További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Majdnem sírt
Ellenfele, Fernando Alonso nyert, tíz pontot kasszírozott, mivel a rajt előtt mindketten 116 egységgel álltak, elhúzott a pontversenyben. Hiába nyer a befejező futamon Schumacher, ha Alonso csak egy pontot szerez, megnyeri a világbajnokságot.
Szuzukában a 37 éves klasszis vezetett, amikor "hirtelen, minden előjel nélkül elment a motor". Kiállását követően csalódottan, szinte könnyezve ballagott vissza a boxba, és mintegy órával később, a német RTL televízió riporterének is vörös szemekkel nyilatkozott, bár igyekezett leplezni csalódottságát.
"Elméleti esély maradt"
"Nem számítottam a hibára, semmi jele nem volt - nyilatkozta a hétszeres világbajnok, miután a boxban minden szerelőjével kezet fogott, és megköszönte a munkájukat. - Keményen dolgoztunk idén, ez is jól tervezett verseny volt, de most nem jött össze. Sokat elértünk, siker, hogy nyitottá tettük a vb-t, de már csak elméleti esélyem van, hiszen nem alapozhatok arra, hogy valaki ki fog esni. Elég, ha Alonso lassan végigmegy, és célba ér."
Schumacher a Ferrari szombati időmérő-sikere után favoritnak számított Japánban, de a Bridgestone abroncsok a futamon nem jelentettek annyi előnyt a Michelinnel szemben, mint a kvalifikáción.
Alonso nem bízott a győzelemben
"A rajt előtt nem gondoltam, hogy jó formában vagyunk, de kiderült, versenyképes a gép, és jobb, mint a Toyoták - mondta a leintés utáni sajtótájékoztatón a győztes Alonso. - Kockáztatnom kellett, ezért leelőztem Trullit az első kanyarban, majd Ralf Schumachert nem sokkal később ugyanott. Örültem, mert feljöttem a dobogóra, és a kocsi jól ment, gyors volt és kiegyensúlyozott."
A spanyol pilóta egy nappal korábban arról beszélt, a Ferrarik verhetetlenek, megelégedne egy harmadik hellyel is.
"Ritkán történik meg a Ferrarival"
"A tankolás után nagyjából egyforma gyorsak voltunk Michaellel, rájöttem, meg tudom nyerni a versenyt. Féltávnál jártunk, öt másodperccel lemaradva, második helyen, mert Massát a boxkiállással előztük meg - mesélte Alonso. - Ekkor arra gondoltam, képesek lehetünk nyerni".
Az öt másodperc nem csökkent, ám a második tankolás után elfüstölt a Ferrari.
"Nem akartam hinni a szemenek, amikor láttam, hogy Michael kiáll. Ritkán történik ilyen egy Ferrarival" - emlékezett Alonso. Legutóbb 2001-ben adott föl futamot motorhiba miatt Michael Schumacher.
Hibasorozat után állt föl a Renault
A Renault és Alonso júniusban még 25 ponttal vezették a vb-t, de Kínában a különbség nullára csökkent. Hibáztak a Hungaroringen, Monzában és Shanghajban, míg a Ferrari kiegyensúlyozotta felívelő formát mutatott.
"Saját hibáinkból kellett viszajönnünk, Magyarországon leesett egy kerekem, Monzában tönkrement a motor. Teljes meglepetés, hogy győzni tudtunk - mosolygott a német RTL riporterére a 25 éves pilóta. - Az utolsó futam hosszú lesz, nehéz lesz, de nem kell győznöm, csak végigmennem."
Kétszeres vagy nyolcszoros?
Két hét múlva a brazíliai Interlagosban derül ki, sikerül-e megvédenie vb-címét Alonsónak, vagy élete utolsó F-1-versenyén Michael Schumacher világbajnokként búcsúzik.