Nem találták meg a problémát
Bő egy hete Shanghajban a pénteki szabadedzések után kellett kicserélni Felipe Massa autójának erőművét, majd a japán futamon ment tönkre Michael Schumacher autójának motorja. A hétszeres bajnok emiatt gyakorlatilag elbukta a világbajnokságot.
Schumacher a motorhiba miatti kiállás után (fotó: AFP)
"Még vizsgáljuk a problémát, de egyszeri esetnek tűnik. Nem látszik rendszerproblémának, a szelepek rendben vannak" - nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója az autosport.comnak szombat reggel Japánban.
"Jónak tűntek"
A szakember igyekezett csökkenteni a Massa-eset jelentőségét, de nem tűnt meggyőzőnek: "Sosem lehetünk százszázalékig biztosak, de megnéztük ennek a sorozatnak az összes darabját, és jónak tűnnek."
Schumacher Ferrarija a futam 37. körében, vezető pozíciónál füstölt el, átadva az első helyet és a győzelmet riválisának, Fernando Alonsónak.
Kevés volt az idő az elemzésre
Kiesésével tízpontos hátrányba került a német pilóta, az utolsó futamon nyernie kell, és remélnie, hogy ellenfele nem szerez pontot. Csak így szerezheti meg nyolcadik vb-címét, ám állítja, nincs már esélye az újabb bajnokságra.
Nem tudni, meg lehetett-e volna előzni a probléma újbóli felbukkanását. Az istálló dolgát nehezítette, hogy a két ázsiai futam között csak egy hét telt el, így nem volt elég idejük kielemezni a lehetséges okokat. Talán egy másik széria egyik darabja segíthetett volna, mert Schumachernél idén egyszer sem volt gond az erőművel.
Nem volt kivételesen terhelve a gép
A világbajnok autójában elfüstölt gép második versenyét futotta, előtte esős versenyt nyert Kínában, nem lehetett túlterhelve. A szezonzáró Brazil GP-t, amely karrierje utolsó F-1-es versenye lesz, vadonatúj motorral kezdheti Schumacher.