Megtörténik, de mégis
A Távol-Keleten, amikor levette a jobb hátsó kereket, a kulcsból kiesett a kerékanya csavar, ám ő nem vette észre, és enélkül próbálta újra rögzíteni a kereket. Alonso bő tíz másodpercet veszített, amíg megtalálta, és sikerült visszatennie.
A pilóta nem támadta a boxcsapatot a baki miatt, azt mondta, akkora már elveszett győzelmi esélye a korábbi gumiproblémák miatt. Pat Symonds, a Renault technikai igazgatója azt nyilatkozta, az effajta malőr benne van a pakliban, megtörténik, a gárda mégis úgy döntött, inkább változtat.
Fisichella cseréje a leggyorsabb volt
"A Kínában történtek után átalakítjuk a szerelőgárdát" - erősítette meg a Renault egyik szóvivője az autosport.com-nak.
A Magyar GP-n, augusztusban Alonso az élről esett ki, amikor boxkiállása után ugyanez a szerelő nem rögzítette rendesen a jobb hátsó abroncsot. Akkor a csapatnál azt mondták, a biztonsági rögzítő rendszer nem működött rendesen, ezért esett le menet közben az anya.
Az autosport.com megtudta, a Renault nehéz döntést hozott, mert Giancarlo Fisichella második boxkiállása a futam leggyorsabb kerékcseréje volt, mindenki tökéletesen teljesített.
A Ferrari egységes, a Renault nem
Az utolsó két verseny, a hétvégi Japán GP és a befejező Brazil Nagydíj előtt Michael Schumachernek és Alonsónak ugyanannyi vb-pontja van, de a ferraris több győzelme miatt vezet.
Az olasz istálló igen egységesen és motiváltan készül a hajrára, míg a franciáknál Alonso a spanyol AS című lapnak adott interjújában saját istállóját, csapattársát, és Michelin gumiszállítójukat is kritizálta: állítja, nem tesznek meg mindent, hogy ő legyen a világbajnok, és ne német ellenfele.