További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A szervezet a 2007-ben lejáró, a sorozat feltételeit szabályozó Concorde-szerződés meghosszabbításáról már hónapok óta vitázik a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnökével, Max Mosleyval, ám az utóbbi hetekben közeledtek a felek. A GPMA szabálytervezetet juttatott el a szövetséghez, amely korábban szintén benyújtotta módosítási javaslatait. A Forma-1 gyártói és csapatfőnökei szerint a két dosszié rengeteg pontban egyezik.
Ötven százalékkal növelnék a nézettséget
"Azt szeretném, ha öt éven belül másfélszeresére nőne a futamok nézettsége, és még több rajongóhoz jutnának el a közvetítések" - nyilatkozta az Independent című angol lapnak a GPMA nem hivatalos szóvivője, Ron Dennis.
A McLaren-Mercedes első embere képviselte az utóbbi időben a régebben elszakadással fenyegetőző istállókat, és ezúttal ő beszélt az eddig nem közölt terveikről is. "Javítani szeretnénk a promóción, látványosabb versenyeket akarunk és több csapatot" - mondta, azaz elképzeléseik valóban egyeznek az FIA céljaival.
A GPMA az eddig sem alacsony nézettségen - mintegy 100 millió érdeklődő futamonként - is javítani akar, ha kell extrém módszerekkel. Egyik tervük, hogy televíziós főműsoridőbe helyezik a nagydíjak kezdési időpontját.
Reflektorokat használnának
NASCAR
"Nem kizárt, hogy a nagydíjak rajtját a helyszíntől függően változtatjuk. Elképzelhető, hogy este versenyzünk, reflektorok fényében" - beszélt a merész tervről Dennis.
Az F1 kezdési időpontja kora délután egy vagy két óra helyi idő szerint. Az európai tévénézők számára a Brazil, az Amerikai- és a Kanadai Nagydíj startol este nyolc körül, míg a távol-keletiek és az ausztrál hajnalban kezdődnek.
A NASCAR-ban megszokott az éjjeli futam
A sötétben versenyzés persze nem Dennisék ötlete, az amerikai NASCAR-ban rendszeresen futnak éjjel, de csak oválpályán. Azokon az autókon sincs lámpa, a látást, illetve láthatóságukat a kerítés fölé szerelt fényszórók biztosítják.
Épített pályán viszont nem igazán tűnik megvalósíthatónak az éjjeli futam, hiszen óriási területeket kellene tökéletesen bevilágítani, ám városban, például Monacóban, elképzelhető lenne a lámpafényes indulás.