Árpád
-2 °C
4 °C

Schumacher Franciaországban verte a Renault-t

2006.07.16. 15:48
A hétszeres világbajnok majdnem végig vezetett, a szenzációs Bridgestone gumikkal verhetetlen volt. A csapata hazai pályáján versenyző Fernando Alonso második lett, de taktikai húzásra volt szüksége, hogy a másik Ferrarit, Felipe Massáét le tudja előzni. A világbajnokságot még mindig 17 ponttal vezeti Alonso.
Michael Schumacher győzött a Francia Nagydíjon, a német pilóta már a rajtnál az élre állt és csak egyik boxkiállása alatt adta át másnak az első helyet. Másodikkként Fernando Alonso futott be, harmadik Schumacher csapattársa, a szintén ferraris Felipe Massa lett.

A rajtnál el is dőlt

A Francia GP végeredménye
1 M. Schumacher Ferrari 1:32:07.803
2 F. Alonso Renault + 10.131
3 F. Massa Ferrari + 12.546
4 R. Schumacher Toyota + 27.212
5 K. Räikkönen McLaren + 33.006
6 G. Fisichella Renault + 45.265
7 P. de la Rosa McLaren + 49.407
8 N. Heidfeld BMW + 1 kör
9 D. Coulthard Red Bull + 1
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1
11 J. Villeneuve BMW + 1
12 C. Klien Red Bull + 1
13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1
14 N. Rosberg Williams + 2
15 C. Albers Midland F1 + 2
16 F. Montagny Super Aguri + 3
Nem értek célba
17 J. Button Honda + 9
18 M. Webber Williams + 16
19 J. Trulli Toyota + 28
20 R. Barrichello Honda + 52
21 T. Monteiro Midland F1 + 56
22 T. Sato Super Aguri + 70

Az első hely már a rajtnál eldőlt, amikor Schumacher a magny-cours-i melegben szenzációsan üzemelő Bridgestone abroncsokkal elfoglalta a vezető pozíciót. Csata csak mögötte alakult ki, a gyengén rajtoló Felipe Massa csak aggresszív, de még éppen szabályos manőverekkel tudta maga mögött tartani Fernando Alonsót az első kanyarokban.

Hamar kiderült, az élmezőny háromszor fog kiállni kerékcserére, a tankolások hamar elkezdődtek. Ekkor a két Toyota is állt az élen néhány kört, amik a Bridgestone abroncsokkal közel kerültek az legjobbakhoz.

A Renault taktikája bejött

Schumacher vezetése nem került veszélybe, ám a Renault-t és Alonso változtattak a stratégiájukon, kétszer állt meg a vb-címvédő üzemanyagért. Ezzel a húzással Felipe Massatól át tudta venni a második helyet.

A hétszeres bajnok befogására ellenben esélye sem volt, így Michael Schumacher megnyerte 88. F-1-es futamát, és 17 egységre csökkentette hátrányát a pontversenyben Alonso mögött. A 37 éves klasszis nyolcadszor nyerte meg a Francia GP-t Magny-Cours-ban, korábban senki nem győzött ennyiszer ugyan azon a pályán.

Ha tart a meleg, tovább közelíthet Schumacher

A spanyol pilóta elégedett lehet, alig veszített előnyéből, nem úgy a francia Renault és a Michelin: mindkettő győzni akart hazájában, de kikapott az olasz Ferraritól. (A futball-vb döntője után alig egy héttel az olaszok újra legyőzték a franciákat.)

Az F-1-es vb két hét múlva Németországban folytatódik, ahol nem csak a Bridgestone-nak kedvező meleg idő várható, de Michael Schumacher is hazai pályán versenyez. Három hét múlva a Magyar Nagydíjra kerül sor.

A dobogósok nyilatkozatai
Michael Schumacher: "Tökéletes eredménnyel zártuk a napot. Főleg szerelőimnek köszönöm a sikert, akik a tegnapi tűzeset után fel tudták készíteni a kocsit a futamra. Mivel az utolsó szabadedzést emiatt ki kellett hagynunk, a tapasztalatainkat kellett elővenni a kocsi beállításakor, ám remekül sikerült. A vb-hátrányom újra csökkent egy kicsit, ami szintén pozitív".

Fernando Alonso: "A rajt után nem tudtam megszerezni a második helyet, Felipe jól tartotta a pozícióját, bár egy picit a fűre kerültem. Utána a taktika meghozta a második helyet, amivel elégedett vagyok. Előnyöm még mindig meggyőző a vb élén".

Felipe Massa: "Az első kanyar nagyon szoros volt, keményen mentem, tudtam, Alonsónak több a veszítenivalója, mint nekem. Sajnos a második helyet nem tudtam megtartani, de a harmadiknak is örülök".

A Francia GP körről körre

14.00: Elindultak az autók a felvezető körre.

Rajt: Schumacher tökéletesen rajtolt, Massa mellőle kevésbé, Alonso majdnem el is ment mellette, de az olasz nagyon kemény csatában maga mögött tartotta a spanyolt.

1. kör: A hétszeres bajnok máris másodpercekkel vezet, és Massa is ellépett Alonsótól. Jarno Trulli negyedik, R. Schumacher ötödik nem sokkal mögötte. Raikkönen, Fisichella, Webber a további sorrend.

3: Schumacher előnye mintegy két másodperc csapattársa előtt, Alonso már majdnem hárommal van lemaradva.

5: A Ferrari autói nem tudják növelni előnyüket, Alonso tartja a tempót, sőt, közeledik Massához.

7: Schumacher kezd elhúzni, Massa már lassabb, mint Alonso. A német előnye az élen négy másodperc.

10: Massa feladata, hogy feltartsa Alonsót, és eddig tökéletesen csinálja. Schumacher öt másodperccel vezet.

14: Schumacher sorra futja a leggyorsabb köröket, már hét másodperccel veri csapattársát, aki könnyedén tartja maga mögött Alonsót, aki már bőny nyolccal van lemaradva a hétszeres bajnoktól.


Galéria!

15: Massa kijött tankolni, három kiállásos taktikán lehet.

16: Alonso is benzint vett föl, Massa mögé jött vissza. Raikkönen is a boxban járt, mindannyian három megállást tervezhetnek.

17: Schumacher is megkapta az első adag benzint, Fisichella szintén. A német másodiknak jött vissza, Trulli vezet, R. Schumacher második. A Toyota gépei még nem voltak a boxban.

19: Barrichello Hondájának motorja elfüstölt, a brazil feladta. Trulli az élről állt ki tankolni, R. Schumacher vezet.

21: R. Schumacher kocsijának bal hátsó kekeréken cseréjénél gondok voltak, a német mintegy tíz másodpercet veszített. Az élre visszaállt M. Schumacher, biztosan vezet Massa, Alonso és Trulli előtt. Raikkönen, Fisichella, R. Schumacher, Heidfeld a további sorrend.

26: Raikkönen megelőzte Trullit egy remek csata után, és feljött a negyedik helyre. Az olasz Toyotája lassulni látszik.

30: Schumacher és Massa között hat másodperc a különbség, Massa és Alonso között öt.

32: Raikkönen jött ki másodszor is tankolni és új gumikért. Vesztett néhány másodpercet, a kocsi hátulját késve tették le az emelőről.

34: Massa tankolt másodszor, ő is három kiálláson van.

35: Alonso beragadt a lekörözöttek mögé, amikor elengedték mutogatott.

36: Alonso most Buttont érte utol, neki is integetett, h húzódjon le, pedig még nem volt előzési pozícióban. Az angol utána gálánsan elengedte.

38: Michael Schumacher jött másodszor tankolni, épp Alonso mögé jött vissza. A spanyol még csak egyszer tankolt. Mark Webber a sikánban kapott defektet, megpördült, de sikerült visszajönnie a pályára.

40: Jarno Trulli a boxba állt és feladta a futamot.

41: Alonso vezetett centikkel Schumacher előtt, de kijött tankolni. Valószínűleg átállt két kiállásos taktikára, és akkor már nem kell kijönnie többet. A két Ferrari még biztosan jön.

43: Schumacher 13 másodperccel van Massa előtt, Alonsót 24-gyel veri.

45: Fisichella is másodszor jött ki, tankolt, és ő is csak használt gumikat kapott, mint Alonso.

46: Schumacher a leggyorsabb kört futotta, 1:17.111-gyel száguld a tökéletes Bridgestone abroncsokon.

47: Raikkönen, R. Schumacher, Fisichella, de la Rosa, Coulthard a 4-8. helyen. Alonso már fél percre van Schumachertől.

53: Massa és Raikkönen is letudta harmadik tankolását, Alonso mögé jött vissza a ferraris, már a spanyol a második. Tizenhét kör a végéig.

55: Michael Schumacher tankolt harmadszor is, 5,9 másodperc alatt lecserélték a gumikat is. Simán visszajött az élre a hétszeres bajnok.


Klikk a képre!

60: Tíz körrel a vége előtt M. Schumacher, Alonso, Massa, R. Schumacher, Raikkönen, Fisichella, de la Rosa, Heidfeld a sorrend. (Nem várható sok változás.)

62: Alonso és Massa között hat másodperc a különbség és nem csökken.

67: Alonso elrontotta a hajtűkanyart, de más nem történt. Az első nyolc változatlan.

70: M. Schumacger megnyerte a Francia GP-t, 88. futamgyőzelmét szerezte. Alonso második, Massa harmadik lett. A hétszeres világbajnok 17 pontra csökkentette hátrányát Alonso mögött a pontversenyben.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?