Hakkinen tesztelheti a McLarent

2006.11.28. 19:15
Öt év kihagyás után vezethet újra Forma-1-es autót Mika Hakkinen, ha a héten, a barcelonai tesztelésen kipróbálja a McLaren-Mercedes egyik autóját. A visszatérést egyelőre nem erősítették meg, de nem is cáfolták, és a kétszeres bajnok hetek óta szimulátoron gyakorol. Kedden először futott minden csapat Bridgestone gumikkal.
Elképzelhető, hogy öt év kihagyás után a következő hetekben újra Forma-1-es autó volánja mögé ül Mika Hakkinen. A 2001 végén a sorozattól visszavonult klasszis az autosport.com értesülései szerint szerdán a barcelonai tesztek színhelyére érkezik, de egyelőre nem tudni, csak megfigyelőnek, vagy részt is vesz a gyakorláson.

Szívesen segítene

Ami biztos: a 38 éves pilóta az utóbbi hetekben folyamatosan a McLaren angliai bázisan, szimulátoron gyakorolt, de a csapat és ő sem erősítette meg, hogy a visszatérését tervezné.

"Csak pletyka, hogy visszajövök, a célom, hogy a DTM-ben versenyezzek, de ha a McLarennek szüksége van rám, nagyon szívesen segítek" - idézte Hakkinent az autosport.com.

2001-es visszavonulása után néhány szezont pihent a finn versenyző, majd tavaly és idén a Német Túraautó Bajnokság (DTM) futamain vett részt egy Mercedesszel. Napokkal ezelőtt kiderült, a McLaren-szponzor Johnny Walker utazó nagykövete lesz, de a brit újságok szerint ennél komolyabb kapcsolatot akar a McLarennel.

Versenypilóta nem, tesztelő lehet a McLarennél

A csapatfőnök Ron Dennis nyilatkozata is azt tükrözi, Hakkinen ismét F1-es kocsiba vágyik: "Meg akarja tudni, miben képes, és miben nem képes segíteni a programunkat. Jó néhány órát töltött a szimulátorban. Kezdetben azért, hogy megtapasztalja, mennyire valós és milyen érzés az autót vezetni egy olyan fejlett szimulációs szerkezeten, mint a miénk. De további segédeszközöket is ki fog próbálni".

Állandó pilótának már nem szerződtetheti Hakkinent a McLaren, mert Fernando Alonsót egy éve, a fiatal Lewis Hamiltont pedig a múlt héten igazolta le. Tesztelő viszont még lehet, és ez megmagyarázná barcelonai jelenlétét, illetve azt, hogy miért szimulátorzott annyit az utóbbi időben.

Öt év szünet után

A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen 2001 végén vezetett utoljára F1-gépet, az idény zárófutamán. Szokatlanul korán, mindössze harminchárom évesen befejezte Forma-1-es pályafutását.

Massa nyerte az első téli tesztnapot
Kedden, Barcelonában megkezdődött a 2006-2007-es téli tesztelési idény. A tizenegyből kilenc csapat körözött, csak a Spyker és a Toyota nem jött el a versenyszezon utáni első gyakorlásra, amin a Michelin kiszállása miatt először körözött mindenki Bridgestone abroncsokkal. Nem meglepő, hogy az eddig is a japán márkával futó Ferrari egyik pilótája, Felipe Massa zárt az időlista élén, az viszont igen, hogy az exmichelines McLarennel Pedro de la Rosa lett a második.

Az új versenyzők közül Lewis Hamilton a hatodik, Alex Wurz a kilencedik, Anthony Davidson a tizenegyedik, Heikki Kovalainen a tizenkettedik helyen zárt. A Williamstől a Red Bull-hoz igazolt Mark Webber először vezetett új istállójánál, csapattársát megelőzte, de így is csak tizenötödik lett.

1. Massa Ferrari 1:17.160 52 kör
2. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:17.455 68
3. Badoer Ferrari 1:17.555 77
4. Heidfeld BMW-Sauber 1:17.651 62
5. Barrichello Honda 1:17.932 82
6. Hamilton McLaren-Mercedes 1:18.239 63
7. Kubica BMW-Sauber 1:18.519 46
8. Rossiter Honda 1:18.678 85
9. Wurz Williams-Toyota 1:18.691 94
10. Piquet Renault 1:18.852 93
11. Davidson Super Aguri-Honda 1:19.112 93
12. Kovalainen Renault 1:19.187 93
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth 1:19.216 78
14. Speed Toro Rosso-Cosworth 1:19.380 66
15. Webber Red Bull-Ferrari 1:19.439 45
16. Coulthard Red Bull-Ferrari 1:19.692 75