További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Fisichella már a rajtnál élre került, ám ekkor még a mellőle indult Jarno Trulli és a remekül startoló David Coulthard üldözte őt. Toyotás honfitársa egy ideig képes volt vele tartani a lépést, de lassan ő is lemaradt, a többiek pedig hét-nyolc másodperces hátrányba kerültek.
A Renault olasz pilótája mellől honfitársa, a toyotás Jarno Trulli indulhatott. Fisichella ezzel hét év után tudott újra a legkedvezőbb pozícióból neki vágni a versenynek, míg Trulli a Toyota történetének legjobb rajthelyét szerezte meg.
Vasárnap a Williams-BMW-t vezető Mark Webber volt a leggyorsabb, de a két tréning eredményeinek összesítése után csak harmadikként rajtolhat, az oldalán Jacues Villeneuve-vel.
A harmadik sort a Red Bull Racing két pilótája David Coulthard és Christian Klien sajátították ki. Michael Schumacher, Takuma Sato és Felipe Massa sem tett meg mért kört - mindannyian a motorcserét választották - a hétszeres világbajnok ferraris tizennyolcadikként startolt.
Schumacher nem tudott gyorsan feljönni
A mezőny végéről, a tizennyolcadik helyről, Michael Schumacher meglepően lassan tudott feljebb kapaszkodni, pedig a rajtnál lefulladt, majd a boxba visszasorolt Kimi Raikkönen is üldözte. (A finn hibája miatt csak második kísérletre tudott elrajtolni a mezőny.)
A múlt év végén többek között a sorozat izgalmasabbá tételének céljával megváltoztattak több előírást is, ám előzést így sem nagyon láthatott a közönség, az első kanyarban, illetve körben kialakult sorrend az első tankolásokig nagyjából meg is maradt. Alonso persze többször próbálkozott, de a dobogós, illetve az ahhoz közeli helyek nem változtak.
A harminckét éves olasz könnyedén autózott az élen, Coulthard pedig új csapata, a Red Bull Racing bemutatkozó versenyén biztosan tartotta maga mögött a többieket.
A világbajnoknak jól jöhet a kiesés
Mindössze Michael Schumacher és Nick Heidfeld ütközése jelentett némi változatosságot, a fiatal német az egyik kanyar előtt előzni próbált, a világbajnok nem adott neki helyet, így koccanás lett a vége. Schumachert ugyan visszatolták a pályára, de inkább feladta a versenyt, mert pontszerző helyre már nem volt esélye. Az új szabályok szerint viszont mivel nem fejezte be a versenyt, a következő futamra motort cserélhetnek az autójában, ami a mindig forró Maláj GP-n előnyt jelenthet. (Igaz, ha bebizonyosodna, hogy tovább tudott volna menni, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) ellenőrei felülbírálhatják a szabálykönyvet, ám ez nem valószínű.)
A Red Bull első futamán majdnem dobogóra került
A második tankolások kuszálták össze kissé az élmezőnyt, ekkor Barrichello és Alonso a jobb taktikájuk miatt megelőzték Coulthardot és Webbert, és a második-harmadik helyre jöttek előre.
Fisichellára viszont egy pillanatig sem voltak veszélyesek, ő kitartott a célig és megszerezte élete második F1-es futamgyőzelmét.
A megmaradt Ferrarival Barrichello futott be mögötte, a harmadik a szintén renault-s Alonso lett. A verseny legnagyobb meglepetését a Red Bull okozta, Coulathard az első nagydíjukon majdnem a dobogóra került, és csapattársa, Klien is pontszerző, hetedik helyen futott be.
2 J. Trulli Toyota 3:04.429
3 M. Webber Williams 3:04.996
4 J. Villeneuve Sauber 3:06.846
5 D. Coulthard Red Bull 3:07.212
6 C. Klien Red Bull 3:07.477
7 N. Heidfeld Williams 3:09.130
8 J. Button BAR 3:12.128
9 JP. Montoya McLaren 3:14.645
10 K. Räikkönen McLaren 3:15.585
11 R. Barrichello Ferrari 3:16.822
12 N. Karthikeyan Jordan 3:17.092
13 F. Alonso Renault 3:17.466
14 T. Monteiro Jordan 3:20.329
15 R. Schumacher Toyota 3:22.717
16 P. Friesacher Minardi 3:28.363
17 C. Albers Minardi 1:49.230
18 M. Schumacher Ferrari 1:57.931
19 T. Sato BAR idő nélkül
20 F. Massa Sauber idő nélkül
Eddig csalódás a BAR-Honda
A williamsek közül Webber szerzett pontot, a téli teszteken nagyon gyors McLaren elmaradt a várttól, Montoya a hatodik, Raikkönen a nyolcadik lett. Náluk is nagyobb csalódást okozott a BAR-Honda, Button tizedikként, Sato tizenkettedikként ért volna célba, ha nem kapják azt az utasítást, hogy az utolsó körben hajtsanak a boxba. Mivel nem fejezték be a futamot, a szabályok szerint büntetlenül motort cserélhetnek a következő nagydíj előtt, ám a hivatalos végeredményben szerepelnek, és ez vitára adhat okot. Mivel több autót is leköröztek, előrébb végeztek azoknál, még úgy is, hogy a célvonalat nem érték el.
A téli szabályváltoztatások közül leginkább a motorok használatára vonatkozó előírás hatása volt érezhető: minden gyártó jócskán visszavett a teljesítményből a megbízhatóság javára, így közelebb kerültek egymáshoz a gépek, és senki nem esett ki motorhiba miatt. Ezzel persze fontosabbá vált az aerodinamikai lehetőségek kihasználása, illetve a futamtaktika.
Szorosabb lett az F1, de látványosabb nem
A pilóták egymás mögött autóztak ugyan a verseny nagyrészében, de előzéssel a legjobbak közül csak Alonso próbálkozott. Egy verseny után természetesen nem lehet következtetéseket levonni, ám valószínűnek tűnik, hogy szorosabb lett a Forma-1, ám látványosabb nem.
Két hét múlva, Malajziában persze bármi előfordulhat, de az szinte biztos, hogy a Ferrari Michael Schumacher új motorjával előnyre tehet szert.
Az Ausztrál GP körről körre
Az autók felsorakoztak a rajtrácson, majd elindultak a felvezető körre.
Rajt: Nem sikerült a rajt, mert Raikkönen autója nem tudott elindulni. A kocsik új felvezető körre indultak, a finn McLarenjét kitolták a boxba.
Második próbálkozásra már sikerült a rajt: Fisichella tökéletesen jött el, Trulli követi, harmadiknak a remekül induló Coulthard bújt be, a negyedik Webber. Michael Schumacher máris megkezdte a felzárkózást, a nyomában a mezőny végéről indult Raikkönennel.
1. kör: Raikkönen támadja Schumachert, az élen maradt a sorrend. Heidfeld, Klien, Montoya, Barrichello vannak az 5-8. helyen.
4.: Fisichella és Trulli elhúztak a többiektől, nagyjából öt másodperc az előnyük. Webber támadja Coulthardot a harmadik helyért.
6: Michael Schumacher a 15., Raikkönen a 16. helyen van.
7: A kilencedik helyért Alonso megelőzte Villeneuve-öt, de a kanadai azonnal vissza is vette a helyet.
2 R. Barrichello Ferrari + 5.553 8
3 F. Alonso Renault + 6.712 6
4 D. Coulthard Red Bull + 16.131 5
5 M. Webber Williams + 16.908 4
6 JP. Montoya McLaren + 35.033 3
7 C. Klien Red Bull + 38.997 2
8 K. Räikkönen McLaren + 39.633 1
9 J. Trulli Toyota + 1:03.108
10 F. Massa Sauber + 1:04.393
11 J. Button BAR + 1:10.699
12 R. Schumacher Toyota + 1 kör
13 J. Villeneuve Sauber + 1 kör
14 T. Sato BAR + 1 kör
15 N. Karthikeyan Jordan + 2 kör
16 T. Monteiro Jordan + 2 kör
17 P. Friesacher Minardi + 4 kör
Nem értek célba:
18 M. Schumacher Ferrari
19 N. Heidfeld Williams
20 C. Albers Minardi
15: Coulthard nekikoccant az egyik Minardinak, valami le is repült az egyik kocsiról. Lelassult, de egy aggresszív manőverrel maga mögött tartotta Webbert, akinek a fűre kellett hajtania.
16: Coulthard futotta a verseny leggyorsabb körét, így valószínű, hogy nincs nagyobb baja az autójának.
17: Trulli és Heidfeld tankolt.
19: Albers kiesett, a tankolása után a kocsija lefulladt, majd betolták a garázsba. Webber is tankolt, Coulthardot első vezetőszárnnyal várják a boxban.
20: Coulthard is tankolt, de visszajött Webber elé, pillanatnyilag ötödik. Michael Schumacher a tizedik helyen, sarkában Raikkönennel.
22: Fisichella is üzemanyagot vett föl, minden gond nélkül. Montoya vezet.
25: Barrichello, Alonso és Raikkönen is tankolt. Már Montoya is végzett ezzel a művelettel, így Fisichella visszavette a vezetést.
26: Michael Schumacher a boxban járt, de Raikkönen mögé jött vissza.
30: Alonso megelőzte Trullit, a spanyol hatodiknak jött föl. Fisichella 13 másodperccel van Coulthard előtt az élen.
36: Trulli másodszor is tankolt.
1 G. Fisichella Renault 10 pont
2 R. Barrichello Ferrari 8
3 F. Alonso Renault 6
4 D. Coulthard Red Bull 5
5 M. Webber Williams 4
6 JP. Montoya McLaren 3
7 C. Klien Red Bull 2
8 K. Räikkönen McLaren 1
Konstruktőrök
1 Renault 16 pont
2 Ferrari 8
3 Red Bull 7
4 Williams 4
= McLaren 4
37: Fisichella, Coulthard, Webber, Barrichello, Montoya, Alonso, Klien, Heidfeld, Raikkönen, M. Schumacher a sorrend.
39: Webber és Raikkönen is tankolt, mindketten másodszor.
41: Fisichella is tankolt másodszor is.
42: Michael Schumacher is üzemanyagot vett föl.
43: Heidfeld akarta megelőzni Michael Schumachert, de nekiment, és kilökte. A williamses nagyon elfékezte magát. A világbajnokot visszatolták, de nagyon lassú. Be is jött a boxba, és feladta.
44: Barrichello, Coulthard és Alonso is tankolt, a skótot mindkét ellenfele megelőzte a boxkiállások alatt.
52: Fisichella visszavett, körönként majdnem egy másodperccel lassabb, mint Barrichello, de még mindig van hét másodperc előnye. És már csak hat kör van hátra.
55: Coulthard lekörözte Friesachert, bár levágott egy kisebb kanyart.
58., utolsó kör: Fisichella megnyerte a versenyt, rajt-cél győzelemmel. A második Barrichello, a harmadik Alonso lett. Coulthard, Webber, Montoya, Klien, Raikkönen a további pontszerzők sorrendje.
Rubens Barrichello: "Minden percét élveztem a futamnak, örülök a dobogónak. bebizonyítottuk, hogy a Ferrari nincs válságban, sőt. Ez még a régi kocsink, jön nemsokára az új, amely még jobb lesz. A csapatmunkára vagyok a legbüszkébb."
Fernando Alonso: "Tudtam, hogy a kocsi jó, és a tizenharmadik rajthelyemről folyamatosan jöttem is előre, de Villeneuve mögött legalább húsz másodpercet veszítettem. Ha ez nem lett volna, még előrébb végezek. Az autó gyors volt és élveztem a versenyzést, a csapatnak és a Michelinnek köszönöm a jó kocsit, illetve a gumikat".
Michael Schumacher: "Az ütközésről, ha megkérdeznénk tíz embert, tízféle véleményt hallanánk. Belenéztem a tükörbe, és biztos voltam benne, hogy nem tud megelőzni Heidfeld. Ő megpróbálta, de nem sikerült, és kicsúsztunk. Azt hiszem, ez is egy olyan eset, mint annyi más a motorsportban, amelynek nincs egyértelmű felelőse. De több pozitívuma is volt a versenynek. Elégedettek lehetünk a hétvégénkkel, jó teljesítménnyel kezdtük a szezont. Ne írjanak le minket!".
Nick Heidfeld:"Gyorsabb voltam annál a kanyarnál, mert Schumacher épp akkor jött ki a boxból. Előzni akartam, de ő leszorított a fűre, így hiába fékeztem, nem lassult a kocsi".