-be, szinte mindig a leggyengébb csapat volt, versenyzői majd húsz év alatt alig néhány pontot szereztek. Tavaly is az utolsó helyen végeztek a vb-n, egyetlen pontjukat Baumgartner Zsolt szerezte az Amerikai GP-n.
Az istálló egyébként elhozta Ausztráliában a 2005-ös alkatrészeit is, ám vonakodik használni azokat, mert Stoddart elmondása szerint "még sosem tesztelték őket, ezért veszélyesek lennének". Ez természetesen igaz is, ráadásul nincs is elegendő darabjuk.
A Red Bull és a Jordan is ellenkezett
Stoddart korábban azt nyilatkozta, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) képviselői a csütörtöki gépátvételen engedélyezték a 2004-es Minardi indulását, de már ez is kérdéses. A szervezet ugyanis pénteken állítólag közleményt adott ki, melyben elfogadhatatlannak minősíti, hogy bárki is a szabályokon kívül eső felszereléssel álljon rajthoz. Stoddart ez után azt mondta, perre viszi az ügyet, és bíróságon támadja meg az új szabálykönyvet, amit szerinte nem a megfelelő időben alkottak meg, ezért érvénytelen.
2 K. Räikkönen McLaren 1:25.676 15
3 N. Heidfeld Williams 1:25.940 23
4 M. Schumacher Ferrari 1:26.081 15
5 JP. Montoya McLaren 1:26.227 14
6 F. Massa Sauber 1:26.357 19
7 F. Alonso Renault 1:26.562 21
8 J. Button BAR 1:26.611 26
9 R. Barrichello Ferrari 1:26.639 14
10 G. Fisichella Renault 1:26.668 23
11 R. Zonta Toyota 1:26.808 31
12 D. Coulthard Red Bull 1:27.017 22
13 R. Schumacher Toyota 1:27.162 16
14 J. Trulli Toyota 1:27.195 24
15 M. Webber Williams 1:27.329 19
16 J. Villeneuve Sauber 1:27.513 18
17 C. Klien Red Bull 1:27.544 14
18 T. Sato BAR 1:27.891 20
19 N. Karthikeyan Jordan-Toyota 1:28.168 29
20 R. Doornbos Jordan 1:28.620 30
21 V. Liuzzi Red Bull 1:28.926 7
22 T. Monteiro Jordan 1:29.671 23
A Minardi főnöke még múlt ősszel kérte a riválisok hozzájárulását, tegyenek kivételt vele, amire a Ferrarin kívül az összes csapatvezető rábólintott. Jean Todt viszont tartja magát elhatározásához, és a Red Bull, valamint a Jordan is kifogást emelt. E két gárda a tavalyi megegyezés óta új tulajdonba került, és ők nem, csak az elődjeik egyeztek bele a Minardik szereplésébe.
Erőfitogtatás az egész
Az egész ügy szinte biztosan megoldódik szombatra, legkésőbb a futam napjára, és a Minardik valószínűleg ott lehetnek a rajtrácson, igaz, semmit nem lehet kizárni. Az egész valójában a Ferrari erőfitogtatásának tűnik, ami a hónapok óta húzódó konkord-szerződés körülötti vitákra vezethető vissza. De az is nagyon valószínű, hogy 'személyes' bosszúról van szó: a Minardi főnöke jó fél éve folyamatosan kritizálja a Ferrarit, amely így próbál visszavágni.
A Ferrari volt sokáig azoknak a csapatoknak a vezetője, amelyek a sorozat elhagyásával fenyegetőztek, ha nem kapnak nagyobb részt a Forma-1 bevételeiből, ám múlt év végén óriási meglepetésre mégis aláírták Bernie Ecclestone F1-főnök és az FIA szerződését. A többiek egyelőre nem csatlakoztak hozzájuk, és nem kizárt, hogy a Ferrari a Minardi ellehetetlenítésével is megpróbál nyomást gyakorolni rájuk. Az ugyanis biztos, hogy a Minardi tavalyi autói semmiféle veszélyt nem jelentenének a vörös kocsikra, az új szabályok ellenére is másodpercekkel lennének lassabbak.
Stoddart persze rettentően naív volt, amikor azt gondolta, minden kívánságához asszisztálni fognak az ellenfelek, különösen a Ferrari. Ráadásul Max Mosley elnökkel sem jó a kapcsolata, ami tovább gyengíti az esélyeit terveinek elérésére.