A legjobb minőséget kapják a csapatok
Viszlát, Michelin (fotó: epa)
Az indoklás szerint az F1 olyan irányba halad, amely nem egyeztethető össze a Michelin filozófiájával. Elemzők szerint a döntés hátterében a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) az az elképzelése áll, mely szerint 2008-tól csak egy gumigyár lehet valamennyi csapat szállítója. A francia gyár vezetői úgy vélik, nem monopolhelyzetre, sokkal inkább két vagy három beszállítóra lenne szükség.
Az elmúlt években a Michelin mellett a japán Bridgestone-tól kaptak gumikat az istállók. A franciák szerdai közleményükben hangsúlyozzák, hogy a velük szerződésben álló csapatokat - Renault, McLaren-Mercedes, BMW és BAR-Honda - 2006-ban is a legjobb minőségű gumikkal fogják ellátni.
Kihagyás, visszatérés, visszavonulás
A Michelin 1977-ben szállt be a Forma-1-be, aztán kisebb kihagyás után 2000-ben tért vissza.
A Michelin kiszállásáról az első információk még július közepén jelentek meg, bő egy hónappal azután az indianapolisi futamon elismerték, nem tudtak olyan abroncsokat szállítani a csapatoknak, amelyekkel biztonságban be tudták volna fejezni a versenyt a pilóták. A Michelin-gumikat használó versenyzők így el sem indultak.
A Michelin gumijai az elmúlt két évben sokkal jobb voltak, mint riválisáé, ennek is volt többek közt betudható, hogy a Ferrari elveszítette első helyét a konstruktőrök között. A döntés egyértelműen a Ferrari malmára hatja a vizet, hiszen egyértelmű: a Michelin fogadkozása ellenére már nem áll érdekében az igazi fejlesztés.