További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Nem lehettek sikeresek együtt
"Felismertük, hogy a Williams segítségével nem tudjuk megnyerni a világbajnokságot" - indokolta Theissen, miért ér véget a 2000 óta tartó, tíz futamgyőzelmet eredményező kooperáció. Korábban a média felvetette, hogy a BMW talán részesedést vásárolhat az angol teamben, ám erre nem volt esély. "Nem lett volna értelme bevásárolni magunkat a Williamsbe, hiszen mentalistásbeli különbségek miatt lehetetlen lett volna összhangot találnunk velük" - mondta a mérnök, és úgy gondolja, az Alpok környékén élő emberek sokkal jobban meg fogják érteni egymást.
A Sauber svájci központja csak néhány órára van a müncheni BMW-gyártól, ami tovább egyszerűsíti az együttműködést. "Két központunk lesz, a motorokat Münchenben gyártjuk, az autó továbbra is Hinwilben készül. A két város mindössze három órányira van egymástól, még autóval is."
Bárki jelentkezhet a BMW-hez
Mario Theissen
A tágasabb munkatérrel persze a létszámot is növelni kell, ezért több posztra is jelentkezőket várnak, hirdetést adtak föl többek között az angol Autosport magazinban.
Megfontolt költekezés
A BMW célja, hogy felvegye a versenyt a legjobbakkal, a McLarennel, a Renault-val és a Ferrarival, ám ezt a Sauber jelenlegi büdzséje nem tenné lehetővé. "Nagycsapat szeretnénk lenni, így a Sauber költségvetését is növelnünk kell. Ez viszont nem azt jelenti, hogy ömlik majd a pénz az istállóba, hiszen az eddig is hatékonyan és gazdaságosan működött. Nem mi leszünk a leggazdagabb gárda, de nem is akarunk az lenni".
Úgy tűnik viszont, hogy ők lesznek a leggyorsabbak, legalábbis a motorgyártásban, hiszen a jövő évi erőforrást már a pályán is kipróbálták. "A motor V8-as, teljesen új, egyedi konstrukció. Próbapadon hónapokkal ezelőtt, élesben július közepén futott először egy Williams-kocsiban."
Nick Heidfeld lehet az egyik pilótájuk
Egy új istállónál az egyik legizgalmasabb kérdés, hogy kik lesznek a pilóták, illetve, hogy ki irányítja a gárdát. A sportigazgató elmondta, a versenyzőkkel csak augusztus közepén kezdenek tárgyalni, de azt elismerte, a williamses Nick Heidfeld az egyik esélyesük.
"Nick nagyon jó benyomást tett ránk, túlteljesítette az elvárásainkat. Különösen elégedettek vagyunk vele. Mark Webber talán gyorsabb az edzéseken, de a futamon Nick jobban és hatékonyabban vezet, valamint az előzéseknél is határozottabb" - dicsérte a huszonnyolc éves klasszist.
Ütőképes és motivált csapat
A másik pozícióra Jacques Villeneuve pályázik, hiszen neki 2006 végéig megállapodása van a Sauberrel, ám korántsem biztos, hogy maradhat: "Villeneuve szerződését megvizsgáljuk, és eldöntjük, mi történjen vele".
Theissen nem erősítette meg azt az értesülést sem, hogy ő lesz a BMW csapatfőnöke, erről csak később döntenek.
A istálló végleges felállása évvégére alakul ki, annyi viszont biztos, hogy a Sauber főkonstruktőrét, Willi Rampfot maguknál tartják: "Célunk, hogy ütőképes, motivált teamet hozzunk össze".