További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Az FIA a Ferrari nyomására döntött
A francia abroncs-gyártó megtiltotta csapatainak az indulást, mert a gumi, amit Amerikába hoztak, nem bírta volna ki az egyik döntött indianapolisi kanyar terhelését. Megpróbálták elérni, hogy új típusúakat használhassanak, vagy hogy a veszélyes pontra lassítót építsenek, de ezt az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) nem engedte. A Ferrarin kívül az összes csapat beleegyezett volna, a michlenesek azt is felajánlották, hogy ne szerezhessenek pontot a futamon, de az FIA így sem engedélyezte a lassító beépítését: a döntést a Ferrarira hagyta, annak vezetői viszont visszahárították a szervezetre a határozathozatalt. Politikai nyomás befolyásolta tehát a testületet, mert a Ferrarival már korábban megegyezett az F1-et befolyásoló Concord-szerződésről, míg a többiekkel még nem tudott megegyezni.
Dobálással múlatták az időt
A felvezető kör végén ezért a húsz kocsiból tizennégy viszament a depóba, a nagydíjnak csak a Ferrarik, a Minardik és a Jordanek, a Bridgestone gumival ellátott istállók vágtak neki. Természetesen a világbajnok gárda hamar elhúzott, és többször is lekörözte a jóval lassabb kiscsapatok gépeit. A célba Michael Schumacher, a Ferrari első számú pilótája ért először, Barrichello szorosan mögötte.
A Ferrari-felvonulásról volt, aki a rajt után azonnal elindult haza, mások műanyag palackokat vagy teli sörös dobozokat hajigáltak a pályára elkeseredésükben.
"Miamiból jöttem Indianapolisba, hogy láthassam a Forma-1-et. Itt voltam négy napot, költöttem szállodára, ételre, na meg a belépőre. A végén mit láttam? Semmit, hiszen nem azért érkeztem, hogy körözgető Jordaneket nézzek" - nyilatkozta az RTL csatornának egy dühös szurkoló.
Százezren maradtak
Ahhoz képest viszont, hogy csak körözgetés volt, egészen sokan, legalább a nézők kétharmada a lelátókon maradt. Persze ők is végigfütyülték, mutogatták a másfél órát, amíg a Ferrarik elérték a célvonalat.
"Átutaztam egész Dél-Amerikát, Bolíviából jöttem a futamra. Szurkolni akartam, de erre nem adtak esélyt. Soha többet nem megyek Forma-1-es versenyre - mondta Gustavo, a százötvenezer drukker egyike. - A világ összes tájáról jöttek az emberek, de csak hat hülyét láthattak körözni. Visszaköveteljük a pénzünket, hiszen elvették a szórakozásunkat".
Reklamálni az FIA-nél vagy a Michelinnél lehet
Kevés viszont az esély, hogy megkapják a jegy árát. Tony George, az indianapolisi pálya tulajdonosa, az amerikai futam promótere azt tanácsolta, akinek gondja van, forduljon a Michelinhez vagy az FIA-hez (Nemzetközi Autós Szövetség), mert ő nem tehet arról, hogy nem indultak michelinesek. A menedzser közleményt adott ki, melyben leírja a gumigyár és a sportszervezet elérhetőségeit.