További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A 26 éves versenyző teljes titokban, a sajtó és a közönség kizárásával körözött a gyár fioranói tesztpályáján egy tavalyi, F2004-es modellel. A tesztről semmilyen adatot nem hoztak nyilvánosságra, csak annyit tudni, hogy egész nap tartott.
Rossi 2004. április 21-e után ült újra a világbajnok istálló egyik gépébe, és az olasz sajtó egyre biztosabb benne: 2007-től a gárda hivatalos pilótája lesz.
Ugyanazon a napon, ugyanannyi időre
Valentino Rossi
A Gazzetta dello Sport és a Moto Sprint című lapok már tavasszal azt írták, Rossi a Ferrari első számú kiszemeltje, de csak 2007-től vetnék be. Jövőre a motorversenyek között már rendszeresen tesztelné az F1-es gépet, hogy felkészüljön a váltásra.
Ecclestone is Rossit akarja
A motoros világklasszis néhány hete tagadta, hogy a Forma-1 lenne a célja, de mind a Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo, mind az F1 irányítója, Bernie Ecclestone azt akarja, hogy a különcségeiről is híres Rossi a legnépszerűbb autós sorozatba kerüljön.
"Kivételes egyéniség, pont olyanok kellenek az F1-be, mint ő" - mondta már tavaly Ecclestone.
A hetvenhatszoros futamgyőztes gokarttal kezdte a karrierjét, de mivel apja nem tudta állni annak költségeit, a jóval olcsóbb kétkerekűekre váltott. Első világbajnokságát a 125 köbcentiméteres kategóriában szerezte 18 évesen, amelyet egy 250-es, egy 500-as és három Moto GP-elsőség követett. Idén tíz futamból nyolcat megnyert, és százhúsz ponttal vezeti az összetettet.
A motorozás egyre kevésbé motiválhatja
Rossi eddig inkább a raliért rajongott, indult egy vb-futamon is, az olasz bajnokságban már versenyt is nyert.
"Amíg motivált vagyok, nem hagyom abba a motorozást" - nyilatkozta júniusban a Moto Sprint című olasz lapnak, és megjegyezte, leginkább az esős futamok jelentenek neki kihívást, mert abban még nem ő a legjobb.
Azóta viszont Doningtonban, szakadó esőben, szenzációs motorozással lemosta a többieket, így nagyon úgy tűnik, hogy ezt a célját is elérte.
Egyedül Surtees nyert két- és négykeréken is
A hétvégi Német GP-n ráadásul beállította a legendás Mike Hailwood egyéni csúcsát - mindketten 76 nagydíjat nyertek -, így már csak Angel Nieto (90) és Giacomo Agostini (122) vannak előtte.
A motorsportok történetében egyetlen ember volt, aki kettő és négy keréken is világbajnok tudott lenni. John Surtees motoron mindent megnyert, majd átült egy Forma-1-es Ferrariba, és 1964-ben azzal is világelső lett. Az angol fenomén azért váltott, mert négy motoros-vb-je után elveszítette motivációját, nem tudott továbblépni. Hasonló történhet Rossival is.