Egy év múlva viszont a spanyol és a finn pilóta szerződése, illetve a frissen igazolt brazil megállapodása is lejár, és Alonso elismerte, érdekelné a Ferrari.
A legjobb kocsit szeretné
"Minden pilóta a leggyorsabb autót akarja vezetni. Mivel az elmúlt öt évben ők gyártották a legjobb F1-es kocsit, megfontolnám az ajánlatukat" - nyilatkozta az Autosprint magazinnak.
A huszonnégy éves versenyző májusban hosszabbított a Renault-val, de csak 2006 végéig. "Idén mindenki a Renault-t vagy a McLarent választaná, mert folyamatosan nyernek, de engem minden lehetőséget érdekel" - állította, és az sem riasztja el, hogy idén a Ferrarinak sokszor a dobogós helyre sem volt esélye.
Schumacherrel együtt nehéz elképzelni
Michael Schumacher csak egyszer nyert, de Indianapolisban, a csonka futamon csupán a Jordaneket és a Minardikat kellett megvernie.
Alonsónak nem tetszik viszont, hogy a Ferrarinál megkülönböztetik a pilótákat. Michael Schumacher az első számú, és mindenkori csapattársa a második, ám a hétszeres bajnok kontraktusa is kifut 2006 végén. "Az egyenlő küzdelem versenyképessé teszi a csapatot, és növeli a pilóták motiváltságát. Nem számítok ajándékokra a társamtól, elégedett vagyok a helyzetemmel" - mondta Alonso, de a kanadai futamról nem beszélt.
Montrealban előjogokat követelt
Montrealban márkatársa, Giancarlo Fisichella mögött haladt, gyorsabb volt az olasznál, de az nem akarta elengedni. A fiatal tehetség rosszul tűrte, hogy feltartják, és a rádión keresztül kiabálva követelte a Renault vezetőitől, hogy utasítsák Fisichellát, húzódjon le előle.
Flavio Briatore nem engedelmeskedett, és annak ellenére, hogy az olasz műszaki hiba miatt kiesett, a spanyol is hibázott, néhány körrel később vezető pozícióban a falnak csapta autóját.