További Forma-1 cikkek
- Tovább dőlhet a kártyavár a Red Bullnál: újabb kulcsember távozhat Verstappenéktől
- Nyolcan még Norrisnál is többet vártak arra, hogy végre F1-es futamot nyerjenek
- Egy százalék – Norris életjelet adott magáról a futamgyőzelem után
- Eljött Norris nagy napja: 15 dobogós helyezés után megszerezte első futamgyőzelmét
- Nagy csatát vívott Verstappen és Leclerc a rajtelsőségért, végül ismét a holland bizonyult jobbnak
Az FIA egyféle gumit akar
A kömmünikében a cég szorgalmazza, hogy kiegyenlítettebbé váljon a Forma-1, vagyis hogy az idén csupán három csapatnak - Ferrari, Jordan, Minardi - szállító Bridgestone jövőre új klienseket kapjon. Mindezt annak ellenére, hogy az Autosport című lap úgy értesült, hét idei istállójuk mellé már bejelentkezett a nyolcadik is. (Valószínűleg a Minardi.)
A sorozatot vezető FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) elnöke, Max Mosley már hónapok óta hangoztatja, egyforma abroncsot kellene használnia az összes gárdának, és 2008-tól mindenképp egyetlen ellátót akar.
Amerikában gyengült meg a Michelin pozíciója
A francia márka helyzete az F1-ben az Amerikai GP-n vált kétessé, amikor nem tudott versenyzésre alkalmas gumit adni a hét teamjének, ezért azoknak bojkottálniuk kellett a futamot. Mindössze a hat bridgestone-os autó indult el.
Nick Shorrock, a Michelin egyik igazgatója az Autosportnak elárulta: "A következő szezonra egyedül a Sauberrel van érvényes megállapodásunk, de dolgozunk rajta, hogy a többiekkel is hosszabbítsunk". Ez pontosan ellentétes a nagyfőnök szavaival, és a pletykák szerint a Toyota, valamint a Williams is arra készül, hogy 2006-ra a Bridgestone-nal szerződjön.
A Red Bull biztosan, a Toyota feltehetően váltani fog
Az pedig, hogy a jövőre Ferrari motorokkal induló Red Bull Racing a japán céghez pártol, majdnem száz százalék.
"Értékeljük a lehetőségeinket, majd döntünk" - érzékeltette a Toyota egyik szóvivője, hogy a Michelin helyzete nem a legszilárdabb az istállójuknál.
Forma-1-es szakértők szerint egyértelmű, hogy a Michelin már a távozását készíti elő: könnyedén kiszoríthatta volna a Bridgestone-t, ehelyett szándékosan növelni akarja saját konkurenciáját.
A távol-keleti abroncsellátó már korábban jelezte, nem akar kiszállni a Forma-1-ből.