További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Nem jelentett nagy előnyt a Bridgestone
A hétszeres bajnok a második helyről rajtolt, de a harmadik forduló elején csapattársa, az addig vezető Felipe Massa elengedte. Alonso csak ötödikként indult, de az első kanyarban Trulli elé vágott, és negyedikként fordult.
Az élen nem látszott a Ferrarik szombati időmérőn mutatott másodperces fölénye, a Bridgestone-abroncs nem jelentett akkora előnyt, mint egy nappal korábban, hosszabb távon erősödött a Michelin. Schumacher és Massa együtt maradtak, Ralf Schumacher mintegy négy másodperccel esett vissza, nyakán Alonsóval.
Alonso kettőt előzött
A spanyolnak első próbálkozásra sikerült elmennie a toyotás mellett a célegyenes végén, boxkiállása idejére 5,5 másodpercre csökkentette hátrányát Schumacher mögött. Első tankolása után ráadásul Massa elé jött vissza, és miután a német is a depóban járt, újra kialakult az 5,5 másodperc különbség.
Egyenes csata folyt az első helyért, Alonso egy pillanatra 3,7-re vitte le a különbséget, de miután mindketten átküzdötték magukat öt lekörözött pilótán, visszaállt az 5,5.
Nem bírta a Ferrari-motor
Ismét a Renault ment előbb tankolni, de egy körrel utána követte a Ferrari, miután mindketten letudták második kerékcseréjüket, nagyjából hat másodperccel vezetett a Ferrari. Alig fél kör múlva viszont, a 37. körben az olasz motor elfüstölt, a 37 éves klasszis a pálya mellé parkolta a piros gépet, és kiszállt. Idén korábban nem kellett a hétszeres bajnoknak motorhiba miatt GP-t feladnia.
Brazíliában dől el
Alonso egyedül maradt az élen, könnyedén megnyerte a nagydíjat Felipe Massa és Giancarlo Fisichella előtt, a vb-pontversenyben tíz ponttal elhúzott Schumachertől: ha a befejező Brazil GP-n nyerne a ferraris, de riválisa csak egyetlen pontot szerez, megvédi tavaly megszerzett vb-címét. Schumacher egyetlen esélye a nyolcadik bajnokságára, hogy Alonso Dél-Amerikában nem kap pontot.
A befejező futamot két hét múlva rendezik Interlagosban.
A Japán Nagydíj körről körre
7.00: Elindultak a kocsik a felvezető körre.
Rajt: Massa tökéletesen indult a pole pozícióból, Michael Schumacher beállt mögé, Ralf Schumacher mögötte. Alonso egy helyet előre jött negyediknek, utána Trulli, Button, Fisichella következik.
2. kör: M. Schumacher befogta Massát, R. Schumacher és Alonso szorosan mögöttük.
3: Michael Schumacher a célegyenes végén megelőzte Felipe Massát.
2. Michael Schumacher 116 p
3. Felipe Massa 70 p
4. Giancarlo Fisichella 69 p
5. Kimi Raikkönen 61 p
Michael Schumacher több szezongyőzelme miatt világbajnok lehet, ha a befejező nagydíjon nyer, és Alonso nem szerez pontot. Ha a spanyol Brazíliában egy pontot kap, világbajnok.
4: M. Schumacher a leggyorsabb a pályán, kezd elhúzni a hétszeres bajnok.
5: A két Ferrari nagyjából együtt, Schumacher csak lassan szakad el. Ralf Schumacher és Alonso bőven látótávon belül, a Renault egyelőre nem annyival lassabb a Ferrarinál, mint az időmérőn volt.
6: Alonso egy tizeddel köröz lassabban, mint a vezető Schumacher, és támadja a harmadik Ralf Schumachert.
8: Alonso hibázott, túlfutott a kerékvetőn is, öt másodpercre nőtt hátránya Michael Schumacher mögött, és leszakadt Ralf Schumacherről. Az első négy mögött a sorrend: Trulli, Fisichella, Button, Heidfeld, Raikkönen.
10: Massa tartja vezető csapattársa tempóját, még mindig egy másodpercen belül van. Ralf Schumacher négy másodpercre, Alonso 5,5-re mögöttük.
11: Alonso egyértelműen gyorsabb lett, mint Ralf Schumacher, a célegyenesben nagyon közel kerül a Toyotához.
12: Alonso a célegyenes végén megelőzte Ralf Schumachert, és harmadknak jött előre. Alonso meg is lépett, és gyorsabb, mint a Ferrarik.
13: Massa és R. Schumacher is a boxban kerékcserén. Michael Schumacher vezet, Alonso második, de a spanyol hat tizeddel volt jobb a legutóbbi körben a németnél.
14: Fisichella tankolt, Alonso 4,5 másodperccel Schumacher mögött, de jön föl. Sorozatban futja a leggyorsabb köröket.
15: Alonso kijött tankolni, de visszajött Heidfeld és Massa elé. A világbajnok elég sok üzemanyagot kapott.
16: M. Schumacher, Alonso, Heidfeld, Massa a sorrend, a két német még nem tankolt. Az élen Schumacher előnye 28 másodperc.
2 F. Massa Ferrari + 16.151
3 G. Fisichella Renault + 23.953
4 J. Button Honda + 34.101
5 K. Räikkönen McLaren + 43.596
6 J. Trulli Toyota + 46.717
7 R. Schumacher Toyota + 48.869
8 N. Heidfeld BMW + 1:16.095
9 R. Kubica BMW + 1:16.932
10 N. Rosberg Williams + 1 kör
11 P. de la Rosa McLaren + 1 kör
12 R. Barrichello Honda + 1 kör
13 R. Doornbos Red Bull + 1 kör
14 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1 kör
15 T. Sato Super Aguri + 1 kör
16 T. Monteiro Spyker MF1 + 2 kör
17 S. Yamamoto Super Aguri + 3 kör
Nem értek célba:
18 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 4 kör
19 M. Webber Williams + 14
20 M. Schumacher Ferrari + 17
21 D. Coulthard Red Bull + 18
22 C. Albers Spyker MF1 + 32
17: Michael Schumacher is kapott benzint, mintegy kilenc másodpercen át tankolták, de simán bejött Alonso elé. Előnye nagyjából öt másodperc.
18: Öt és fél másodperc van a két világbajnok között. Heidfeld is túl van már a tankolásán, Kimi Raikkönen jött előre negyediknek.
20: Cristijan Albers autójának jobb hátsó kereker leszakadt a sikán előtt, hátsó szárnya letört, alkatrészek a pályán. A Spyker eljutott a garázsig három keréken is.
21: Raikkönen a boxban.
22: Alonso és Schumacher között maradt az 5,5 másodperc, legutóbb a Renault-pilóta ment gyorsabb kört.
23: A vb-címvédő kezd gyorsabb lenni.
25: Alonso öt másodperc alá csökkentette a különbséget.
26: 3,8 a különbség, Schumacher veszített azzal, hogy lekörözött egy Hondát. A kör közepére visszament 4,1-re a különbség, lassabb kocsik között a világbajnokok.
28: Schumacher jött jobban át az öt lassabb autón, 5,1 másodpercre visszament a különbség. Jarno Trulli a boxban.
30: 5,5 a különbség, pontosan annyi, mint a kerékcserék előtt és közvetlenül után volt.
31: Alonso valamivel gyorsabb volt, egyértelműen veszített a lekörözések miatt.
32: Kubica lefutott a pályáról, broadside-olva tért vissza a pályára.
33: Fisichella a negyedik helyről jött ki másodszor tankolni.
34: Hat másodpercre kúszott föl Schumacher fórja az élen. Massa harmadik, Button negyedik.
35: Alonso letudta második, utolsó tankolását és kerékcseréjét, visszatért másodiknak a pályára.
36: M. Schumacher is a boxban járt, 17 körrel a vége előtt. Visszajött az élre, de a kör közepén a Ferrari motorja elfüstölt, Alonso vezet.
39: Ha Alonso eléri a célt az első helyen, 10 ponttal fogja vezetni a vb-t az utolsó futam előtt.
40: Webber a célegyenesre fordító kanyarban falnak verte a Williamsét, feladta.
43: Tíz körrel a vége előtt Alonso, Massa, Fisichella, Button, Raikkönen, Trulli, Ralf Schumacher a sorrend. Ha így marad, Alonsónak egy pontot kell szereznie az utolsó futamon a második vb-címéhez. Jelenleg tíz másodperc a különbség a spanyol és a második Massa között.
46: Michael Schumacher visszaért a garázsába, egyenként köszönte meg szerelőinek a munkát.
49: Az élen nem változott semmi.
53: Alonso megkezdte utolsó körét, be is fejezte, és megnyerte a Japán GP-t. A vb-t tíz ponttal vezeti, az utolsó futamon elég neki egyetlen egység a második vb-címéhez, ha Michael Schumacher nyerné a versenyt. A hétszeres bajnok egyetlen esélye, ha győz Brazíliában, riválisa pedig pont nélkül marad.