További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Több előzés, több csapat, több futam
Kiderült, a szurkolók 94 százaléka szeretne több előzést látni a futamokon, háromnegyed részük olyan szabályokat hozna, amelyek jobban kiemelik a vezetői tudást. A sorozat népszerűségét jelzi, hogy 69 százalék akar több csapatot, és 84 százalék szeretne 18 futamot vagy többet egy idényben.
A kérdéseket különböző kategóriákra osztotta az FIA, külön szekcióban érdeklődött a pilótákkal és az F1-es technológiával kapcsolatos véleményekről is.
Számítson többet a pilóta képessége
Az érdeklődők 88 százaléka írta, hogy a Forma-1 legfontosabb célja kiemelni a pilóták tudását. Ez párhuzamban áll a sokat támadott FIA-elnök, Max Mosley 2008-ra tervezett szabálymódosítási javaslataival is, ám az már nem, hogy 80 százalék szerint az F1-et a technológiai fölény emeli a többi autós kategória elé. Hatvannégy százalék várja minden évben a technikai módosításokat, ám 74 százalék csökkentené az elektronikai eszközöket. (Például a kipörgésgátló.) Mindössze a válaszadók egyhetede gondolja, hogy napjaink F1-ében elfogadható arányban van a technológia találmányok és a pilóták szerepe.
Monaco és Spa a kedvenc
Új időmérőre van szükség
A televíziós nézettségre vonatkozó adatokból kiderül, a szurkolók 99 százaléka tévén követi a versenyeket, és háromnegyed részük egyet sem hagy ki. A legfanatikusabb tábora Japánnak van, ahol a válaszolók 87 százaléka nézte, illetve tervezi, hogy megnézi az összes idei futamot. Ez a szám 79 Nagy-Britanniában, 68 az Egyesült Államokban és 60 Németországban.
Az egykörös időmérő viszont már közel sem vonz ennyi nézőt, és 70 százalék szeretné, ha a rajtsorrend nem csak egy, hanem több kör alapján dőlne el, vagyis megváltoztatná a már eddig is sokat szidott kvalifikációs rendszert.
A rajongók legnagyobb része az interneten tájékozódik a Forma-1 eseményeiről, mintegy 95 százalék, míg 89 százalék a hírlapok F1-es cikkeit is olvassa.
"Mivel a közvélemény kutatás az interneten jelent meg, nem reprezentatív, így nem is lehet teljesen elfogadhatónak tekinteni az eredményét. Bevallom, emiatt nem értem, és nem is látom a logikáját - nyilatkozta az Indexnek Palik László, a Hungaroring Rt. elnöke. - Ha a versenyekre kérdeztek rá az FIA képviselői, akkor azt mondanám, hogy minden évben más lenne a sorrend, attól függően, hol volt izgalmasabb és hol a legkevésbé látványos a nagydíj".
A Hungaroringen sosem volt könnyű előzni, az utóbbi évek szabálymódosításai miatt pedig több másik pályán is szinte lehetetlen, e nélkül pedig látványos futam nincs.