További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Tízből hét csapat visszaléphet
Erre a szabályok szerint nincs lehetőség, és ha nem kapnak engedélyt a cserére, valószínű, hogy nem állítják rajthoz az autóikat. A testület eddig nem nyilatkozott az ügyben, de az abroncsokat már repülőre tették Európában.
A mezőny tíz csapatából hét használja a francia gyártó termékeit, és a szombati harmadik szabadedzést valójában ki is hagyták, ugyanis csak két kocsijuk teljesített mért kört, a döntött utolsó fordulóba csak Juan Montoya és David Coulthard merészkedtek. A negyediken és az időmérőn ugyan elindult mindenki, miután változtattak az autóik beállításain, de a futamon így is gondjaik lehetnek: az új szabályok szerint idén nem lehet kereket cserélni a versenyeken.
Nincs magyarázat a defektekre
Mivel a Michelin mérnökei nem tudtak magyarázatot adni a Toyota-defektekre, azt tanácsolták csapataiknak, ne induljanak a futamon, csak akkor, ha megkaphatják az új gumikat. Valószínűleg még szombaton vagy vasárnap délelőtt lesz döntés az ügyben.
Az F1 szabályai tiltják az effajta gumicserét, csak a hétvége előtt megjelölt kétféle összetételű abroncsok közül választhatnának a pilóták.
Engedély vagy hat autó
Egyelőre nem tudni, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) megadja-e a különengedélyt. Ha nem, a hét Michelint használó gárda biztosan nem indul. A futam ebben az esetben vagy elmarad, vagy csupán hat autóval, a Ferrarikkal, a Minardikkal és a Jordanekkel rajtol.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója: "Az előírások szerint nem hozhatna új gumit a Michelin. A biztonság persze mindennél fontosabb. Nem tudom, hogyan dönt az FIA, de nincs könnyű dolguk, a végső szót nekik kell kimondaniuk."
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke: "Ha a Michelin mérnökei azt mondják, hogy a részvétel veszélyes, akkor nem fogunk elindulni".
Jarno Trulli, az időmérő nyertese: "Nehezen tudom felejteni Ralf Schumacher balesetét, ezekkel az abroncsokkal elindulni nagy rizikó lenne".
Fernando Alonso , a vb-éllovasa: "Szerintem kibírná a gumi a versenyt, de én nem vagyok abroncs-szakértő. Kockázat persze van."