V8 váltja a V10-et
A Forma-1-ben jövőre a tízhengeres, három literes erőműveket 2,4 literes, nyolchengeresek váltják föl, amelyek az első számítások szerint 200 lőerővel kisebb teljesítményt adnak le, mint az idei motorok.
"Amit először éreztem az, hogy a V8-as sokkal gyengébb, mint a V10-es. Kevésbé jó a gyorsulása, és a kanyarokban tapasztalt erőhatások sem olyan nagyok. Az olyan öreg emberek, mint én, elgondolkodhatnak, hogy újra kezdjék a versenyzést" - viccelődött a 38 éves pilóta, aki tavaly vonult vissza. Azóta a Toyota harmadik pilótája, többnyire csak gyakorlásokon vezet, bár a számára hazai Francia GP-n a pénteki tréningeken is részt vett.
Jerezben 5-7 másodperccel voltak lassabbak
Jerezben a BMW is kipróbálta a V8-ast, Antonio Pizzonia legjobb ideje egy másodperccel jobb lett Panisénál, de a német motorral több gond volt. Mindketten 5-7 másodperccel maradtak le a leggyorsabbaktól, de Panis szerint jövőre csak 2-2,5 másodperccel lesznek lassabbak a Forma-1-es autók.
"Ahhoz képest, hogy először mentünk vele, ráadásul egy V10-esnek épített kasztniban, nem teljesített rosszul" - bizakodott a francia sofőr.
Kétszáz lőerőt is gyengülhetnek
Az F1 legerősebb motorjai pillanatnyilag 900-950 lőerősek, jövőre 700 körülire eshetnek vissza, ám a mérnökök még a fejlesztések elején járnak.