Félidős és harmados
Az egykörös, legtöbbször unalmas kvalifikáció biztosan változik jövőre, a szervezet azt szeretné, hogy újra izgalmas legyen az edzés. Az egyik ajánlatuk két huszonöt perces részből állna, melyben minden pilóta annyi kört futna, amennyit akar, és a legjobb időket az első és a második félből összeadnák. Akié a legalacsonyabb, az indulhat az első helyről.
A másik, amelyet a csapatvezetők is támogatnak, a harmadolt tréning: negyedóra után a 20 kocsiból kizárnák a leglassabb ötöt, újabb negyed óra után újra a leggyengébb ötöt. Tízen maradnának a döntő félórára, amelyben annyi kört tennének meg, amennyit akarnak, és a leggyorsabb szerezné meg az első kockát. Mindkét esetben kevés üzemanyaggal körözhetnének az autók.
A versenyzők kétköröset szeretnének
Az utóbbi változat érdekesebbnek tűnik, és Mario Theissen, a BMW sportigazgatója a Hungaroringen elmondta, az istállók vezetői hajlanak is a bevezetésére.
A pilótáknak viszont egyik sem tetszik, ők csütörtökön egy harmadik javaslatot küldtek el Max Mosley FIA-elnöknek. Mindössze annyit változtatnának a jelenlegi rendszeren, hogy egy helyett két kört tennének meg, és kevés benzinnel.
Az indulási sorrendet is módosítanák
Azt is szeretnék elérni, hogy az időmérő indulási sorrendjét ne az előző futam befutási rangsora, hanem a szombati szabadedzéseken elért eredmények alapján határozzák meg, és a legjobbak mehessenek a pályára utolsóként.
A döntésre valószínűleg még hónapokat kell várni, de bármelyiket fogadják el, az időmérő izgalmasabb lesz.