További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A Ferrari Challenge nevű sorozat a múlt hétvégén először látogatott Magyarországra 360 Modena típusú gépekkel, és a vasárnap délelőtti futamokon a monszunnal is megküzdött.
Fapados Ferrarik
A kocsik első ránézésre megszólalásig hasonlítanak egy mindennapi Ferrarira, csakhogy ezeknek műanyagból van a karosszériájuk, és szinte teljesen 'ki vannak belezve': luxusnak nyoma sincs, kormány, versenyülés, váltó, na meg méretes tűzoltókészülék maradtak a kabinban.
Versenyre építették őket, és - többnyire - amatőr pilótáik nem is kímélték azokat: koccanások, ütközések benne voltak a játékban, mi sem bizonyította ezt jobban a paddockban tárolt totálkárosra tört modell.
Milliós kár naponta
A kár több millió forint naponta, de ez az indulókat nem terheli meg nagyon, sőt. Mindenki saját vagy 2-2,5 millió forintért bérelt Ferrarival vesz részt: szinte kivétel nélkül olyan Ferrari-tulajdonosok, akiket nem elégített ki a sztrádán való száguldozás, és versenypályán is ki akarták próbálni magukat.
Vettek egy csodaautót, aztán még egyet, amellyel már versenyezni lehet, befizették a háromnegyedmillió forintnak megfelelő nevezési díjat, és már rajthoz is állhattak.
Szponzoraik - sajnos - nekik is vannak, így az autók fényezése nem a legszebb. Van narancssárga, feketéből kékbe világosodó, fakópiros, bilikék-narancs, ráadásul szanaszét matricázva.
Barátságos társaság
A társaság felettébb gazdag, de egyáltalán nem pökhendi. Ha valakinek sikerül a paddockba jutnia - itt állnak a szervizkamionok és a csapatok sátrai - már nyugodtan besétálhat a boxokba is, sőt, akár onnét nézheti a versenyt is. Nincs Forma-1-es szigor, igaz olyan mértékű profizmus sem.
A 450 lőerős autókon két-három szerelő dolgozik egyszerre, munkájukat a pilóta persze inkább csak szemmel követi, mint minden nagyobb autós bajnokságban.
A sorozat épp csak komolyabb, mint baráti szórakozás, a résztvevők, mivel nagyrészük Ferrari-tulajdonos, ismerik egymást. Van egy-két kiöregedett profi, mint például Mimmo Schiatarella, aki a kilencvenes években a Forma-1-ben is megfordult.
A Ferrarinak nem kell reklám
Boxcicákból is jóval kevesebb van, mint az F1-ben, a pilóták sem olyan jók, ennek ellenére a Ferrari 360 Challenge remek szórakozás mind a pályán, mind azon kívül. Leginkább a boxutcában, ahol rengeteg érdekes látnivaló akad. Különlegességét bizonyítja, hogy a futamokat sehol nem hirdették, mégis majdnem félig megtelt a Hungaroring főtribünje.