További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Briatore: Nincs ellenfelünk
Flavio Briatore
A Renault-főnök Flavio Briatore nem is félt kimondani: magasan a mezőny előtt járnak. "Jelenleg nincs igazi ellenfelünk. Alonsónak nem volt ellenfele Malajziában és Fisichellának sem Ausztráliában. A Red Bull és a Toyota került a legközelebb hozzánk, de őket nem lehet komoly konkurenciának tekinteni" - nyilatkozta a Reutersnek az olasz menedzser.
"Csodás!"
Talán nála is jobban örült viszont Bernie Ecclestone, a Forma-1 főnöke, akit az utóbbi években rengeteget kritizáltak az unalmas futamok, a kiszámítható vb miatt: "Ez nem volt rossz, ugye? Mintha krízisben lennének. A legjobb az lenne, ha Fisichella ismét összeszedné magát. Már látom is az újságok szalagcímét: Olasz győzte le a Ferrarit! Csodás!"
Az angol milliárdos újjongásával szemben a Ferrarinál nagyon visszafogott a hangulat a sepangi kudarc után. "Ilyen teljesítmény után nem kereshetünk kibúvókat. Az erősebb csapatok legyőztek minket" - mondta a Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt.
A Bridgestone-é a legnagyobb felelősség
A piros autók egész hétvégén csak a középmezőnyben kullogtak, a rettentő gyenge Bridgestone abroncsokkal egy pillanatig sem voltak versenyképesek. Barrichellót könnyedén megelőzte mindkét Red Bull-autó, a Renault és a Toyota le is körözte, mielőtt a simára kopott gumik miatt szinte kezelhetetlen autójával fel nem adta a versenyt.
A gyenge időmérő után a Ferrari-vezetők még arra számítottak, a futamon jobban teljesítenek a gumik, de nem így történt.
"Csalódás, főleg azért, mert hittünk benne, hogy a versenyen fel tudunk jönni a gyengén sikerült kvalifikáció után. Sajnos ez nem történt meg, de a következő hetekben az összes partnerünkkel azon leszünk, hogy megoldjuk a helyzetet. Bízom és hiszek mindenkiben, aki körülöttünk dolgozik" - küldött burkolt üzenetet a Bridgestone mérnökeinek Ross Brawn, az olaszok technikai igazgatója.
Már két hét múlva jöhet az új Ferrari
A japán cég képviselői el is ismerték, nagyrészt miattuk égett le a Ferrari, legalábbis ezt tükrözik Hiszao Szuganuma sportigazgató szavai: "Csalódottak vagyunk, hogy az abroncsaink ezúttal nem voltak megfelelőek, de nagyon sok tapasztalatot szereztünk. A jövő heti teszteken azon dolgozunk, hogy Bahreinben javítsunk, és megfordítsuk a helyzetünket".
Az olasz sajtó a Malajziai GP után már egyértelműen az új, F2005-ös autó bevetését követeli. Ezt csak az ötödik, Spanyol GP-re tervezték Todték, de a számukra kellemetlen helyzet miatt már két hét múlva, Bahreinben bemutathatják. "Három napot tesztelünk, majd eldöntjük, bevetjük-e az új autót" - mondta Todt.
Schumacher nem aggódik
Jean Todt
A hétszeres világbajnok főnökeivel ellentétben nem volt túlzottan elkenődve vasárnap délután, a német RTL televíziónak szinte mosolyogva nyilatkozott. Persze elismerte, hogy "a csapat nagyon le van maradva a Renault-tól", ám kiemelte, a "szezon nagyon hosszú". A Reuters tudósítójának még viccelődött is: "ha az ötödik vagy a hatodik futam után is szenvedni fogunk, akkor már tényleg nem kell izgatnunk magunkat a világbajnokság miatt".
A német sztár a Ferrari visszaesését a Forma-1 kiszámíthatatlanságával magyarázta, és azzal, hogy "más csapatok jobb munkát végeznek", ráadásul - bár szerinte az F1-ben minden nagyon gyorsan megváltozhat - "Bahreinben sem lép nagyot előre a Ferrari".
Vajon mennyire jó az új autó?
"Tudom, érthetetlen, hogy tavaly tizenöt versenyt nyertünk, de Malajziában még a hetedik helyért is küzdenünk kellett. Ez is azt bizonyítja, hogy a Forma-1-ben nagyon gyorsan változhatnak a viszonyok. Kétségtelen, hogy számos területen más csapatok jobb munkát végeznek, mint mi. Bevallom, nem számítok nagy előrelépésre Bahreinben sem. Fejlesztenünk kell" - fejtegette Schumacher.
A legfontosabb kérdést, amely a Ferrari helyzetét jól tükrözi, a vasárnap harmadik Nick Heidfeld fogalmazta meg: "Minden attól függ, mennyire jó az új Ferrari". A választ egyelőre senki nem tudja, de két hét múlva, sőt már az eheti teszteken kiderülhet.