További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Rossz gumikat hoztak
A francia gumigyár, amely nem hozott megfelelő gumikat az Amerikai GP-re, nem tudott megállapodni az FIA képviselőivel egy lassító felállításáról a pálya egyik leggyorsabb pontjára, így nem engedte versenyezni egyetlen autóját sem, mert az veszélyes lett volna a gyenge abroncsok miatt.
"A Michelin csapatai sajnálják, hogy kényszerhelyzetbe kerültek, és elnézést kérnek a Forma-1 összes nézőjétől, a rajongóktól és a szponzoroktól, amiért nem vehettek részt a vasárnapi Amerikai Nagydíjon" - adott ki közös nyilatkozatot a Forma-1 hét michelines alakulata.
Az FIA nem kötött kompromisszumot
A hét istállóval már vasárnap reggel fél hétkor közölte a Michelin, veszélyes lenne indulniuk, ezért megpróbált kompromisszumot találni az FIA-val (Nemzetközi Autós Szövetség) a helyzet megoldására. A francia cég Európából jobb gumikat hozatott, ám ezek használatát a nemzetközi szervezet szabályellenesnek minősítette, és megtiltotta.
A Michelin többféle ajánlatot is tett, köztük volt például, hogy előre engedik a rajtrácson a Bridgestone-os autókat, és lemondanak az esetlegesen szerzett világbajnoki pontjaikról is a riválisok javára, csak állítsanak föl egy lassítót a gondokat okozó 13-as kanyarban.
A Ferrari nyomása érvényesült
Kilenc istálló meg is egyezett az átmeneti sikán megépítéséről, egyedül a Ferrari nem ment bele, és az FIA, miután felajánlotta a Ferrarinak, döntsön, de az nem élt vele, úgy határozott, nem lesz lassító.
"Írásos nyilatkozatunk van a Michelintől, amelyben az áll, a gumik csak akkor biztonságosak, ha lassítót építenek a 13-as kanyarba. Erre meg lett volna a lehetőség, de nem járultak hozzá. Nem kockáztathatjuk a pilótáink biztonságát. Sajnálom a 150 ezer nézőt, de nem volt más választásunk" - nyilatkozta Ron Dennis a német RTL-televíziónak.
"Versenyezni akartunk, de a gumi veszélyes volt"
A nézők felháborodásukat fütyüléssel, mutogatással vezették le, majd néhányan vizespalackokat és teli sörösdobozokat dobáltak az aszfaltra.
"Versenyezni akartunk, de ezt a teljes pályán a technikai feltételeink nem engedték. A gumink veszélyes. Egy óra elég lett volna a lassító felépítésére, de ez nem történt meg. Nem csoda, hogy a szurkolók dühöngenek" - mondta ingerülten Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke.
A Ferrari a Michelint hibáztatja
A futamon egyetlen élcsapatként elindult Ferrari természetesen könnyedén győzött, Michael Schumacher Rubens Barrichello előtt futott be. "Fel sem merült, hogy visszalépjünk. Az egész hétvégén készültünk a versenyre, nem tehettük meg, hogy ne induljunk. Sajnáljuk a szurkolók ezreit, de egyértelmű, hogy ez a Michelin hibája miatt történt" - igyekezett a felelősséget a gumiszállítóra hárítani a Ferrari sajtófőnöke, Luca Colajanni.
A Minardi szintén végigment, de vezetője, Paul Stoddart egyáltalán nem volt boldog a leintés után.
Politikai játék volt az egész
"Mi sem akartunk részt venni a versenyen, de a Jordan lépése miatt végül nem állhattunk ki. Reggel megígérték, hogy nem indulnak, aztán megszegték a szavukat, mégsem jöttek vissza a depóba. Nem tehettem mast, kint kellett hagynom az autóimat" - vádolta ellenfelét az ausztrál milliárdos, de szerinte az igazi bűnös az FIA. "Ami történt rengeteget ártott a Forma-1-nek. Az FIA szarik a sportra, csak a politikai játékával törődik" - utalt arra, hogy a nemzetközi szövetség harcban áll az F1-et meghatározó Konkord-szerződés miatt kilenc csapattal. A megállapodást eddig csak a Ferrari írta alá.
Mark Webber: "Egyértelmű, akármilyen hosszan is beszélünk erről: biztonsági szempontból nem készültünk fel a versenyre. Pedig mi, versenyzők menni akartunk."
Christian Klien: "Dühíto az eset. A szurkolók versenyt akartak látni, ezért jöttek ki a pályára. Eleget is tehettünk volna a feladatunknak, ha megépítik a biztonsági sikánt. De ez nem történt meg, így nem versenyezhettünk, hiszen a gumik nem biztosították volna a megfelelő tapadást."
David Coulthard: "Sokáig keserű marad a szánk íze, sajnálom a szurkolókat. Őszintén szólva, nagyon furcsán érzem magam, hogy ebbe a helyzetbe kerültünk. Sajnálom, hogy felnőtt emberek képtelenek voltak a megegyezésre. Ez nagyon szomorú nap az autósportban". (MTI)